Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Jerkkaus: välinesuosituksia?

Started by Hauki007, February 17, 2007, 18:35:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hauki007

Onko teillä mitään hajua mikä olisi aika halpa, mutta hyvä vapa ja kela tuohon jerkkaukseen.

Itsekkin olen kiinnostunut kyseisestä kalastus muodosta. Joten ajattelin ostaa vähän kamoja siihen.

Ja onko jerkkaus hyvä joessa?

edit: irroitin tämän Buster Jerk -keskustelusta omaksi aiheekseen
Homer: Give me beer.
Marge: No i dont.
Homer: D'OH!!! I wanna beer. yhyhy
Marge: ok i give one beer.
Homer: YEHUUU!

ShadowDust

En itse ole jerkannut ikinä elämässäni mutta olen kyllä kuullut että jerkkaaminen onnistuu perus vavallakin.
Ainoa ero on ehkä normaalin vavan kanssa ja jerkkivavan se että tunto syöttiin on huonompi perus vavalla.
Jerkki myös voi uida hieman eri tavalla uitettaessa perus vavalla. Jerkkaamiseenhan suositellaan suhteellisen jämäkkää ja aika lyhyttä vapaa.
Jos omistaa jigittelyyn soveltuvan vavan sen pitäisi myös käydä jerkkaamiseen.
Kuitenkin uskon että jerkkaamisen voi aloitella ihan tosiaan perus vavalla, saa hieman makua jerkkaamisesta siinäkin.
Tuntuma ei tosiaan ole mikään maailman paras taipuisalla perus vavalla.
Keloista on vähän ristiriitaisia tietoja, jotkut pitävät hyrräkeloista jotkut avokeloista.

Jos muistan oikein niin jerkki vavaksi suositeltiin jotain 160-180cm, pidempikin toki käy mutta silloin uitosta tulee vaikeampaa.

Salmo

Quote from: Hauki007 on February 17, 2007, 18:35:54
Onko teillä mitään hajua mikä olisi aika halpa, mutta hyvä vapa ja kela tuohon jerkkaukseen.

Itsekkin olen kiinnostunut kyseisestä kalastus muodosta. Joten ajattelin ostaa vähän kamoja siihen.

Ja onko jerkkaus hyvä joessa?

edit: irroitin tämän Buster Jerk -keskustelusta omaksi aiheekseen

http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=13955.0 - Täällä keskustelua joessa jerkkamisesta.

"Aika halpa" ei oikein riitä määrittelyksi, kerroppa tarkemmin mahdollinen välinebudjetti. Oletko kalastanut hyrrällä? Jerkkaukseen ei kannata haspelia ostaa - haspelilla kyllä pärjää pienten jerkkien kanssa. Mutta jos todella on ostamassa jerkkivälineitä, on hyrrä perusvalinta.

Tosimies

Kalastusvälineissä harvoin samaan lauseeseen käy "halpa & hyvä"..
Ambassadeur 6000 on suht. "halpa" kela verrattuna Shimanon calcuttaan, molemmat noista keloista ovat todella hyviä ja tarkoitukseen sopivia. Vavoista en oikein osaa sanoa mitään.. Joku ugly stick vois olla ihan hyvä muttei kuitenkaan halvimmasta päästä.