Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Koukuton haukiperho

Started by juhox, June 11, 2007, 11:53:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

juhox

Onko kellään kokemuksia tämmösestä perhosta joka takertuu hauen hampaisiin,eikä näin vahingoita sitä?Perhon eteen voi lisätä painon jolloin sitä voi heittää virvelilläkin.
Tässä pieni juttu ja kuva siitä perhosta:
http://www.eralehti.fi/kaikkea-kalastuksesta/kalastusjutut/koukuton-haukiviehe.aspx
Isompi juttu ja teko ohjeet ovat erälehen numerossa 13-2006
ite rakentelin tommosen , mutten ole  ehtiny testata sitä.

Kertokaa kokemuksistanne.esim.tarttuvatko hauet hyvin tuohon tai onko tullut sillä millaisia saaliita?
"En syö kalojen lääkkeitä. "

Tosimies

On sillä haukia tullut ylös asti 1kpl mutta on myös karannut lukuisia. Sanoisin että koukulliset ovat parempia, ellet välttämättä halua olla vahingoittamatta kalaa. Voi tosin olla että sen minun perhoni "naru" johon hauki jää kiinni oli purettu huonosti ja näin hauet eivät jääneet kiinni.   Yhdessä illassa tuli 4tärppiä joista vain yksi ylös.

Pete

Viime kesänä sillä heittelin haukia kun Timppa sellaisen mulle antoi, ilmeisesti tuo on juuri se sama mikä siinä ERÄ:ssä on kuvattunakin.
Tarttui siihen haukia ja yhden tai kaksi sain ylös, ongelmana toisen kanssa oli se, että hauki oli vetäissyt perhon syvälle suuhunsa ja sitä purettua köyttä oli kitusien ympärillä. Jokseenkin oli vaikea saada pois.
Olen myöskin koukullisten kannalla, vaikka sitten väkäsettömien.
Tässä se on:

kaivo

Quote from: Pete on June 11, 2007, 20:52:46 Tarttui siihen haukia ja yhden tai kaksi sain ylös, ongelmana toisen kanssa oli se, että hauki oli vetäissyt perhon syvälle suuhunsa ja sitä purettua köyttä oli kitusien ympärillä. Jokseenkin oli vaikea saada pois.Olen myöskin koukullisten kannalla, vaikka sitten väkäsettömien.
Mikäli tuo kuitujen sekoilu kiduksiin on kyseisellä viritelmällä yleisempääkin, ei koukutonta haukiviehettä voine suositella ainakaan vapautettavien kalojen pyynnissä.

Väkäsettömistä koukuista on kokemuksia uistinkalastuksen puolelta nyt kuuden kalan verran. Tärpit tuntuvat tulevan ylös asti yhtä suurella prosentilla kuin väkästenkin kanssa, ja kalat on todella helppoa irrottaa. Voin suositella, ainakin monikoukkuisten vieheiden kanssa.