Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vaihdatko siimat ostaessasi uuden vavan?

Started by Yuz, February 09, 2007, 18:47:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yuz

Kun ostat uuden pilkkivavan jossa on valmiina siimat, luotatko niihin vai laitatko omasi? Itselläni on ainakin kestänyt yleensä varsin hyvin. Tuppaa se laatu vaihtelemaan suuresti. Minä olen kyllä riittävän luottavainen valmiisiin siimoihin, paitsi jos välttämättä tarvitsee vaihtaa siimat eri pilkkityypin käyttöön.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

jalkku

yleensä valmis paketeissa on "narut" paikallaan. :-D
Parhaan tuloksen saa ku räätälöi ite kaikki välineensä! 8-)

kaivo

Ostan vavat ja siimat erikseen. Itse valitsemalla saa juuri sen merkkistä, -paksuista ja -väristä siimaa kuin haluaakin.

perza

Itse ostan aina ongen johon sitten räätälöin kären ja laitan siimat! Näin tulee paras loppu tulos...
:-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Se Isoin KuulaPää

Itse en luota, aina vaihdan jos tarve vaatii.
Aina kun et voi olla varma, onko se setti ollut siinä viikon vai onko se viime talven tuotteita.
~Perhokelan huuto on ylistyslaulu harjukselle ja zilleen~

Himopilkkijä89

Luotan...tosin käytän niitä valmispaketteja jossa on siima ongessa ainoastaan kesällä.

SUURkalastaja jyväskyläst

Vaihdan tietysti, koska kaupan valmiina olevat narut on kestämättömiä siimoja.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

H.a.u.k.i

Quote from: Kaivo on February 10, 2007, 00:13:52
Ostan vavat ja siimat erikseen. Itse valitsemalla saa juuri sen merkkistä, -paksuista ja -väristä siimaa kuin haluaakin.

Itsekkin teen juuri näin! :-)
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

Hakala

kyl ne pari reissuu kestää, mut sit vaihdan uudet liinat. 
Menneisyys on historiaa, tulevaisuus utopiaa.

freakloader

Yleensä ostan vavat, siimat ja pilkit erillisinä, mutta jos tulee ostettua setti niin kyllä se valmiina oleva siima saa jäädä puolalle, ellei sitten satu olemaan väärän paksuista tms. aiottuun käyttötarkoitukseen. Pelkän periaatteen mukaan ei siis tule vaihdettua eikä ole kyllä ollut ongelmiakaan enempää kuin itse laitettujen siimojen kanssa.

Hunter

Harvemmin ostan vapaa missä on siimat valmiina. Mut jos siimat on valmiina niin kyllä mä niihin sit luotan ja annan olla paikallaan.

jalkku

Quote from: Himopilkkijä89 on February 10, 2007, 18:32:34
Luotan...tosin käytän niitä valmispaketteja jossa on siima ongessa ainoastaan kesällä.

samat sanat, mut kyllä kesäkalusteisiinkin usein teen "omat juttuni"

Tosimies

En ole ikinä ostanut valmispaketti.Aina ostanut vavat ja siimat erikseen.

Vikke

Kyllä minä noihin valmispakettien siimoihin luotan.
Jos on siimat siis valmiina, niin en vaihda niitä.

Samalla ostaa sitten pelkän vavan ilman siimoja, jos haluaa valita siiman oman maun mukaan...
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

[TMP]Jaska

Quote from: H.a.u.k.i on February 10, 2007, 20:10:01
Quote from: Kaivo on February 10, 2007, 00:13:52

Itsekkin teen juuri näin! :-)

Niin minäkin. Mutta jos siinä "valmispaketissa" on jo siimat nii sitten puran ne kelalta ja pistän siihen ne siimat mitkä oon ostanut  :-)

jompsu

kun ostan uuden pilkin ja jos siinä on siimat niin annan olla.kylle ne ovat aina aika hyvin kestäneet!
tä...?

HuntaKilla

Jos vavassa on siimat mukana, niin annan niiden myös siinä olla. Hyvin on siimat kestäny.
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

Murmeli

Jos kelalla on siimat valmiina, niin vaihdan pois, kun niistä ei monesti tiedä, mitä ovat (kestävyys yms. tärkeä).