Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Suosituin/paras siima?

Started by Professor, October 25, 2006, 19:33:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikä on omasta mielestäsi suosituin/paras siima?(monofiilisiima)

Rapala
3 (30%)
Berkley
7 (70%)
Shimano
1 (10%)
Stroft GTM
0 (0%)
Joku muu. Mikä?
7 (70%)

Total Members Voted: 10

Voting closed: November 18, 2006, 18:33:35

Professor

Kaikkia merkkejä ei mahtunut ,mutta tos on mitä mahtu
Itse oon kokenut parhaaks noista Rapalan.
Trilene on silti ,(ehkä) kestävin siima noista.

Sir.Milo

Yleisimmät ?

Missäs on oma/monen muun valinta Stroft GTM ?

Professor

Onko se Stroft GTM punottuu vai monoo?
Oon kuullut siitä ,mutta en nähnyt kellään.
Mitä se maksaa,minkä kokosilla puolilla sitä myydään,mitä kestää ?????????

MikkoPropelion

Ehdottomasti "Tectan" Sitä saa 25ämmän-4000ämmän puolissa ,hinta vaihtelee paikasta riippuen. Stroftin Gtämmät voi unohtaa jo viivoilla

kaivo

Quote from: Professor on October 28, 2006, 17:42:21
Onko se Stroft GTM punottuu vai monoo?
Oon kuullut siitä ,mutta en nähnyt kellään.
Mitä se maksaa,minkä kokosilla puolilla sitä myydään,mitä kestää ?????????

Stroft GTM on pitkään markkinoilla ollut varsin hyvä monofiilisiima. Olen käyttänyt sitä pilkkivavoissani monta vuotta, eikä suurempia valittamisen aiheita ole ollut. Siima on jonkin verran paksumpaa kuin pakkauksessa ilmoitetaan, mutta niinhän se tahtoo olla muidenkin siimojen kanssa.

Hinnoista en osaa sanoa muuta kuin sen, että tämäkin siima on metrihinnaltaan sitä edullisempaa, mitä suuremmassa puolassa sitä ostaa. Stroftia myydään käsittääkseni 25 m "pilkkipuolissa" sekä 100 m "säästöpakkauksissa".

UnLimited

Quote from: Kaivo on October 29, 2006, 12:57:29
Hinnoista en osaa sanoa muuta kuin sen, että tämäkin siima on metrihinnaltaan sitä edullisempaa, mitä suuremmassa puolassa sitä ostaa. Stroftia myydään käsittääkseni 25 m "pilkkipuolissa" sekä 100 m "säästöpakkauksissa".

tietääkseni Stroftia saa myös 200m rullissa.. mutta yleisin on tämä 100metrin rulla

--PROFESSOR--i

Hyviä siimoja on ja löytyy useita. :wink:
Mutta itse valitsin kuitenkin tuon stoftin GTM:n(monofolia ei punottua siimaa), parasta siimaa, jota olen tähän mennessä kokeillut.Vaikka kylläkin tuota shmanoa(blue wing 0.30mm) on tullut eniten käytettyä.

Muita merkkejä joita olen käyttänyt on mm..Siglon(Ice, dynamic), Fire Line(Smoke), sekä Sufix(XL strong[KERRAN]).
MADE in Finland...

Professor

Kumpi siima on parempi Rapala Titanium vai Berkley Fireline?

kaivo

Quote from: Professor on November 01, 2006, 18:57:59
Kumpi siima on parempi Rapala Titanium vai Berkley Fireline?
Kokemukseni Titaniumista puuttuvat, FireLinella olen kalastanut 10 vuotta. Muutama yleinen kommentti:

-Molemmat siimat ovat olemukseltaan ryhdikkäitä ja halkaisijaltaan suhteellisen pyöreitä siimoja, joten molemmat toimivat avokelalla suhteellisen hyvin.

-Perusero on siimojen valmistustavassa. Titanium Braid koostuu useista ohuiden kuitujen nipuista, jotka on letitetty yhdeksi siimaksi, eli kyseessä on varsinainen punottu siima. FireLine taas on suorakuituinen fuusiosiima, jossa kuidut kulkevat suorina rinnakkain, ja ne on koottu yhdeksi siimaksi "liimaamalla", käyttämällä sideainetta. Näiden kahden siimatyypin eroista oli aiemmin keskustelua täällä.

Sir.Milo

Quote from: UnLimited on October 29, 2006, 15:00:10
Quote from: Kaivo on October 29, 2006, 12:57:29

tietääkseni Stroftia saa myös 200m rullissa.. mutta yleisin on tämä 100metrin rulla

Ja sitten sitä voi myös ostaa supersäästöpakkauksissa, joissa on muistaakseni 1000m, mutta kyseisten rullien saatavuus on jo melko harvinaista. Hinta on muistaakseni siinä 13 € 200m miinus tinkaus  :wink:.

Jerkki94

Itse olen ostanut trileline siima en ole kokeillut mutta sanoisin parhaaksi siimaksi mar siiman itselläni on sitä 500m rullassa paksuus 0,30mm.
kala onnee TARVITAAN!!!!!

Professor

Kumpi olisi parempaan kivikkoisiin koskiin Titanium Braid vai Fireline :?
Koskes täytyy olla punottuu ,koska mono ei kestä uistinten repimistä pohjasta.
Aion ostaa 0.25m punottuu Titanium tai Fireline.

Itsellä oli joskus jotain 0.20mm punottu (harmaata) siiman loppu oli jotain 20m aivan valkosta(haalistunutta)
Onko sillä merkitystä jos punotun siiman väri haalistuu?

kaivo

Quote from: Professor on November 02, 2006, 20:26:54
Kumpi olisi parempaan kivikkoisiin koskiin Titanium Braid vai Fireline :?
Koskes täytyy olla punottuu ,koska mono ei kestä uistinten repimistä pohjasta.
Aion ostaa 0.25m punottuu Titanium tai Fireline.

Itsellä oli joskus jotain 0.20m punottu (harmaata) siiman loppu oli jotain 20m aivan valkosta(haalistunutta)
Onko sillä merkitystä jos punotun siiman väri haalistuu?
FireLinen hankauskesto ei ole kivikossa kovin hyvä. Titanium Braid on punottu eri tavalla ja saattaa kestää hankaustakin paremmin, mutta siimaa kokeilematta en uskalla muuta kuin arvailla. Onkohan jollakin muulla käyttökokemuksia Titanium Braidista?

Punotun siiman haalistuminen johtuu siitä, että siiman väriaine kuluu käytössä pois. Siima näyttää vanhalta, mutta vetolujuus ei ole kärsinyt. Sen sijaan siiman pintaa kannattaa ajoittain tarkkailla, erityisesti siiman kärkipään ensimmäisten metrien matkalta: jos siima näyttää rispaantuneelta (eli kuituja on poikki), kannattaa tällainen vaurioitunut siimanosa ilman muuta poistaa kokonaan kelalta, ja solmia peruke uudelleen "ehyen" siiman päähän.

Professor

Heitin sen siiman turhaan roskiin :-(
Sitä olisihan hyvin käyttää myöhemmin.
No siitä on jo jotain 2 vuotta :-)