Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kelasi

Started by JuutuanYö, May 02, 2007, 08:17:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mitä kelatyyppiä sinulta löytyy?

umpikela
12 (3.4%)
avokela
199 (55.6%)
molemmat
113 (31.6%)
hyrräkela
34 (9.5%)

Total Members Voted: 316

Makko

mulla oli abun umpikela halpa ja huono,nyt mulla on shimanonin 1000 ja 2500 Fa ja kyllä pelaa

jarisat

"Daiwaltapa" oli tuossa yläpuolella kuva komeasta kelasta - itsekin sellaisen (gold cast 120) omistan. Ollut ahkerassa käytössä 1980-luvulla. Umpikelaa käytän enää vähemmän ja silloinkin töitä tekee Abumatic 170 (2 kpl). Enempi käytän avokelaa - niitä on pari Daiwaa (eläkkeellä) ja tositoimissa Cardinal 503 ja reservissä sen kaksoisveli. Hyrräkelaa olen vasta kokeillut - Ambassadeur 5500-c3 2 speed ja jostain on välineistöön eksynyt myös 6400 c4. Hyrrän kanssa en ainakaan vielä ole päässyt sinukauppoihin. Perhokelatuttavuutta hieron aivan alustavasti Pfluegerin kanssa.
Enempi kokemusta itselleni on kertynyt vain umpikelakategoriasta ja loihenkin lausumaan, että Abumatic 170 on kyllä sen sarjan - jos ei nyt aivan kunkku, mutta ainakin hyvä perintöprinssi.
Tuurikalastaja

vainaja

Mun eka kela oli Abumatic-170 ja täytyy sanoo ettei siitä kela enää surkeemmaks muutu. Hintaa oli, mutta ei päivää jollon se toimi. Halpahallin halpiskorista ostettu halpiskela halpissiimoillaki päihitti sataseitenkymppisen. Saattohan se olla notta mulla kävi vaan huono tuuri ja osu huono yksilö, mutta ei hyvä...

Dumppi 95

Mul on kaks haspelia ja kaks hyrrää. Eka kela oli joku bilteman halpa umpikela (oisko ollu 10e vapa ja kela...).
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

härskipilkkiarska

Mulla on avokela koska umpikelassa menee aina siima sotkuun ja se on muutenkin huono.
härskiä pilkintää

Dumppi 95

Ei nuo umpikelat nyt niin huonoja ole, nimittäin isälläni on Abun Abumatic-umppari, joka maksoi vissiin 60e. Ei siinä ainakaan ole vielä kahden kesän jälkeen mitään vikoja vielä ilmennyt, eikä siimat ole vielä kertaakaan sotkuun menneet.   :-)
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

Morripoika

Shimano solstace 4000RH uusin kela.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

tonko__

Abu Garcia Cardinal 104R uusin kela ja toiseksi uusin Shimano Alivio 3000SRB.
Cardinalilla varmasti kalastan haukea ja muuta vähän kookkaampaa kalaa ja Aliviolla ahventa ja jotain jalokalaa.. ;)

Acke

Abun avokela. Vetouistelussa Shimanon hyrriä. :-D

kala-ale

Itse ostin juuri Okuma merkkisen avokelan. oikea hinta sillä oli 89.00€ nyt oli tarjouksessa 49.00€. pitäs käydä postista hakemassa... tuli mukaan kaksi puolaa. toiseen meinasin laittaa kuitusiiman ja toiseen monofiili siiman. ostin uuden koska olen kalastanut vanhalla shimano 4000 jo yli 7 vuotta. onko muilla kokemuksia tämmöisestä kelasta kuin okuma?..

tässä vielä linkki kelasta http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=2390
Mä verkot vetehen vain lasken laulellen ja luodolle käyn onkimaan...

<><                         <º(((((< 

Pescador

Shimano R6000. Nii ja umpikelakin löytyy Abu-Matic 20, joka on kyllä jo aika vanha.

kalastaja123

2 avokelaa yks abun Gardinal ja D.A.M Quik ATP130

Jacke

Minulla kun hajosi tässä pari vuotta sitten Shimanon 4000 kela, niin ostin hätävaraksi liikkeestä Shimano Hyperloop 2500 RB kelan, joka maksoi muistaakseni vaivaiset parikymppiä. Kela on toiminut kyllä tosi hyvin, oikeastaan paljon paremmin, mitä ensiksi ajattelin, kun ostin sen.
Joskus sitä saa halvalla hyvää.

Sitten löytyy kaapista yksi Abun umpikela, Shakespearen avokela, Okuman perhokela.

apii90

löytyy shimano twinpower 4000xt-rb ja jotain surkeita.

[TSK]Topa

Quote from: Daiwa on November 04, 2008, 15:31:09
Quote from: [TLV]ruma särki on October 31, 2008, 20:18:28
avokela on. umpikela on maailman huonoin keksintö. aina siimat sotkussa.  :roll:
Eläs nyt umpikeloja morkkaa.. Ei kannata käyttää liian paksuja monofiilisiimoja tai punottuja. Umpikelat on hyviä, jos mukaan lähtee ensikertalainen, niin sillä on helppo harjoitella, vaikka se nyt on paljonkin erinlainen kun avokela, mutta saapahan tuntumaa. Tässä yks huippu Daiwan legendaarinen umpikela.

Siinä on kyllä mahtava umpikela.Parempaa saa hakemalla hakea.

Commontrol

Hehhee! mulla oli tommonen kela kun aloittelin kalastusta 6-vuotiaana

nelitahti

Shimano nexave 2500 ja abun umppari löytyvät minulta.
-nelitahti

HP

Minulla on 2 avvokelaa ja yks umpikela.
Kultanen Räsänen !

ToniM

Dam Quick ATP 130, ehkä 3 vuotta vanha mutta toimii ihan ok.
Vois ostaa jonku uuden hyvän.
Vapana on Shimano AX SPINNING 210M 10-30g
Kalastelen lusikoilla, isoilla lipoilla ja vaapuilla.
Ehotelkaa jotaki :-P

THR

Yksi avokela tuli viime keväänä ostettua eli shimano symetre 4000fi

pilkkijä 96

Kaikki kolme. :roll:
kalassa aina kun ehtii !

Jolle

Avokela, Shimano Catana 2500.

kuha kalle

Itseltäni löytyy jigaus setissä okuma zeon 20 avokela.

Uistelussa sitten yks abun hyrrä, ja muutama vanha n. 4000 kokonen avokela.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

ALEE

Quote from: kuha kalle on May 11, 2010, 16:16:07
Itseltäni löytyy jigaus setissä okuma zeon 20 avokela.

Uistelussa sitten yks abun hyrrä, ja muutama vanha n. 4000 kokonen avokela.

Mites on okuma toiminu? Ite oisin just uutta kelaa hankkimassa ja tuosta okumasta isompi koko ois vaihtoehtona..

kuha kalle

Halvaksi kelaksi(30 euroa, motonetistä http://www.motonet.fi/web/guest/muut) suhtkot hyvä, pehmeä kelaus, ja jarrukaan ei ole yhtään hullumpi. Itselle ainoa miinus tulee ohjain sangan tahmeudesta, eli se ei mene kunnolla kiinni, jos alkaa heiton jälkeen suoraan kelaamaan. Tämä aiheutti ensimmäisillä reissuilla sufix fuse siiman kanssa 2 leikkaus hoitoa tarvitsevaa sotkua. Eilen pinellä jigireissulla ei ongelmia ollut, mutta ei ollut kyllä kalojakaan. Jos jaksat joka kerta pistää käsin sangan kiinni, niin suosittelen.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

JamiDaMan

Mulla on heittokelana pelittänyt liki 10vuotta Shimano Solstace 4000 taka- ja taistelujarrulla. Vetokelana olen pitänyt Okuman hyrräkelaa missä siimanlaskuri(jalkoina).
Shimanosta alkaa vaan olla kitkajarru niin kulunut, että saa jo ihan voimalla vääntää jarrua tiukalle.
"Victory goes to the player who makes the next-to-last mistake"

siilinki

Yksi avokela jonka merkki en nyt muista ja shimano curado 200DPV joka on ihan mukava heittely hyrräkela joskin veto uisteluun liian pieni puola.

kalamias!

Mulla on Shimano solstace 2500 nyt ja kuukauden sisällä ostan saman mutta koko on 4000.

kalamias!

Quote from: kalamias! on May 15, 2010, 23:26:51
Mulla on Shimano solstace 2500 nyt ja kuukauden sisällä ostan saman mutta koko on 4000.

Mitetin hetken aikaa ja alko kiinnostaa Shimano seido 2500 kela etujarrulla, onko teidän mielestä hyvä kela enimmäkseen heittelyyn, mitä moitittavaa ja mitä hyvää?
Kiitos jos jaksatte vastata!

Musky

Shimano fx 4000 vuosimallia -97. Huollan kelan aina syksyisin ja se onkin toiminut kuin unelma. Minusta Quick Fire on aivan ehdoton