Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

missä hauet on jään alla???

Started by siimaheikki, November 10, 2006, 19:58:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

siimaheikki

Siis onko hauet syvällä vai matalalla pimeäsä vai valosassa jos kyse on samae vetisestä joesta tai hiekka pohja järvestä. :?

imot90

Joo tää kiinnostais minuakin itte oon saanu sellasen käsityksen että kaislikon reunoilta ne löytyisi  :?

[Vision]

No kaislikoiden ja syvänteiden reunoista tai syvänteistä
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

SUURkalastaja jyväskyläst

itse olen saanut sellasen käsityksen että hauet on aika matalassa mutta en sitten tiiä onko se totta
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Tosimies

Ai niinku "missä hauet on jään alla" oisko vaikka jään alla?  :-D
Ne on  kaislikoiden vierellä, lahtien suulla , jokien suulla , karikoilla.....
Jos jokien suulle meette ni "Varokaa heikkoa jäätä hrrr"

ShadowDust

Olen kuullut että hauet löytyisi lähes samoilta paikoilta kun kesälläkin, itse ainakin lähtisin kokeilemaan kesän parhailta paikoilta ensimmäiseksi.

perza

No huakiahan löytyy melkein mistä vaan! ite saanut mm. iskukoukulla syvän (yli 10m päältä) 1,5metrin langalla huakia, on noita haukia tullut taas päin vastoin ihan matalasta ranta kaislikosta hyvä jos vettä 15cm enempää jään alla!
Eli vastataan että kannattaa koittaa nuo heinikon laidat+syvänteen laidat ja sitten ihan jään alta metrin parin siimalla. Nii jos siis pilkillä meinasti tai vaikka iskukoukulla.
:-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Pete

Karikoiden reunamilta, lahtien suulta ja tietysti sieltä kaislikon reunoilta. Ensin kairailee aamutuimaan 10- 100 reikää, käy repulla kahvilla ja voileivällä ja aloittaa pilkkimisen. Antaa siis hieman aikaa reikien rauhoittua.
Sik-sak-kuviota kun tekee kaislikon reunaan, niin usein löytää sen hyvän ja kalojen olin etäisyyden rannasta. Joskus kannattaa tehdä reikä kaislikossa olevaan ns. aukkoon. Usein hauki ottaa samantien kun pilkin pudottaa reiästä veteen, varsinkin matalammissa kohdissa. Kannattaa pitää vavasta kunnolla kiinni.
Hyviä haukipilkkejä löydät toisesta keskustelusta.

Toissa talvena Vanajalta tuli 11.3 kiloinen hauki 6" reiässä uitettuun tasuriin kalasyötillä. Joutui kairaamaan kaksi reikää lisää, että kalan sai ylös. Alla oli vettä noin 30-50 senttiä.

H.a.u.k.i

Kaislikoiden reunat ja syvänteet ovat ihan hyviä
hauki paikkoja.
Kerran sain kaislikon reunasta 430g pulikan. :-)
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

allu_

Quote from: H.a.u.k.i on February 03, 2007, 15:22:35
Kaislikoiden reunat ja syvänteet ovat ihan hyviä
hauki paikkoja.
Kerran sain kaislikon reunasta 430g pulikan. :-)

Hieno suoritus! Aplodit!

kalle

oma kokemukseni on, että kokeile rohkeasti syvemmiltä vesiltä, (lämmin vesi painuu alas talvella, ja kalat ovat aktiivisemiakin) lisäksi olen huomannut, keskikoko kasvaa..

Tosimies

Nii justii syvemmässä o isompia kaloja. Eihä ne yli 10 kiloset mahu ees uimaa matalassa  :wink:

iso <><

Kevääl kun hauki nousee kutulahtiin silon kun menee pilkille pitäis tulla :-D
Mut pitää eka löytää se lahti :wink:
Anna miehelle kala mies on tyytyväinen lopunpäivää.
Opeta mies kalastamaan hän on tyytyväinen lopun elämäänsä.

Aatami

Poikkeuksiakin on isojen haukien olinpaikoissa talvella. Muunmuassa viime talvena luopioisissa eräässä pikkujärvessä oli metrin vedessä 7,8 kg hauki. Jäätä oli noin 40cm
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Haugi_94

Kiloset hauet on ainakin samoissa paikoissa kun kesälläkin. Sain ainakin ite tärpin metrin syvysest vedest (lammella)

hONKIZ

Quote from: [Vision] on November 10, 2006, 20:29:32
No kaislikoiden ja syvänteiden reunoista tai syvänteistä

Matalalta, syvältä tai niiden välistä 8-)

Mielestäni jos hauen haluat niin matalikko jossa kesällä puskee rehuja,,, siihen iso tasuri papukaijjalla...