Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

paras kirrelle

Started by kirrekalle, August 09, 2006, 14:22:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Suosikki uistintyyppisi kirrelle?

Lippa
62 (25.2%)
Vaappu
64 (26%)
Jigi
8 (3.3%)
Lusikka
37 (15%)
Leech
30 (12.2%)
Perho
13 (5.3%)
Mato
8 (3.3%)
Joku muu
24 (9.8%)

Total Members Voted: 224

osmanhauki

Erittäin hyviä vieheitä ovat mm Räsäset, Liitsit, pienet vaaput. Sen takia pienet vaaput ovat hyviä, koska jotkut uivat todella vilkkaasti samoten Räsäset. Liitsin ottavuus perustuu siihen eloisaan marabouhon (menikö oikeen?).

kalailma

Ainoa, jolla kirreä olen saanut on punainen, musta pilkullinen ja kultaisella lipalla varustettu bete lotto. Lähtee pyörimään todella herkästi vaikka myötävirtaan heitettynä. 
keksin keksijä keksi keksin, keksin keksittyään keksin keksijä keksi keksin keksityksi.

daigoro

pienet räsäset toimivat hyvin :)

kaivo

*Sakke91:n viesti siirretty tästä toiselle keskustelualueelle omaksi aiheekseen.

Bluery

Kirreä en ole koskaan saanut, mutta kuulemani mukaan pinta-onginnalla ja Lotto-vieheellä viskelemällä nappaa kirre hyvin.
"Kuivan maan kalastaja"  8)

jormavirveli

Kumman ottaisitte mielummin kirjolle 6 -vai 9g bete loton?

jormavirveli

Kannattaako kirjoa enää näin talvella lähteä yrittämään?

El Dorado

Kyllä kirreä voi vielä yrittää.
Ottaisin 6g beteloton.

Juseli

Jos lähdet kirre pilkille varaa mukaan ainakin mutu leechejä ja 7g räsäsiä monissa eri värityksissä.  :wink:

Juseli

Quote from: jormavirveli on January 01, 2008, 14:21:46
Quote from: Juseli on January 01, 2008, 14:04:37
Jos lähdet kirre pilkille varaa mukaan ainakin mutu leechejä ja 7g räsäsiä monissa eri värityksissä.  :wink:
ihan virpalla...
Aijaa no sitten.  :-D
Ota ainakin värikkäitä lusikoita, leechejä, lippoja (Lottoja, vibraxeja) ja pikku vaappuja.

Minne muuten olet menossa kalalle?

Morripoika

Nostetaampas ylös.
Näillä merkityillä lotoilla olisi tarkoitus lähteä huomena kirre jahtiin. Mitäs tuumaatte iskeekö noihin? Kirre on aika vasta istutettua ja tumma vetisessä joessa. Mukaan lähtee myös 6g lotto ja pari pikku räsästä ja Rapala Contdown 3cm koossa. Pitäiskö näillä pärjätä?

Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Daiwa

No eihän sitä nyt ihan täydellisesti osaa sanoa, kun papulohet ottaa parhaiten punamustaan lottoon, eikä syö oikeen mihinkään muuhun uistimeen heti, mutta kyllähän neki ajanmyötä ottaa muihinkin uistimiin..

Meneppäs taas sitten pyytään luonnon kaloja, niin voi olla eri juttu. Siinä ehkä ite käyttäisisin kirkasta räsästä.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Mind_Flayer

Jos on vene käytössä niin kannattaa kesäaikaan kokeilla myös perhon soutamista. Eli siiman päähän sidotaan jokin pieni perho ja siiman varteen n. 20-40cm päähän 1-3kpl pieniä haulipainoja ja tätä viritelmää soudetaan sitten erittäin hitaasti. PAINOTAN sanaa hitaasti, koska perhon tarvitsee juuri ja juuri liikkua. Paras tällä menetelmällä saatu saalis on yhden vuorokauden aikana 8kpl kirjolohia.

Morripoika

Eilen tuli tuolla 1. numerolla tos mun söhertämässä kuvassa 1 kirre ja pari karkuutusta. Tänään tuli heti kaks kirree peräkkäin 1. ja 2. Kiintiö tuli täyteen ja piti lähteä pois.

Murmeli

Lotto on lohen luotto. Lotolla yrittäisin ensimmäisenä kirreä, jos nyt lähtisin pyytämään. Salmo Hornet ja Rapala Original saattaisivat tulla heti Lottojen jälkeen jos niillä ei jostain syystä tulisi. Lotto ui kuitenki melko pinnassa, joten vettä pitää olla todella vähän, että sillä ei voisi kalastaa.

Miquel

Jos kirreä todella tahtoo saada niin senioria perään vaan kerrankin oltiin evon Niemisjärvillä uistelemassa ja katteltiin kun muut ei saanu mitään mutta itte vedettiin 5 kirjoo isoin oli 2.5 kilonen.
Taimenta väsyttämään!

PäSSi

Lotto bete on paras. Hyviähän sitten onkin taas loputtomasti
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

_eräjorma_

Millä kannattas yrittää kirrreä koskessa jossa on melkopaljon kiviä?

Hauki on kala.

Kuusamon Volframi ja Kuf lipat ovat eriittäin hyviä kirjolohille.
Tänäkin vuonna olen niillä saanut 11 kirjolohta.

Edit:Nämä värit on itselläni toiminut hyvin tummassa vedessä.

-Crane-

Rapalan CountDown 3 cm. Sillä pitäis tulla, ainakin tuli tiistenjoelta. Arvoitukseksi jää missä on tiistenjoki.

vima

eniten käytän syöttitahnaa, räsästä, lottoa. liitseistä en osaisi sanoa koska en käytä liitsejä  :-(

Mind_Flayer

Tuntuu joskus liitsit pelittävän ihan kunnolla. Joskus on saanut vierestä katsoa, kun kaveri on vetänyt liitsillä 8 kirjoa rantaan ja itse nuollut näppejä. Ja aikaa meni noihin kaloihin vajaa 3 tuntia samoilta jalansijoilta.

Naps

Olen jostain kuullut että kirjolohi ei tarttuisi jos käytää peruketta onko ihan soopaa?

Don Miguel

Quote from: kalastajaa on July 02, 2008, 21:35:10
Olen jostain kuullut että kirjolohi ei tarttuisi jos käytää peruketta onko ihan soopaa?

Mihin tarvitsee peruketta kirjolohen kanssa? Niitä tulee ilmankin peruketta ihan riittävästi kun sattuvat kohille.
Kirre ei niillä hampailla katko mitään siimaa  :-P

-Eli jätä käyttämättä

"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

Morripoika

Perukeesta en tiedä, mutta lukkoleikarin kanssa onnistuu tosi hyvin ja lisäksi helppovaihtaa uistin. :wink:

vainaja

Quote from: Don Miguel on July 03, 2008, 09:21:56

Mihin tarvitsee peruketta kirjolohen kanssa? Niitä tulee ilmankin peruketta ihan riittävästi kun sattuvat kohille.
Kirre ei niillä hampailla katko mitään siimaa  :-P

-Eli jätä käyttämättä

Liian monta kertaa on koskihauki vieny hyvän vieheen. Käytän aina kirjolohen pyynnissä peruketta ja hyvin tulee kalaa.

Naps

Itellä ei ole varsin paljon kokemusta kirjolohen kalastuksesta. Niinpä haluaisin kysyä että jos on vene istarilammella mistä paikoista kannaittaisi heittelle jostain lumpeikosta vai syvemmältä? :?

UppoPerho

Laitoin äänestykseen lusikka. Olin kaverin kanssa joella heittelemas ja narraamas haukee, niin mulla oli siiman pääs 4 kokoa oleva hopeinen lippa.
Toisella heitolla kun olin juuri nostamassa uistinta vedestä, kun n.2-3kg kirre otti siihen kiinni, mutta kerkisin vain väsytellä sitä 30sec kun katkes siima

Siksi äänestin lippaa... :roll:
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

osmanhauki

Quote from: simosilakka on July 04, 2008, 09:31:39
Laitoin äänestykseen lusikka.
Siksi äänestin lippaa... :roll:
Minä, kun pystyin äänestämään yhtä. :cry:
Minä pistin leech, koska sillä tullut paljon kirjolohia.

Torro

Quote from: simosilakka on July 04, 2008, 09:31:39
kun n.2-3kg kirre otti siihen kiinni, mutta kerkisin vain väsytellä sitä 30sec kun katkes siima

Niin silmämääräisestihän se paino saattaa olla aika paljon :roll:
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa