Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Haukinirha

Started by juso1, December 24, 2006, 17:22:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

juso1

Miten tekisitte/teette haukinirhan? Suhkot yleisistä materiaaleista ja paino alle 18 grammaa. Mikä väri toimis Koiruksella rannalta kalastettaessa? Vesi on suhkot kirkasta ja alle 3m.

perza

Tää varmaan kuuluis tonne rakentelu osioon, mutta ite tekisin(en oo koskaan tehny) hauki nirhan apassi puusta, sellasen 12-16cm pitkulaisen(kalan mallisen). siihen sitten sillätavalla painoa että vain nirhan pää kelluu ja nykäyksestä vähän sukeltaa.
tuohon vielä hopeinen folio+musta selkä+vähän punaista leukaan.  :-D
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

juso1

Mitenkäs se runkolanka pujotetaan? Ja mulla ei oo apassia kun en tee vaappuja ja ajattelin kokeilla. Ja minkä laista foliota tarkoitat

perza

Tämmösen taimen nirhan olen joskus tehnyt, jonkun ton tapasen tekisin hauelle mut vähän isompana...
:-)

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Pete

Ei ole väliä vaikka tuo nirha välillä vähän "sukeltaisikin", veden roiskuminenkin on joskus vain hyväksi. Kesällä pinessä tuulenvireessä "nirhan" käyttö kaislikon reunamilla on todella jännittävää puuhaa. Hauet iskevät niin, että joskus oikein hyppäävät ilmaan. Näillä nirhoilla/poppereilla en kyllä itse ole kovinkaan suuria haukia saanut, olisiko noin 2,5-3 kiloinen suurin tällä tyylillä. Sekin otti kelluvaan hopeiseen 15cm Nilsuun josta oli juuri lähtenyt leukalappu irti.