Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

hauen kalastus merellä.

Started by Professor, September 19, 2006, 15:51:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Professor

oon itte kokenut salamanderin hyväksi sen väri on valko,keltanen ja siinä on mustii pilkkui.
kannattaisko ostaa blue fox:in inkoo joka on valko,hopea ja siinä on mustat raidat ???

jaska74

tarkoitatko tuolta väriä SBBS?
http://www.fishingnews.ru/img/picture_2061.JPG

itse ottaisin jonkun muun, nimittäin omat hauet mereltä on tullu aina kirkkaan keltasiin vaappuihin tai ahvenen värisiin.
mutta tuskin tuossa raha hukkaan menee, en tiedä

Turilas

SHYT väri on noista parhain hauelle luulisin. Ostan ite saman laisen.

SUURkalastaja jyväskyläst

setä on ainaki saanu räsäsellä iha hyvi. Ykskin ilta oli ollu kalassa sen siskonpojan kanssa ja saanu jossai 2 tunnissa jotai 50 haukee. Ei viittiny vetää niitä haukia enää ni lähti kotiin.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Professor

Oltiin kerran merellä mul oli vaan kevyitä uistimia ja mun sedällä salamander. Sillä tuli koko ajan haukee koska hauet olin isllon aika arkoja niin mää en ehtinyt kun nostaa haukii ylös :-D

Professor

Onko X-Rap hyvä hauelle ? mikä väri olis hyvä?

ShadowDust

Itselläni aikoinaan tuon inkoo CRBS värinen syötti toimi parhaiten merellä, vuoden aikaan katsomatta.
Hyviä värejä oli keltainen / valkoinen mustilla pilkuilla, fluori punainen / valkoinen mustilla pilkuilla.
Yleensä käyttelin näitä värejä ja hyvin tuli aikoinaan merestä kalaa.
Myös pelkkä hopea toimii merellä joskus paremmin kuin mikään väritetty syötti.
Hopeinen salamanderi voisi olla aikamoinen ottipeli, Salamanderilla kyllä löytyy loistavia värejä mielestäni juuri merelle.
Mutta useimmiten käytin itse laiskasti uivia lusikoita kuten Krokodil kopioita, aitoja krokodiilejä jne.

Professor

Mitkä uistimet on hyviä merellä?
Mikä olisi hyvä väri hauelle merelle seuraaviin uistimiin:Räsänen,salamander,X-rap ja Mangnum :?
Ite oon kokenut magnumille tälläsen värin hyväksi
http://www.normark.fi/tuotekuvat/magnum_c.jpg
Se on toi SH väri(vasemman puoleinen SH)
Painaa jotain 12g. Aika kevyt :-D
On sillä ainakin 5 haukee tullu 1-2kg :-)

(kommentoikaa joson epä selvyyksiä kiitos :-D)

allu_

Omien kokemuksien mukaan merellä hyviä ovat olleet, krokodil, räsänen, kuusamon hauki, purelure goljat 13 & 15, kaikonkokoiset ja väriset nilsut (jopa 25cm nilsu kelpasi kilon puikkareille  :-)), suspit, Bomber 16A, conrad salmon 15 & 12cm ja Rapalalta magnum, original, super shad rap, shad rap deep runner, rattlin rapala ja paras rapalan uistin on mielestäni jointed.

GFR, Hot Tiger, Fire Tiger, punapää, ahvenväri ja vaalean sininen ovat kokeilemisen arvoisia värejä  :-)

Räsänen kannattaa ostaa papukaijavärissä, salamanderista en tiedä kun ei ole kokemusta, CLN olisi hyvä ärsytysvärii X-rapiin ja magumiin P, BSH, RH, HT, FT tai GFR.

Pete

Tämä hauki tuli juuri sillä kelta-musta-valkoisella Salamanderilla myöhään syksyllä tai paremminkin alkutalvesta.

Professor

minkä painonen hauki?
Mistä saatu?

kirrekalle

Kunnon hauki Petellä. kuin suuri?? :?

Pete

Quote from: Vikke on October 24, 2006, 19:25:34
Räsäsen nelosmalli on yksi suosittuimmista merihauki kalastus vieheistä.http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/matkailu/kotimaa/kalavene/valineet/59861.jpg

Kuva on tuossa mainitussa osoitteessa, uistin maksaa noin 8€, mutta alea olen nähnyt monessa paikassa 5€.
Nyt talvellahan voi saada noita uistimia halvalla, koska talvella vain pilkit ovat kaikkien kalastajien mielessä!

Onko sulla kokemuksia tuosta Räsäsestä, vai eletäänkö vain MTV3:n antamilla tiedoilla ?

Professor

Mulla ei ooo kokemusta tollasen värisestä uistimesta.
Mutta oon kuullut että se on hyvä väri hauelle.

Professor

Onko 12 cm tai 15 cm nilsu liian pieni merelle vai tarviiko sen olla 18 cm - 25 cm.
Oon harkinnut niiden pienimpien ostoa (12 ja 15 cm) värejä 03 ja 70.

Pete

Quote from: Professor on November 09, 2006, 16:02:34
Onko 12 cm tai 15 cm nilsu liian pieni merelle vai tarviiko sen olla 18 cm - 25 cm.
Oon harkinnut niiden pienimpien ostoa (12 ja 15 cm) värejä 03 ja 70.
Tuo 15 senttinen riittää aivan hyvin. Käännät vain nokkalenkistä uinnin ihan laiskaksi ja hitaalla kelauksella ja pitkillä pysäytyksillä pitäs napata. Anna sen kelluvan vaapun melkein nousta pintaan saakka, tai laita isommat koukut jolloin sen nousu nopeus hidastuu ja muutenkin uinti "letkistyy".