Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Hirttosolmun käyttö kalastus-solmuna

Started by Rapalapa, March 04, 2007, 13:51:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rapalapa

Yuz

Luulisin. Ison kalan ottaessa solmu kiristynee, ehkä jopa hyvä viehesolmu!
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

ShadowDust

The Hangman is also used as a knot to tie angles to fishline.

Siinähän se sanotaankin että tuo The hangmans solmu soveltuu kalastukseen.

Rapalapa

Quote from: ShadowDust on March 05, 2007, 06:33:23
The Hangman is also used as a knot to tie angles to fishline.

Siinähän se sanotaankin että tuo The hangmans solmu soveltuu kalastukseen.
ai en huomannu :oops:

kaivo

Tässä kuva tuosta hirttosolmusta:

Hirttosolmua voi varmaankin käyttää kalastussolmuna. En tosin keksi mitä etua sen käyttämisessä olisi verrattuna Unisolmuun, joka on huomattavasti helpompi solmittava:

Salmo

Kyllä hirttosolmu varmasti toimiva solmu on kalastustouhuissakin. Lainausta realknots.comista: "The Hangman is also used as a knot to tie angles to fishline."

Unisolmu on helpompi sitoa ja yleensä riittävän pitävä, mutta punottujen kanssa saattaa luistaa. Olisikohan "Hangman" parempi punotun kanssa? Mene ja tiedä...

kaivo

Quote from: Juves on March 09, 2007, 14:43:02 Unisolmu on helpompi sitoa ja yleensä riittävän pitävä, mutta punottujen kanssa saattaa luistaa. Olisikohan "Hangman" parempi punotun kanssa? Mene ja tiedä...
Punotun (PowerPro) kanssa olen käyttänyt Unisolmua, jossa siima pujotetaan leikarin tms. silmän läpi alussa kahdesti. Kierroksia solmuun tehdään 7 kpl. Tuntuu pitävän erinomaisesti.

Salmo

Quote from: Kaivo on March 09, 2007, 14:59:18
Quote from: Juves on March 09, 2007, 14:43:02 Unisolmu on helpompi sitoa ja yleensä riittävän pitävä, mutta punottujen kanssa saattaa luistaa. Olisikohan "Hangman" parempi punotun kanssa? Mene ja tiedä...
Punotun (PowerPro) kanssa olen käyttänyt Unisolmua, jossa siima pujotetaan leikarin tms. silmän läpi alussa kahdesti. Kierroksia solmuun tehdään 7 kpl. Tuntuu pitävän erinomaisesti.

Jep, itsekin tein samoin joskus. Nykyään tulee kyllä Palomaria suosittua, joka pitää varmasti.

hONKIZ

Itse käytän lähes pelkästään hirttosolmua, aluksi kun opettelin unisolmua opettelin sen väärin ja siitä tuli hirttosolmu koska mielestäni hirtto solmu on huomattavasti helpompi solmia. Ainakin koko pilkkikauden on hirttosolmu pitänyt hyvin, tosin ei mitään isoa ole saaliiksi päätynyt.

stento-z

Tuota hirttosolmua olen käyttänyt siiman sitomisessa puolaan muuten palomar 8-)