Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

uistin kalan suussa

Started by Anonymous, August 11, 2002, 11:30:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

onko kenelläkään jääny uistin kalan suuhun mulla itellä on jääny nilssi ison hauven suuhun
vastakaa

Jouni

Kerran on tainnut hauki viedä yhden vaapun siiman katketessa.

Jani

kerran katkesi siima. en muista että mikä uistin hauen suuhun jäi.

epa

Minnow_spoon

Kerran tänä vuonna ku olin kalassa niin sain kyllä riuhtoa Beten Krokodilea 15 minuuttia ennen kuin sain sen lähtemään.

Siima ei kyllä ole kertaakaan vielä katkennut.
-=Minnow=-

paulinho

On jääny 7cm pituinen helmi-räsänen kalan suuhun... HARMITTAA

Salmo

Muistan joskus, kun irroittelin Rapala Magnumia 2kg hauen suusta kun se oli nielaissut sen todella syvälle. Jonkin aikaa kun olin kiskonut, alkoi vuotamaan ihan mielettömästi verta. Ajattelin ettei varmaan tarvi enään verestää kalaa, mutta huomasin että veret tulikin kädestäni. Hauen hampaat oli pistänyt pieniä reikiä käteni täyteen ja kaikista vuosi verta. Verestin itseni! ;D

Meni vähän ohi aiheen!

Ei ole jäänyt ikinä uistinta kalan kitaan!

:)

Mikko_-Procyon-

...koska en edelleenkään käytä peruketta, niin onhan noita muutamia sinne jäänyt. Tosin näkyy melko helposti hauki karistavan vieheen suustaan. Pari menetettyä peliä olen saanut rantamatalista takaisin matalan veden aikaan.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

pete16

no mulla on lohi vienyt uistimen mutta siitä on semmonen 9 vuotta aikaa sen jälkeen ei ole tainnut yhtään kalan suuhun jäädä

Miihkali

Kemijoella uistinta vedestä nostaessa, tuli valehtelematta sellainen s**tanan iso hauki ja "NAPS" sinne meni rapala. Itse meinasin lentää prsuuksilleni jokeen. Sen verran pelästyin.

Kutvonen

Toi ketuttaa :D jäänyt niikus 4 proffaa pohjaan ja yks niikus kalan suuhun ei oo kivaa ostaa 7 eemelin proffia...

Mut niil kyl kalaa tilee  :-/... se oli hauki
Paska ei hakkaamalla parane.

Peeveli

Kyllähän noita vieheitä on kalojen toimesta menettänyt varmaan monikin...

Mulla meni yks just kesällä, kun olin emännän kanssa uistelemassa soutuveneellä. Hänen vapaansa iski hauki ja sillä kerralla menetetyn uistimen syynä oli kokematon kalastaja ja löysä vapa.

Ajattelin, että tällä kertaa saa emäntä itse ottaa kalan ylös tai ainakin hoitaa sen veneen viereen. Kun kala alkoi olla veneen vierellä se syöksyi akisti veneen alle, eikä vapanainen huomanut pitää vapaa tarpeeksi kaukana veneen ulkopuolella eikä oikeassa kulmassa.

Seurauksena siima pääsi kiinni veneen reunaan ja katkesi siihen. Kala meni menojaan - Bilteman Breeze huulessaan. Onneksi menetys ei ollut sen isompi, mutta kivahan se ois ollu ottaa ylös, ainakin hetkeksi...
Mielummin kalassa kuin selässä...

Vellamo

Oijoijoi, oikea Biltema pääsi viimeselle uinnilleen....  :'(

Hih.
"Turvallista kuin katiskalla kalastaminen  -Extremeduudsonit-.

M1kko

Uistimia olen menettänyt kalojen suihin ehkä kourallisen. Perhoja on mennyt hyvinkin yksi rasiallinen.

Aika kätevästi hauki osaa uistimen irroittaa suustaan. Kerran n. parikiloinen hauki katkaisi siiman, kun en viitsinyt peruketta käyttää. No minä tietenkin siinä sadattelen menetettyä vaappua... kuluu ehkä puoliminuuttia ja hauki hyppää komeasti ilmaan ja ravistelee vaapun irti suustaan pinnalle kellumaan.  :D

Anonymous

Luokkaa 5 kilon Kitkan taimen vei Spearheadin, enkä ole enää millään löytänyt samaa väriä 11 vuoden etsinnöistä huolimatta (tuskin enää valmistetaan).

Lohdutuksena sain tuolla reisulla 4,8 kiloisen  ;D ja on sitä tullut viimeisten 11 vuoden aikana tehtyä muutakin kuin etsiskeltyä tuota tiettyä Spearin väriä. ;)

Jalmari

Pari kilonen hauki päässä, haavi kotona.
Yritin siimasta ottaa ylös ja huomasin että olisi syytä harjoitella solmujen tekoa... :-[
Sinne putos hauki ja helmiräsänen....

Tappajahauki

Tämän kesän tappioita:
2 x Minnow spoonia
3 x halpoja lippoja
1 x Professori

Ja kaikki hauet vei  :-[

Lisäksi kaverilta/pikkuveljeltä 2 x professorit ( Uusia molemmat)

Mulla oli noissa minnoweissa + proffassa perukkeetkin - vaan sinne män >:(

Ny on vaihdettu siimat (16,9kg) ja n. 30 senttiset kuulalaakeroidut perukkeet...että oottakaahan hauet kun pääsen taas mökille ;D

Tappajahauki

Niin ja pitää vielä lisätä tappioiksi:

1 x haavi
(tuli kiire kahmaista yks hauki kun mulla ei ollut lipassa peruketta...). No haavi ei oikein tykännyt -> varsi poikki ::)

1 x mela
Kaverin kans kalaan -> hauki kiinni...millä kyytiin? Kaveri sanoo uittaessaan haukea veneen vierellä, että lyö melalla - minä työtä käskettyä -> mela poikki...hauki jatkaa uimista! ??? - no pökerty se hetken päästä.

Ei voi muuta sanoa kuin hauskaa oli...mutta kukkaroa se tämäkin harrastus näämmä vaatii ;)

Rokotiili

Tämän kesän menetyksiä, R.I.P:

Kalan suuhun:

- Crocodil ahvenkuvioinen, helmellä varustettu hauen suuhun 0,40 monofiilista kertanykäisyllä. Sinne meni tämän kesän ottipeli, helmellä ryyditettyä en ole toistaiseksi löytänyt, saman värisen kylläkin. Tappio rahassa n. 7 euroa.

- Seniori minivaappu 2,5 cm musta. Hauen suuhun 0,20 monofiilista ensimmäisellä uistelukerralla. Tappio 11 euroa. Tämä harmitti!

Pohjaan yms.:

- Crocodil ruskea-kulta, pohjaan. 7 euroa.

- JAK kupari, veneen reunaan takaheitossa - pohjaan. 7 euroa.

- Storm Stick DR, pohjaan. 5 euroa.

- OPM Rapalan orkkista matkiva perusvaappu, takavuosien ottipeli Roineella, pohjaan. 5 euroa.

- Jigejä päineen pohjaan n. 5 - 6 kpl. 5 euroa.

- Kalanpoikasta matkiva perho jigin kanssa pohjaan 1,7 euroa.

Siinäpä sitä taas tälle kaudelle sattumuksia, tekevälle sattuu, mutta tekemättömän elämä on tylsää...
Hauki on kaveri!

Anonymous

pikku piokana eräs iso hauki vei purelureni,ei ollut peruketteta ja kuva oli tietysti kiduksissa.
tänä kesänä  eräs noin kiloinen hakki meinas napata todellisen jack-potin.olin kuhaa uistelemassa kun hauki oli painouistimessa kiinni ja väsytyksen aikana se päätti napata myös toisen  ottipelini siiman suuhunsa.vaan eipä saanut hauki jätti pottia,vain painouistin meni.tämän kokemuksen perusteella tein päätöksen :ei ikinä perukkeettomilla siimoilla karikon lähettyville.

majoneesi

mulla o jäänyt nilssi n.4,5 kilosen hauven suuhun se veti veneen alle ja siima katkesi. v...u ku rupes hermostuttaa se oli 9,5 euron nilssi

Peksi

Minä olin Norjan vuonoilla 6 vuotta sitten.  
Silloin tärppäsi kultaiseen kuusamon uistimeen  (En muista mallia)   iso kala.
Sitä taistelua kesti 10 sekuntia, sen jälkeen 0,40 monofiili napsahti poikki.

Muuten ei ole uistimia kalan suuhun jäänyt.

Kala_Kalle

Minnow spooni jäi kerran aika suuren tuubin suuhun ku siima katkes. :P

Pine

Tänään tuo tapahtui minulle ekan kerran, eli Minnow Spoonin ruohikkomalli jäi pari-kolme(?) kiloisen hauen huulikoruksi  :(
En ole montaa haukea saanut lyhyellä virvelöitsijän urallani ja tuo olisi ollut isoin (tiedän että monille teistä se olisi ollut pieni) hauki, että sikälikin harmittaa.
Siima kesti kyllä, mutta perukkeen viehelukko vääntyi rimpuilussa auki.

Ihmeen paljon jäi harmittamaan moinen tapaus.

Pescador

Meppsin lippa jäi, eikä se oikeastaan ketuta yhtään. Olisiko ollut urani 5-10 heitto. Sitte siinä oltiin kovana poikana että ''oli niin iso kala että katkas siiman ja vei uistimen''. :-)

SUURkalastaja jyväskyläst

Jotain ahvenvieheitä tottakai menetetty pulikoille ahvenenkalastuksen ohella.
Ja onhan siinä itse hauenkalastuksessakin joitakin menetyksiä koettu.
Parhain muisto ehkä toissakesältä:
Oltiin kaverin kanssa lähijärvellä kalassa, menin sitten erään yksinäisen lumpareikon kohdalle valkonen toukkajigi vavan nokassa. Mulla oli käytössä laittikamat, että tuollasen toukan saa lentämään edes johonkin, ja että pikkupulikoitten kanssa tappeleminen olisi hauskempaa. Kelasin pohjia pitkin nypyyttelemättä, niinkuin aina ennenkin tuona kesänä, jolloin valkoinen toukkajigi ilman sen suurempia uittelutekniikoita oli toiminut lähes reissu, kuin reissu. Nooh, siinä sitten tärähti ihan mukavan tuntuisesti. Kaveri oli kauempana selvittelemässä sotkujaan, kun hän yleensä tuppasi saamaan siimoihinsa semmosia syheröitä, että! Arvelin ensin, että kala oli normaalikokoinen 1-2kg pulikka. Kala oli todella viisas, veti pohjakiven taakse siimat, siitä selvittiin, mutta toisesta kerrasta ei. Punotut jäivät viuhumaan leppoisaan kesätuuleen. Itseasiassa kokoa en edes tiedä, koska vain kerran sain kalan edes hiukan lähemmäksi rantaa, mutta tunnistus ei siltikään onnistunut. Ja itseasiassa kalan lajiakaan en onnistunut selvittämään, hauki se melko varmasti oli, ellei sitten käynyt jopa niin loistava tuuri, että olisin saanut tuntea mörssäriahvenen voiman siiman päässä, joita tuolla tunnetusti oli (...toiveajattelua :roll:).

Tuo on jäänyt hyvin mieleen, kun on tottunut tuon lähijärven 0,5-1kg haukiin (tosin viimekesänä tuli vähän isompi :-o)
Joka kerta oon tohon pysähtyny heittelemään, revanssiottelun toivossa, mutta vielä ei ole tärpännyt. Ehkä ens kesänä... :wink:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

verpil

arviolta 1kg harjus vei jonku halppis lipan...

ris_to

Ei ole jäänyt,mutta jos jäisi vaikka ison kalan suuhun(otetaan nyt esimerkiksi 4kg kuha),niin kyllä se enemmän pännisi että se iso jäisi saamatta,kuin se että uistin jäisi sinne suuhun.

Juseli

Onhan niitä jäänyt. Pelkkien haukien kanssa vain.
Ja sehän ohjaa potutuksen kohilleen ku hauki purasee kaapelit poikki.  :roll:
En yleensä käytä peruketta, paitsi jos ollaan ihan haukikalassa.
Silloin niitä kalatapahtumia harvemmin tulee, ilman peruketta senkin edestä. Mistälie johtuu.  :-)

jompsu

toki on jäänyt!
viimeisin tapahtuma joka jää mieleen niin on viime kesän lapin reissu kun mun isoin harjus oli kiinni
ja se tietenkin katkaisi siimat ja lottobete meni sinne :x
tä...?