Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Ikimuistoisin kalastus kokemuksesi/reissusi

Started by Make75, December 01, 2006, 16:27:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Äitini on lohi

Minulla on useampia kokemuksia, olen poikasesta saakka ollut ennätyksien metsästäjä, hauki 19,2 kg v. 78. Paikka Vuomajärvi ruotsin ylitornio. lohi 18,6 kg, paikka, tornionjoki vuennonkoski.
Tällä lohella olin ruotsin luonto ohjelmassa mukana kun se filmattiin joella, itselläni on tietysti tämä filmi kotona, lohi otettiin rannalta ja juoksin sen kanssa tunti 47 minuuttia.
Meri taimen 16,1 josta lähetettiin näyte ja siinä osoittautui liianpaljon lohi geenejä prosenttimääräiseksi, sitä ei sitte hyväksytty lailliseksi mutta kuvan sain siitä epävirallisena kuviin ja kansiin..
Ehkä jännin ja hauskin kokemukseni oli kesälomalla lasten kanssa ruotsissa, tuli ahven 1,4 kg ja iso ankerias kalakilpailussa Burosissa johon osallistuin puolituntia ennen kisan loppua, minulla oli siinä saalis melkein 2,5 kg, toiseksi tulleella 440 grammaa.
järvessä ei olis pitänyt olla kun pientä taimenta ja muikkua vissinkin, oli kuulemma puhdistettu.
Ruotsalaiset kiros minut ja kaikki suomalaiset turistit hiiteen, mutta voitin tämän kisan ja sain simano kultakelan :mrgreen:

Aatami

Hatun noston arvoisia suorituksia! Täytyy myöntää. Tuollaisia tuloksia en tule koskaan rikkomaan se on varma. Toki unelmia saa aina olla. Olet vissiinkin kalastellut Ruotsissa vähän enemmänkin? Siinä on ollut mies ja vehkeet kovilla tuollaisten jättiläisten kanssa. Kuvia ei varmaan mistään noista löydy? Ei se etten uskoisi, mutta olisihan se kiva kerran elämässä nähdä noin suuria lajinsa edustajia.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Äitini on lohi

No pitkän etsimisen tuloksena löysin kuvia, osa niistä kylläkin oli tif muodossa jota tämä ei tue, mutta jotain sain kehiteltyä tähän ettei ihan jää arvoitukseksi, huomaa vapa se on taipunut suurista kaloista..
Ehdottomasti sillä riskein kala on vedetty suolavirralta Norjasta, se oli sei noin 19 kg, puntari näytti yli 20 mutta oli halpa sellainen..
Jos haluaa todellisia kala kokemuksia niin suosittelen lämpimästi tätä paikkaa, sieltä on nimittäin saatu useat viimeiset kala ennätykset turskalle ja seille, suurin sei on 22,5 kg ja turska yli 48 kg, en muista juuri paljonko yli..
Suolavirta on otollinen paikka mutta iso kala ui hirmu syvällä ja pitää tietää konstit miten sinne rannalta pääsee heittämään, siinä on äkkisyvä jopa 60m ja virran vauhti jopa 18 solmua.. Revi siitä..

SUURkalastaja jyväskyläst

Huhhuh millaisia kaloja Äitini on lohi on saanut! Olet vissiin melkosen kauan kalastellu? Melkone hauki ollu toi vähä vajaa 20 kilone, menny vissii vähä aikaa väsyytellä sellasta petoa!? Noi on jo sellasia enkkoja että en tiedä uskoakko vaiko ei!
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

osmanhauki

olen kuullut että joku olisi saanut 24kiloisen eli taisi olla suomen suurin kala tai joku mutta ei sitä tiijä koskaa

itse olen jää nyt siihen 5kiloseen

_______________________________________________________________________________________________________________    jostuo on totta nii huhu

Äitini on lohi

Tuosta minun haukisaaliista on jo valovuosia, mutta muistan sen kuin eilisen päivän kun se hyökkäili useamman kerran kaislikosta, oli kuin vene olis tullut köli ylöspäin perässä.
Kyllä siinä aikansa meni sen hinaamisessa, söi itsensä läpi kaislikon  :lol: jo painonsa takia menee aikansa tuollainen (tukki) hinata rantaan.
Viimeksi kuulemani maailman ennätys hauki oli 25,5 kg jostain eteläruotsista, joskus 10 vuotta sitte, liekkö viellä sama.
Olen tosiaan kalastellut 6 vuotiaasta saakka eli 40 vuotta säännöllisesti, kyllä siihen ikään pitää jo olla jotain kerrottavaa..
Minulla on ollut se etu että kaikki parhaat kala paikat on ollut siellä missä kuljen töissä..
Olen muuten eksynytkin metsään lainiojoella samoillessani, olin 2 pv myöhässä takas, sekin oli kokemuksen arvonen keikka, sain harria aika kivasti mutta ei mitään kotiin tuotavaa ku loppui muu ruoka.. :-D.
Ps: kala kuvassa on lohi 16,1 kg.
En osannut laittaa kuvia tähän joten laitoin ne nettiin.. Hmm.. yhdelle teistä edellä kirjoittaneista..

Äitini on lohi

Panin kuvia aatamille sähköpostiin, ei ole tosiaankaan hauvista kuvia, siihenaikaan ei oltu keksitty viellä dikikameraa saati sitte tietokonetta.. Kuvia otettiin ja panimpa kuvassa vielä tulitikkuaskin hauen kielen päälle.. Panen sinulle muutaman kuvan tuleen sähköpostiisi niin saat katella..

Aatami

Vakuuttavia olivat kuvat. Kiitosta vaan. Voisin laittaa ne vaikka tänne huomenna jos sopii niin ei tarvi jokaiselle erikseen lähettää.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Äitini on lohi

Kyllähän se sopii, kiitti vain. Tällainen mämmikoura kun olen.. Jostain ihmeen kautta sain tuon kuvan tuohon, pitää harjoitella viellä.
Ei muuten toiminut sähköposti tuolla nimimerkillä aloittelija. Olen tuossa lukenut kun on mestaruus kisoja perhonsidonnasta, on muuten niin ettei ne lohet ja muutkaan kalat tajua mitään taiteesta, en ite ole ostanut 18 vuoteen perhoja kaupasta,ite teen ja ei ole häpeämistä ollut saaliissa.
Toki saaliitta olen tullut kotiin monet kerrat mut en koskaan menettänyt sitä isointa, niinkuin ruukataan sanoa. Perhoa kun tekee niin ottaa huomioon ilman pohjan ja veden, hiekka pohja: hiekan väriset,kirkkaalla vähän kiiltävää mukaan, pimeällä mustat ja värien kanssa voi aina varoen leikitellä, kalat ei tykkää tahi niitä houkuttelee punainen, olempa kokenut punaisissa housuissa kahlatessani joella että ahven tulee (pusutteleen) jalkojani. Tornion joessa on erityisen hyvä kullanvärisiä puolipitkiä nauhoja perhon kylkeen (viitaksi) siitä isot lohet ja taimenet tykkää kun on samea vesi keväällä.. Ja viitta antaa eloa..