Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

toi oulujoen rauhoitus``????

Started by Janxu, September 30, 2006, 19:06:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Janxu

ku olen lueskellu tos noit rauhoitusaika juttui ja oon saanu käsityksen että oulujoki ois rauhoitettu tonne marraskuulle asti  joko olen ymmärtänyt väärin tai sit tuos siltojen alla on tavallisen rohkeita äijii vetämäs uistinta..voisiko joku vähä valaista tilannetta että olisiko viel kannattanu viedä uistinvehkeitä varastoon????

moppe

lueppa ne rauhotus ajat uudestaa :-D

Janxu

aargh...kertokaa ny..prkl..pitääkö juuri lähtee kaivaan kalavehkeet takas??ku vast muuttanu tänne oulun hujakoille nii arseen arse.. :x

kaivo

moppe

Oulu- ja Sanginjoessa on lohen ja taimenen kalastus kielletty 11.9. – 15.11.2006 välisenä aikana. Muitten kalalajien kalastus on sallittu.

kaivo

Laitetaas vielä hieman lisätarkennusta:

Merikosken voimalaitoksen yläpuolinen jokialue Muhoksen Monttaan asti:

-Verkkokalastus on kielletty 16.6. - 30.11.2006 välisenä aikana. Vapakalastus tällä jokialueella on sallittua normaalisti niiden sääntöjen puitteissa, joita Oulujoelle on määritelty. Lohen ja taimenen rauhoitusaika 11.9. - 15.11. on tälläkin alueella voimassa.

Voimalaitoksen alapuolinen jokisuisto:

-Verkkokalastus tällä alueella on aina kiellettyä, vuodenajasta riippumatta.

-Onkiminen, pilkkiminen ja viehekalastus on kiellettyä Hartaanselällä vuosina 2005-2008, 17.10. - 28.10. välisenä aikana.

-Vapakalastus on kiellettyä jokialueella lohen ja taimenen rauhoitusaikana 11.9. - 15.11. Kalastussäännöissä joen ja meren raja kulkee linjalla Kuusisaaren kärki - Merijalin tontin aita, rajat on merkitty maastoon kyltein. Sen alapuolisella jokialueella (Hartaanselkä + Rommakonselkä + Toppilansalmi) kaikenlainen vapakalastus on sallittua ympäri vuoden (lukuunottamatta edellämainittua kieltojaksoa 17.10. - 28.10.). 

Kannattaa tutustua vapakalastuksen lupaehtoihin osoitteessa http://oulu.ouka.fi/tekninen/luonto/kalastusluvat/lupaehto.htm. Sieltä käy selville sanatarkasti em. asiat, lisäksi kartat lupa-alueista jne.