Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Millä vieheellä sait ensimmäisen haukesi?

Started by kaivo, March 12, 2007, 20:15:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nismox

Eka hauki tuli kiskottua ennen banaanin keksimistä, siis nuorena miehenä, isältä perityllä Abun 220 kelalla, umpilasikuitu  vavalla, (on muuten melko jäykkä) ja sinisellä Krokodil 70 uistimella. (ristus on ollu pojalla laitteet)=)

Pere

Semmosella pikku lusikalla (pitutta ehkä 3 cm) jossa oli sinistä ja purppuraa. Epä onnistuneella heitolla vielä. Heitin noin metrin veneestä pois päin. Ja niin kalalla oli painoa vähän yli puolen kilon.
Kaikkihan sen nyt tietää, että aikojen alussa ihminen oli kala.

josepoika94

eka hauki tuli vaskuu järveltä missä meidän mökki on. olin juuri täyttänyt 6 vuotta ja saanut lahjaksi shimanon avokela setin ja rapalan makrilli mangumin. heittelin  laiturin nokasta ja hauki otti metrin päästä laiturista. kelasin innokkaasti sen viereeni ja nostin sen siimasta ylös. painoa oli jotain 600g niin ja se oli silmästä kiinni :wink: 0

Juseli

Jos oikein muistan, ensimmäisen haukeni sain 3-4 vuotta sitten.
Vieheenä oli tuolloin Minnow Spoon.
En ole sitten 100% varma, mutta joku muistikuva tuosta on.

Migelis

Kilpikonna

Eka haukeni tuli nils master inviciblellä. Pituuttakalalla n.35cm  :-D
Ahven

Ruohikonkoluaja-

Eka hauen sain vanhalla uistimella, nyt se on koristeena hyllyllä. Semmonen ihan iänikuinen, isä oli saanut sen käytettynä enoltaan.

Ja virveli oli veljen vanha umpikela, jossa ei jarru toiminu. Kaislikon rannasta tuli, ja painoa oli noin: 1 kg
Hauki se olla pitää. :)

El Dorado

Ensimmäisen haukeni sain Muumimailman jostakin järvestä, joskus 7vuotta sitten äitini kertoi, en muista kyllä viehettä ja kala painoi semmoiset reilu 1kg

Jon^^

Mun eka hauki tuli jollakin Rapalan vaapulla, jossa oli järkyttävvän  suuret koulut, väritykseltään se oli sellainen ahvenen värinen. Ikää tällöin taisi olla jotain 7 vuotta? Oli sen jälkeen hieman kiire kotiin näyttämään kalaa.

tai tuli ja tuli, uistin juuttu siihen kiinni  :roll:

Raidari

En tiedä olenko jo vastannut ,mutta sehän tuli kuusamon ahven värisellä professorilla soutu-uistelemalla.Ikää en kyllä muista milloin sen sain, mutta kai se hauki ylös nousi kun olin jotain 6-8 vuotias

Naps

Ensimmäinen hauki tuli mato-ongella :-DMutta ei ole kyllä mitään hajuu millä uistimella olisin sit saanu

kiiski kanttori

mun eka hauki tuli ömm kai mäki lammilta ainut uistin jonka otin mukaan oli team esko joka oli aina tuottanu tulosta sillä nousi 1100 grammane hauki :-D olin ylpee ittestäni sinä päivänä

KylmäKatiska

Mökillä laiturin nokasta Calico cattia viskelin,ja järkytys/innostus oli valtava kun siiman päässä pärski 800 grammainen hauki :roll:

allu_

Abun hi-lolla sain ensimmäisen haukeni ja painonkin muistan vielä, 350g  :roll: :roll: Tästä tapahtumasta aikaa on kulunut parin kuukauden päästä 10 vuotta

kiiski kanttori

mulla tuli rapalan team eskolla kun sain kokeilla sitä taisi olla isäni uistin.tuli forssasta mäki lammilta 1kg fisu

Pikkarainen

Saattoi olla joku Abun lippa. Olin aika nuori ja itse kala sai suurimman huomion :-).

KalaMies--94

Mun eka hauki tuli ahvenlipalla paino hurjat 700g. Ei ole vielä mennyt kilon raja rikki kun ennätys on 900g xD xD
Ei sitä tiedä, jos ei kokeile.

Piksu

Rapalan kumikalalla tuli eka hauki joka piano hurjat 2.3kg. :-)

Lohiverkko

Mun eka hauki tuli Abu Garcian vihertävällä 18g Reflex -lipalla. PAinoa oli varmaan alle 1,5kg, en muista.
Hauella on terävät hampaat koska kovat kalat ja pellin palaset kuuluvat sen perusravintoon..

Satunnaikalastaja

Quote from: kaivo on March 12, 2007, 20:15:03
.Jokaiselle heittokalastajalle se ensimmäinen virvelihauki on merkittävä tapaus, joten ottivieheenkin muistaa varmasti pitkään. Millä vieheellä Sinä sait ensihaukesi?

Tosiaan kyllä tuo hyvin on jäänyt mieleen. Eräällä mökillä laiturilta umpikelavirvelillä.  Hauki nyt ei mikään kummoinen ollut, mutta vieheenä oli punarunkoinen mustalippainen 7 g Abu Reflex lippa.

saury

Veikkaisin jotain Vinkuintiassa valmistettua halpislippaa.

_super ahvena_

Mä muistaakseni sain ensimmäisen haukeni kuusamon kuff lipalla painoa oli jotain 500g.
oikaise se setä sul on solmu päässäs

Hauenpyytäjä

Hopeisella Räsäsen vetopellillä. Tempaisin kerralla laiturille.

Daiwa

Taisi olla meps 3 ja painoa jotain puolikiloo  :wink:
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

rantala

pyhäjoelta punavalkosella minnow spoonilla painoo oli hauella n.500 g

PäSSi

Mahtavasti 1.5 kg hauki räsäsellä ilman peruketta.... Räsäsen värinkin vielä muistan. Räsäsessä oli ahven raidat. Voi sitä riemua kun ensimmäinen hauki oli rannalla :roll:
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

Hazardi

kyl se on se perinteinen professori!  :evil:

UppoPerho

Noin 5 vuotta sitten sain hopealla Fladen lusikalla 1,5kg ja 56cm hauen... :-P
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

TeroPee

tuota tuota, liekkö joku räsänen ollut, daiwan umpikelan päässä :) ensimmäinen jonka kunnolla muistan oli 3,6 Kilonen, nappasi ahvenenväriseen professoriin, jollasia oon suosinu siitä asti tähän päivään saakka :)
If ya gonna be dumb, ya gotta be tough

Juntti

Joku punane halpis huoltoaseman ahven lippasarjan värrki se oli ja hauki katkaisi kolmihaara koukusta yhden haaran ja ja laitto sen niin solmuun että se oli käyttökelvoton sen jälkeen.Tapahtuma oli Rutajärvellä Leivonmäellä vuonna 2001 8-)
Hauki on kala,Keso on raejuusto!
Väittävät että hullujen osastolle pitäs mennä käymään :)                           On hyvä jos on iskä töissä Rapalalla ei tarvitse tuhlata aikaa prismassa käyntii vaan kalastukseen.