Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Ahvenen ja särjen perhokalastus!

Started by H.a.u.k.i, June 04, 2007, 23:06:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

H.a.u.k.i

Onko ahventa ja särkeä helppo saada perholla?Tarkotus olisi
pyytää seisovasta vedestä.
Kumpi on parempi pinta vai uppoava perho?
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

Hemulisoturi

Nyt olen kaksi päivää peräkkäin kalastanut juuri ahvenia, salakoita ja särkiä perholla seisovasta vedestä. Tänäänkin illalla kun järvi tyyntyi peiliksi kävin reippaan tunnin perhoa vispaamassa. 12# Klinkkiin tai Nalle Puhiin eivät ottaneet, muutenkin tuikit perkuleen vähässä. Vaihdoin pinturin Red Tagiin ja ekalla heitolla reipas 10cm ahven. Red Tag antoikin sitten särkiä ja ahvenia ihan kehuttavasti. Lopuksi vielä kokeilin vähän suurempaa 8# vihreää kuulapupaa ja sillä sain mukavan (n.20cm) särjen. Eli jos tuikkeja ei näy tyynellä ilmalla, ei välttämättä kannata pinturia heittää. Jos taas tuikkeja näkyy voi kokeilla pieniä (12-18#) pintaperhoja.
Toki isompaakin ahventa saa pienillä liitseillä ja streamereilla.

kippe

uppoperho ja sellanen ku redtag tai black zulu ite olen niillä saanu.
Perhokalastus voiko sen parempaa ollakkaan??  :)

[Vision]

Kannattaa kokeilla siltojen alta oranssilla leechillä ahvenia. Itse olen saanut hyvin ahvenia tuollaisista paikoista. Jos pinnassa on pikkukaloja kannattaa käyttää surffilautaa.
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

lohen pyytäjä

Harmaa kultainen leech on paras ahvenelle. Ja sitten on särjelle se särkiperho(en muista oikeaa nimiä)
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

[Vision]

Quote from: lohen pyytäjä on June 05, 2007, 13:49:40
Harmaa kultainen leech on paras ahvenelle. Ja sitten on särjelle se särkiperho(en muista oikeaa nimiä)

Käyhän ne eri värit eri aikoina  :wink:
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)