Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Rakenna itse herkkyyskärki.

Started by Hauki007, February 16, 2007, 18:36:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hauki007

Miten saisin itse rakenteltua herkkyyskärjen? Itselläni on jo yksi kikka miten teen, mutta en kerro, koska jos se on huono idea teen sen silti on mukavempi rakentaa jos ei tiedä lopputulosta, mutta lähettäkää silti vinkkejä, koska jos tuo minun idea menee piloille niin minä teen teidän vinkit sen jälkeen.
Homer: Give me beer.
Marge: No i dont.
Homer: D'OH!!! I wanna beer. yhyhy
Marge: ok i give one beer.
Homer: YEHUUU!

Tosimies

Kaveri on tehny kuulakärkikynän sisältä otetusta jousesta.sanoo et hyvin pelittää  :-)

Jussi_

Quote from: Tosimies on February 16, 2007, 18:42:03
Kaveri on tehny kuulakärkikynän sisältä otetusta jousesta.sanoo et hyvin pelittää  :-)
Miten tollasen sais kiinnitettyä delfin vapaan?

Mikko_-Procyon-

Samfishingissä on myynnissä ihan "oikeita" jousia (samaa kuin delfinissä), josta voi rakentaa. Jos taas haluat morri-kärjen, niin jos saat jostain röntgen-filmiä, niin leikkaat siitä suikaleita ja teet paksusta siimasta + epoksista (värikoukkuväriä sekaan tarvittaessa) liitoksia.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Yuz

Siinä on vaarana, että siima menee sitten tuon jousen "sekaan", kun es menee päässä olevasta lovesta kuin koukku uistinrenkaasta. Sitä sotkua ei ihan heti selvitetä.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Hauki007

Itse laitoin delfinin vapaan äsken tuon kuulakärkikynän jousen siihen päähän (olijuuri sopiva).
Tämä tuntui ihan pelittävältä peliltä.
Homer: Give me beer.
Marge: No i dont.
Homer: D'OH!!! I wanna beer. yhyhy
Marge: ok i give one beer.
Homer: YEHUUU!

Progamer

Joo, tuo on hyvä, mut paremman jousen saa colt-sytkäristä. On pitkä ja erittäin hyvä jousi.

Btw: Kalamiehen paratiisit :wink:

Tosimies

Jousesta suoristetaan vähäsen (2-3cm) toisesta päästä ja pikaliimaa tai kutistemuovia ympärille.

Tosimies

Noei se nyt niin vaikeata ole. Tuo edellä mainitsemani jousi kuulakärkikynästä tai colt sytkästä on helppo laittaa kiini.

Aatami

Ostakaapa kaupasta sellasta valkosella muovilla päällystettyä verhovaijeria mikä on tarkoitettu kappojen, pikkuverhojen, yms kiinnitykseen. Kun otatte siitä muovin pois niin sisältä löytyy kohtalaisen jäykkä tiuhaan kieritetty jousi, mikä ei jousta pituussuunnassa, mutta sivulle taipuu juurisopivasti. Pistäkääs googleen kuvahaulla sana "verhovaijeri" niin tiedätte mitä tarkoitan. Rehellisyyden nimissä, siitä pystyy valmistamaan ehkä kaikkein parhaan tärpinilmasimen.

Pienellä virittelyllä saa siitä aikaan myös tärpin ilmasimen hauelle/kirrelle jos jonkin sortin ootto-onkee virittelee. Harvoin on meikäläinen innostunut verhojen laitosta näin paljon, voi sanoa, että kannatti laittaa :-) 
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Aatami

Nii no nyt ku vauhtiin pääsin, niin astetta herkempi kärki on helppo valmistaa esim nippusiteestä. Niitä kun on monen kokoisia, niin varmaan jokaiseen tarkotukseen löytyy sopiva. Eikä maksa paljoo.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Jigihemmo

Halvin tapa on ottaa kuulakärkikynän jousi pois, ja laittaa vapaan.
Osta jigi, ja mene kalastamaan.

[Vision]

http://www.kalassa.net/artikkelit/pilkinta/vavat/pilkkivavat.shtml

tämmöisen löysin. Rullaa ihan sivun alas siellä neuvotaan miten tehdään herkkyyskärki.
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

miseboy

mulla on semmonen kuulakärkikynän jousi kärkenä