Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Hauen pilkintä kesällä.

Started by JarkkoJurokki, July 18, 2008, 19:34:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JarkkoJurokki

Onko kellään kokemusta tai tietoa hauen pilkkimisestä kesällä? Voiko käyttää tavallista virveliä ja vieheenä jotakin lusikkaa, kuten professoria tai räsästä. Miltä syvyydeltä kannattaa yrittää?
Moni ei tiedä, kuinka kuuluisa olen.

Torro

Selaas tuo läpi näin alkuunsa ja jos vielä jäi jotain epäselväksi niin tiedustele tuolta ---> http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=4064.0
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Torro

Anteeksi kauheasti ...aiheesi käsitteleekin liman pilkintää kesällä!

Avointa keskustelua vaan kehiin, olin jo nurisemassa ennen kuin luin kunnolla :roll:
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

allu_

En nää kyllä yhtään järkevää syytä että miksi pitäisi tehdä asiat hankaliksi ja PILKKIÄ haukea kesällä?? Jos välttämättä haluaa haukea syvältä kalastaa niin jigi ajaa saman asian ja todella paljon tehokkaammin.

Mind_Flayer

Quote from: allu_ on July 20, 2008, 23:19:55
En nää kyllä yhtään järkevää syytä että miksi pitäisi tehdä asiat hankaliksi ja PILKKIÄ haukea kesällä?? Jos välttämättä haluaa haukea syvältä kalastaa niin jigi ajaa saman asian ja todella paljon tehokkaammin.

Tapoja on yhtä monta kuin kalastajiakin, joten annetaan innokkaiden kokeilla. Kalastetaanhan esim. kuhia ja ahvenia myös veneestä pilkkien ja saaliit ovat olleet hyviä.

JarkkoJurokki

Mene Allu vaikka mato ongelle tai  laita verkot veteen, jos sulle on kerta saalis tärkein. Ja mieti miks on keksitty kymmeniä eri kalastus muotoja...
Moni ei tiedä, kuinka kuuluisa olen.

allu_

Quote from: Mind_Flayer on July 21, 2008, 18:24:46
Tapoja on yhtä monta kuin kalastajiakin, joten annetaan innokkaiden kokeilla. Kalastetaanhan esim. kuhia ja ahvenia myös veneestä pilkkien ja saaliit ovat olleet hyviä.

No, se on kyllä hiukan eri asia  :-D Kuhan ja ahvenen pilkkiminenhän perustuu juuri siihen että ne liikkuvat parvessa ja näin ollen niitä saa nostettua pilkillä suuria kappalemääriä. Hauet eivät oikein parvikaloja ole... Voihan niitä tietenkin pilkkiä, mutta saalis kyllä jää laihaksi  :-D Ja tosiaan, kyllä mä ainakin vesiltä saalista haen. Aina se saalis ei ole tärkein juttu, mutta en mä vapaaehtoisesti tyhjää kalasta

Mind_Flayer

Quote from: allu_ on July 22, 2008, 15:37:53
Quote from: Mind_Flayer on July 21, 2008, 18:24:46

No, se on kyllä hiukan eri asia  :-D Kuhan ja ahvenen pilkkiminenhän perustuu juuri siihen että ne liikkuvat parvessa ja näin ollen niitä saa nostettua pilkillä suuria kappalemääriä. Hauet eivät oikein parvikaloja ole... Voihan niitä tietenkin pilkkiä, mutta saalis kyllä jää laihaksi  :-D Ja tosiaan, kyllä mä ainakin vesiltä saalista haen. Aina se saalis ei ole tärkein juttu, mutta en mä vapaaehtoisesti tyhjää kalasta

No jotkut kuitenkin haluavat ehkä kalastaa tyhjääkin tai vaihtoehtoisesti saada saalista. Kun kerran haukia saadaan talvellakin pilkkimällä niin miksi ei kesälläkin? Ja nyt niitä vinkkejä kehiin ettei mene ihan offtopikiksi...

Väenö.

Quote from: JarkkoJurokki on July 18, 2008, 19:34:59
Onko kellään kokemusta tai tietoa hauen pilkkimisestä kesällä? Voiko käyttää tavallista virveliä ja vieheenä jotakin lusikkaa, kuten professoria tai räsästä. Miltä syvyydeltä kannattaa yrittää?
Pilkit vain vaikka ahventa ja särkeä,niin kylkiäisenä saattaa iskeä hauki aivan normaaliin pystypilkkiin.Näin on itselleni käynyt muutamia kertoja.Kannattaa mennä pilkille paikkaan,jossa oletettavasti on haukea lähellä,jos mahdollista.

valaan pilkkijä

itsekkin nykyään kyllä pilkin haukea kesällä,
kipinä iski kun kaverin kanssa oltiin oltu uistelemassa ja heittelemässä , eikä mitään ollu tullu.
ja kun lähdettiin kotiinpäin souteleen , niin ihan vaan kun ei ollut muuta tekemistä niin aloin vetää pilkkiä perässä
( kultapysty ja punanen mato) . ja katos pari sekuntia niin iski hauki.

valitettavasti luultiin että oli simpukka eikä otettu haavia valmiiksi , ja niin se pääsi irti nostettaessa.

mutta siis huomenna taas pilkille haukea narraamaan.