Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vinkit/keskustelu pilkeistä/toukista tänne!

Started by kauko, November 17, 2006, 21:05:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kauko

Nyt kun noita pilkkejä on vähän enemmän niin jospa kerättäis tähän vähän vinkkejä aloittelijoille :roll:

Kiitos :wink:

Jussi_

Yleisesti parhaiten on tullut kupari pystyllä ja vihreällä toukalla. Kelpaa kaikella kalalle.

kauko

No johan täällä neuvotaan aloittelijoita innokkaasti :wink:

Mikko_-Procyon-

Quote from: kauko on November 26, 2006, 21:56:08
No johan täällä neuvotaan aloittelijoita innokkaasti :wink:

Selaa threadeja, täällähän suorastaan kuhisee vinkkejä ja ottipaikkoja.. jutut on vähän sellaisia kalamiesten "juu sieltähän niitä saa" -tasoisia, mutta kyllä niistä alkuun pääsee.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

lohen pyytäjä

Koita sitä pikku vihreää tasaria. Ja sitte se minkä Jussi_  sano ja sitte kummatkin morrit sinisellä toukalla.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

kauko

Ideana oli että olis saanut yhteen topiciin perus jutut, että mitä millekin kalalle kannattaa tyrkyttää jne.

Qkkeli

Tosiaan, laittakaa tähän topiciin kyselyt vieheistä ja toukista PP2 liittyen, niin saadaan siltä osin foorumi vähän "siistimmän" näköiseksi ja samanlaiset topicit pois.

EdiT.
No kokeillaas. :wink:
Muutin jo aiheen nimen "kuvaavammaksi" ja poistelen kylmästi uudet threadit samasta aiheesta.

Mikko_-Procyon-

Jos Qkkeli jaksaa/ehtii moderoida tänne noita irrallisia vinkke-threadeja saman otsikon alle, niin anna kyllä siihen luvan ;)
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

95

Osaako kukaan neuvoa miten tota tasapainoa pitäisi uittaa. :? ite ne oo juuri käyttäny joten en tiiä.
Kalastus on parasta mitä mies voi tehdä!
Propilkin pelaaminen toiseksi parasta...

Jussi_

tasaista nostelua 2-5 sekunnin välein. Välillä voi pitää taukoja tai nostella rivakammin.

pilkkiäijä

hopea hologrammi pystypilkki ja punanen toukka on paras oon saanu saarijärvestä kaikkia kaloja :-)
Olen kalastelijapoika!

lohen pyytäjä

Ja sitten myös se  uusi punainen tasari on kuhalle todella hyvä ja hauelle kanssa.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

tri

ongelmia lehmilammen ja mustalammen kans.
en löytänyt sopivia vastauksia niin päätin että kysyn.
oon ottanu monta 30 ja 15 min kisaa ja ettiny hyvää pilkkiä ja paikkaa ko. lammilta,
mutta turhaa. saalista ei kerry tarpeeksi.muilta järviltä kyllä tulee hyvin :?

pilkkiäijä

Mustalammesta en tiedä paljonkaan. Itse en myöskään ole saanut sieltä kuin pieniä ahvenia ja särkiä jonkun verran pystyillä ja morreilla. Lehmilammesta saa hyvinkin esim.pasureita ja lahnoja saa kultapystyllä. Eri toukka värejä en ole kokeillut ainakin punaisella ja sinisellä toukalla pitäisi tulla. ahvenia ja särkiä tulee ainakin hyvin siipipystyllä ja punaisella toukalla ainakin noista paikoista :   
Olen kalastelijapoika!

mauno_torakka

isosta ruuhi järvestä tuli siitä syvänteen keskeltä ahvenen värisel tasurilla 3 ppääl kilosta kirjolohta :mrgreen:

tri

testasin pilkkiäijän vinkkejä ja kalaa alko tulemaan,hyvät oli ohjeet.
koitin vielä punaista toukkaa ja hopeista pystyä ja tulos oli ihan hyvä.
lisää vinkkejä vaan jos on.kiitos viä ohjeista.(ei kaivata sellasia ohjeita että testaa sentti sentiltä
tää sivu tuskin on sitä varten) :-P

miseboy

ainaki siikaa saa hologrammi pystyllä ja siihen punanen mato

pilkkiäijä

hologrammi on mielestäni paras ainakin saarijärvellä , rautupurolla ja lehmilammella. Olen saanut sillä lehmilammelta yli kilon hauen :-D
Olen kalastelijapoika!

pilkkiäijä

Quote from: tri on January 02, 2007, 21:57:40
testasin pilkkiäijän vinkkejä ja kalaa alko tulemaan,hyvät oli ohjeet.
koitin vielä punaista toukkaa ja hopeista pystyä ja tulos oli ihan hyvä.
lisää vinkkejä vaan jos on.kiitos viä ohjeista.(ei kaivata sellasia ohjeita että testaa sentti sentiltä
tää sivu tuskin on sitä varten) :-P
olepa hyvä

Quote from: Valas on January 01, 2007, 22:11:35
Mustalampi
Kevättalvinen Ilta
Vihertävä mikrotasuri siiman päähän ja pilkkimään alhaalta lähtevän ojan suulle.

kiitoksia vinkistä.Sain siitä paljon ahventa. Isoimmat vajaa kaksisataa g:tä

äsken lehmilammesta samalta avannolta 1015g lahna ja 831g ahven kevättalvi ja ilta. ahven tuli puna/valko tasurilla ja lahna tuli hopeahologrammi pystyllä ja punasella toukalla. Tuli jostain tosta : 

tossa lahnan kuva:

Olen kalastelijapoika!

(M)

Mä oon saanu kans tosta paikasta aikoja sitten yli kilon lahnan ja pari melkein yhtä isoo, yli kilon hauen ja puolen tusinaa yli 500 grammaisia ahvenia joista suurin yli kilonen. :-D
tais olla vielä 0.2 versio sillon kyseessä mut ne pitäis päteä vieläkin.

Edit: lisätään ny näitä vieheitkin tähän ni sopii paremmin aiheeseen. suurin osa isoista ahvenista ja lahnoista tuli keltaisella mormyskalla ja punaisella madolla ja kilon hauki tuli ahvenväri tasurilla.

tri

noi otti paikka kartat on tosi hyviä.lisää ihmeessä jos vaan viittitte laittaa tulemaan.
samoin kelpaa myös syötti vinkit.
mitenkä saarijärvestä saa kuhaa.sen tiedän että lähtöpaikasta vasemmalta joen suistosta mutta
kummalta niistä toinen on ylempänä ensin ja toinen on alempana. 8-)

mauno_torakka

onko jollain jotain isoon ruuhi järveen liittyväää itelle on napannu 1,5kg kirjoi koukuun tasurilla siit syvänteestä???? :?

Kohler

Ehdottomasti Sini-Hopea pysty ja punainen toukka..Tärppää varmasti syvänteistä kunhan kuljeskelet ympäriinsä :wink:

Kohler

Täs on hyvä kalapaikka tulee 41-300g ahventa,kiiskiä ja 0,5 kilonen haukikin tuli jolla voitin kisan! vieheetkin näkyy siinä:

juhox

joo ,tosta samulin paikasta ainakin 0.2betassa tuli ahvenia ja joskus haukkikin.
"En syö kalojen lääkkeitä. "

woodoo

Quote from: mauno_torakka on January 05, 2007, 17:32:49
onko jollain jotain isoon ruuhi järveen liittyväää itelle on napannu 1,5kg kirjoi koukuun tasurilla siit syvänteestä???? :?

Ruuhijärvestä lähtisin kevättalvi aamuisin, varsinkin kelin ollessa tyyni ja selkeä, ensimmäisenä kairailemaan keskisyvänteen pohjoisreunamaa. Vieheeksi valitsisin kupari tai kultapystyn, vihreän mikron tahi hopea mormyskan. Syötiksi vihreä kärpäsentoukka on aina varma valinta.

juhox

saarijärvellä etsin uusia paikkoja ja heti ekalla reijällä vei iso aloitus pilkin ja heti sen jälkeen iso vei siivellisen pystyn.olikohan kuha vai hauki :?.

pilkkiäijä

onko kukaan saanut kirjolohta saarijärvestä tai rautupurolta :? itse olen saanut saarijärveltä kirjolohen ja samassa paikassa kerran siimat poikki. Viidentoista minuutin kisassa voitin ja minulla oli kalaa 1500g ja myös kisan isoin kala. Kalalla oli painoa yli 1000g. Kala nappasi puna/valko tasuriin ja räsäsestä meni siimat poikki.
Olen kalastelijapoika!

Hemulisoturi

Quote from: pilkkiäijä on January 21, 2007, 11:55:19
onko kukaan saanut kirjolohta saarijärvestä tai rautupurolta :? itse olen saanut saarijärveltä kirjolohen ja samassa paikassa kerran siimat poikki. Viidentoista minuutin kisassa voitin ja minulla oli kalaa 1500g ja myös kisan isoin kala. Kalalla oli painoa yli 1000g. Kala nappasi puna/valko tasuriin ja räsäsestä meni siimat poikki.
Eipä varmaan kukaan ole saanut Rautupurolta kirjolohta, kun eipä niitä sielä taida olla.
Mutta en ole kovin useasti kuullut että Saarijärveltä kirjolohia olisi saatu. Mutta infon mukaan niitä sieläkin on.  :roll:

juhox

taimenta kyllä olen saanu. alotus pilkillä sain 1200g, mutta niitä kirjolohia väitetään saarijärvellä olevan vasemmassa alajoessa .