Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Valio pilkki

Started by miseboy, August 01, 2007, 13:39:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

miseboy

Ootteko saaneet kalaa valio pystyllä? mille kalalle se on paras? minkalaisissa vesissä sitä käytetään?

unjinaz

Itse olen lähinnä uitellut sitä tuolla merellä ahvenia narraten. Syvyydet vaihdelleet noin metristä paltiarallaa kymppiin asti. Sen ketjukoukun revin aina ensimmäisenä irti ja pistän lyhyehkön tapsin pilkin perään, jossa vaihtelen eri värisiä morreja. Ahventa ainakin tuo on kiinnostanut, myös roskakalaa sillä on noussut. Pitkien ylösvetojen jälkeinen "leijailu" lienee Valion erikoisominaisuus, monta kertaa tärppi on tullut ennen kuin siima on ehtinyt loppuun asti suoristua.

-unji-
En ole aina eri mieltä. Päinvastoin!

Yuz

Ahvenelle olen käyttänyt, ehdottomasti ketjun kanssa. Merellä ihan hyvä saalis, eikä huono järvelläkään, varsinkin matalasta vedestä.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Kiiskinen

Valio on hyvä pilkki. Mutta täytyy taas sanoa että en ole huomannut mitään eroa syönnissä jos päässä on
hopeasiipi, nautilus taikka valio. Kaikilla tulee kalaa epäilen että se siittä kiinni mitä on ketjun päässä.
Värikoukku, kalanpala vai toukka.