Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Toukka- vai kalajigi?

Started by Yuz, December 09, 2006, 23:27:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kumpaa käytät enemmän - toukka- vai kalajigiä?

Toukkajigiä
89 (65.9%)
Kalajigiä
29 (21.5%)
Kumpaakin yhtä paljon
17 (12.6%)

Total Members Voted: 119

UppoPerho

Vastasin toukkajigi, koska en ole saanut kalajigillä mitään, mutta ei toukkajigilläkään oikeen meinaa tulla..
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

PäSSi

Toukkajigiä käytän enemmän. Kalajigillä on aina jotain pikkupulikoita tullut mutta mielestäni toukkajigillä tulee paremmin kalaa. Pääasiassa toukkajigillä olen saanut kuhia.
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

pilkkiäijä

Nykyään tulee käytettyä tuota kalajigiä melkein pelkästeen järvellä, kun taas toukkajigiä merellä. Tai sitten se on niin, että käytän syksyllä vaan toukkajigiä merellä enkä kesällä ollenkaan. Kalajigillä sitten kalastan ympäri vuoden järvillä.

Toukkajigi on mielestäni parempi syysahvenen jigaukseen syvältä merestä. Se voi kyllä vaan olla tottumus kysymys.

Pieniä kalajigejä tulee sitten heiteltyä paljon järvillä matalissa paikoissa, esim lähellä karikkoa tai muuta matalikkoa tai sitten vaan rannasta. Yleensä siihen nappaa paremmin nuo ajo-ahvenet.

Toukkajigissä parhaiten toiminut motonetti moottoriöljy väri, kalajigeissä sitten taas musta/valkoinen, puna/valkoinen ja pelkkä läpinäkyvä, jossa punasia ja mustia hileitä sisällä.
Olen kalastelijapoika!

Daiwa

Yhtä paljon molempia. Jigikalastusta kun ei vielä oikeen osaa, niin tulee kokeiltua molemia.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Vikke

Toukkajigiä pääasiassa.

Mutta kyllä kalajigitkin on otettu huomioon.  :-) Kummatkin kalastavuudeltaan yhtä hyviä, minun mielestä.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze