Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Suurin hauki jonka olet nähnyt livenä?

Started by kirrekalle, October 19, 2006, 15:21:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Luukas

sain verkoilla mun papan kanssa 6,4kilosen hauen :-o
:oops: :evil:

Hurttarautu

5-6 kg auton peräkontissa. Kuollut se taisi kyllä jo olla, joten ei "livenä".
Kalastus jäissä jäiden puutteen vuoksi.

Pike

Arviolta 8 kilonen, iski onkivapaan 3m päässä rannasta. Siimat heti poikki, mutta jäi virvelietäisyyksille ja niin pinnassa oli että koho näkyi ja yks kaveri sit heitti crocolla sinne päin ja crocon koukku jäi siihen kohoon kiinni ja sai ihan vaan kelaamalla 0,5m päähän mut koukkumies hieman epäonnistui ja pääs hauki potkastuu ittensä vapauteen croco kohossa kiinni.

Ihmisapina

olen kerran rauman mereltä meinannut abu spinnarella saada varmaan yli 5kg hauen, mutta 20mm monofiilisiima katkesi juuri ennen kuin sain haaviin

Opo1

Suurimmat hauet olen saanut mereltä joskus 12 vuotta sitten ei ollut puntaria mutta mitattiin tosi paksu kala pituus 117 cm. ja neljän viimeisen vuoden aikana olen saanut 2 punnittua toinen 7.8 ja toinen 8.2 kg. ja 3 kanssa ei vaakaa kaikki kalat 85 -97 cm.!

NipaH

Isoin haukinäky on oma viime kesältä, 7,0kg.

Isäpapan kanssa oltiin uistelemassa ja parin tunnin uistelun jälkeen alkoi nälkä kurnia mahassa, joten aloimme nostaa kuvia veneeseen. Isäukko kelaili siimaa sisään Abun avokelasta ja minä sammutin koneen, samalla se tuumas että täällä on joku.
Tuumasi samalla kun antoi vavan minulle, että ei ole kummonen kun ei laita hanttiin. Hetken päästä oltiin toista mieltä, hauki tuli pintaan näyttäytymään ja samalla lähti sukeltamaan kohti pohjaa. 15 minuutin päästä hää olikin jo veneen pohjalla tiijottomana.

Uistin taisi olla Rapalan Magnum haukiväreissä ja siimana oli punottu 0.18.  Vettä ottipaikalla oli noin 6 metriä ja klo oli noin 19.30, lämpötilä 15C.

juppix

Mulla oli ainakin 10 kilonen hauki.Mä sanoin mun kaverille hae haavi sit se jäi siihen möllöttää ja samas kala irtos ja mää olin tosi tosi vihanen  :x

E: Rajoitetaan vähän niiden hymiöiden käyttöä.

aitohoppis

Suurin hauki, jonka olen nähnyt "livenä", eli elävänä, oli keväällä 1967 Kivijärvellä. Kävimme enon kanssa kokemassa rysiä, joissa olikin mukavasti kutuhaukia. Yhdessä oli painoa liikaa nostettavaksi, sillä rysät oli pappa tehnyt 50-luvulla puuvillalangasta. Iso vihree pötkäle oli mutkalla rysän pesässä. Päätimme palata kotiin miettimään ratkaisua ongelmaan.

Illemmalla eno oli häippäissyt salaa rysälle kysymättä minua mukaansa. Katselin keittiön ikkunasta katkerana, kun hän palaili kotiin haulikko toisella olalla ja aivan hirveä hauki toisella olalla. Pyrstö viisti maata, ja hiki oli äijän otsalla.

Kuolleena hauki painoi 12 kiloa, mutta vannon, että livenä rysässä oli ainakin 17...
~sing if you are happy that way~

Pike

^^Ai paino :?

Mitä järkee ampuu 12kg haukee haulikolla?

Ne 1-3kg on tehty syötäväks, muut pitämään huolen, että jatkossakin on haukia, joita kalastaa...

Don Miguel

Quote from: aitohoppis on February 11, 2010, 15:33:50
Kuolleena hauki painoi 12 kiloa, mutta vannon, että livenä rysässä oli ainakin 17...

Haulikko lohkaisi 5kg:n palan? Right...
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

Meetvursti

Semmosta 5-6kilon pötköö..
Vähä offiks menee, mutta jos pituus-suunnassa ampuu haulikolla ni 17kilosta ei jää sitä kilookaa jälelle..  :-)

_kiiskenkalastaja_

3-5 kiloinen joka karkas ihan vieressä ku vanhasta ruosteisesta lipasta katkes koukku :x

ris_to

Eilen näin 115cm ja 12kg hauen.

J_H

Suurin hauki on tullut haapajärveltä. Painoa tuolla pedolla oli 9kg ja 982g. Tänä vuonna olisi tarkoitus koittaa parantaa.  :-D
Elä anna kalan odottaa sinua vaan odota sinä mielummin kalaa!

kalamias!

5kg hauki mikä tuli tunti sitten.....

Jontti

9 kg veneessä viime vuoden kesäkuussa  :wink:
UL se on mikä kannattaa

chuhvi

noin 5 kilosen tarttu balance-lippaan, olin kisjomassa ranta kivikolle niiin irtos  :x
i

kuha kalle

8.5 kilonen C ja R hauki kyrösjärvestä, kuva tossa vasemmalla.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

Kona19

Itse saatu 7,5kg

E: päivitystä...
Miten sen nyt ottaa...

Juhizz

minä oon nähny laiturin vieressä noin 5 kg
:mrgreen:

Mikke96

Mää olin roskakala nuottauksessa mukana niin kyllä se yks hauki ainakin 8kg oli.

jussi88

lahnapoika

Yli metrin mittanen hauki varmaan noin 9-10kg :? Perkele kun siimat katkes :x

pyrytintti

Vähän päälle 8kg kalanjalostamon kylmiössä.

Narrikala

Itse katiskalla pyydystämäni 5,52 kiloinen.

Paraskalastaja

Pikkupoikana kun olin kalastamassa niin vaappuun tarttui ehkä noin 7-8 kilon hauki, joka tuli veneen viereen kuin uppotukki, ei tapellut vastaan vaaan antoi minun kelata se veneen viereen. Siitä alkoikin sitten  helvetti. Kala alkoi säntäilemään ihan minne sattuu, ja olihan se kokemattoman 8 vuotiaan pikkupojan pideltävänä aika hankala pala, noh, vähän ajan päästä kuitenkin sain sen jollain konsteilla vedettyä haavimis etäisyydelle, jollain isäni koitti saada sitä haavittua isohkolla haavilla. Isällänikään ei ollut tuolloin vielä mitään hajua sen kokoisista kaloista, joten ehkä 3 kertaa hän huitaisi siitä kalasta haavilla ohi kunnes se lopulta irtosi. Voih sitä pikkumiehen surua =(
-Paraskalastaja

maalle heitetty kippari

Tutut sai viime elokuussa ruovikon läheltä 8kg hauen. Ja sen hauen pää on vielä puussa yhes saares, jonka nimi on Stora Brändö.
mitäshän tähän laittais

Salone

Talvella 2006 oli verkossa 9kg hauki. Komea kala kyllä.

Elkku00

Tänään 27.6.2011 1.30 kg :) kempeleen luontopolulta