Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Viimeisin pettymyksesi kun olit kalastamassa?

Started by Rindintteri, August 13, 2007, 18:50:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kalapaja

Ei viimeisin, mutta mieleen jäänyt.
- Olin eräällä joella taimenta ja harria pyytämässä. Kalastelin lipalla sillalta(pieni silta kelkkereitti ylittää joen) kun taimen nappasi uistimeen.
Kelailin lähemmäs ja kalan pois koskesta suvantoalueelle kun aivan siinä sillan alla hauki yrittää syödä taimenen suoraan siitä uistimesta. No kumpikaan ei jäänyt koukkuun eli taimen ja hauki vapaana.
Kelasin ylös ja ajattelin, että nyt tuo taimenen syöjä hauki otetaan pois tästä joesta. Vaihdoin perukkeen ja uistimeksi rapalan countdown(joka on ollut paras haukivaappu jolla on saanut aina haukea kun sitä on siihen tarkoitukseen käyttänyt). Eka heitto suvantoalueelle ja kun olen kelaamassa sillan alle ja jo nostamassa vaappua pois vedestä niin hakki hyökkää ylävirrasta ja hyppää usitimeen(siis edestäpäin).Tässä rytäkässä perukkeen lukko aukeaa ja uistin lentää jokeen ja samoin tekee hauki.

Lopputulos: Hauki jää jokeen ja menetän parhaan haukivaappuni.

ps. rapala vaapun väritys oli sellainen, että en ole missään törmännyt samanlaiseen rapalaan enkä ole uutta myynnistä löytänyt. Vaapun selkäpuoli oli fluorisoiva oranssi joka aivan hehkui vedessä. Uistimen kylki ja maha oli vaalea ja miltei valkoinen.

Veketti

800-900 gramman kokoisen ahvenen karkuutus viikko sitten sunnuntaina 4" reiän alapuolella/jään reunaan...  :| Shit happens!

Kuhastelija

Tänään Siurossa koskikalassa, liitsejä jäi pohjaan, siimaa myöskin ja oli pirun kylmä. Lisäksi kala ei ollut oikein otillaan, vaikka juuri viime vkl oli istutettu. Jäin ilman kalakontakteja.

Raidari

Laiha saalis pilkillä...pari - 3 ahventa   :-P

Vikke

Viimmeisin taitaa olla se, kun hauet eivät tulleet ylös asti pilkillä. Onneksi yksi pettymys ei toteutunut, n.400 grammaisen ahvenen nostin jäälle, niin sitten kun olin saanut sen ylös, niin siimat katkesi. Onneksi Siipikirppu oli ahvenen suussa, eli en menettänyt sitä.. En ollut huomannut yhdessä siiman kohdassa olevaa olevaa "huonoa kohtaa", joka on tullut kalastuksen myötä.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

pilkkiäijä

Nyt harmittaa se, kun 2 kertaa tullut tässä lähiaikoina käytyä sellaisella järvellä mistä viimevuonna tuli yli 200g ahventa paljon, niin nyt ei ole kummallakaan kerralla minulla ylittynyt se 200g! Pappani on saanut kyllä jo 2kpl yli 300g, mutta minulta kai taidot uupuvat vielä siitä lajista.
Olen kalastelijapoika!

ville2

olin hyvällä siika paikalla mutta ei nykäsyn nykäsyä     (kuusamossa purnu järvellä) :?
  :oops:
:cry:
:|

Ruohikonkoluaja-

Quote from: Kalapaja on February 17, 2008, 21:37:08
Ei viimeisin, mutta mieleen jäänyt.
- Olin eräällä joella taimenta ja harria pyytämässä. Kalastelin lipalla sillalta(pieni silta kelkkereitti ylittää joen) kun taimen nappasi uistimeen.
Kelailin lähemmäs ja kalan pois koskesta suvantoalueelle kun aivan siinä sillan alla hauki yrittää syödä taimenen suoraan siitä uistimesta. No kumpikaan ei jäänyt koukkuun eli taimen ja hauki vapaana.
Kelasin ylös ja ajattelin, että nyt tuo taimenen syöjä hauki otetaan pois tästä joesta. Vaihdoin perukkeen ja uistimeksi rapalan countdown(joka on ollut paras haukivaappu jolla on saanut aina haukea kun sitä on siihen tarkoitukseen käyttänyt). Eka heitto suvantoalueelle ja kun olen kelaamassa sillan alle ja jo nostamassa vaappua pois vedestä niin hakki hyökkää ylävirrasta ja hyppää usitimeen(siis edestäpäin).Tässä rytäkässä perukkeen lukko aukeaa ja uistin lentää jokeen ja samoin tekee hauki.

Lopputulos: Hauki jää jokeen ja menetän parhaan haukivaappuni.

ps. rapala vaapun väritys oli sellainen, että en ole missään törmännyt samanlaiseen rapalaan enkä ole uutta myynnistä löytänyt. Vaapun selkäpuoli oli fluorisoiva oranssi joka aivan hehkui vedessä. Uistimen kylki ja maha oli vaalea ja miltei valkoinen.
Minulla oli tuollainen uistin, rapala sekin, ja hauki sen senkin vei!  :|
Hauki se olla pitää. :)

pilkkiäijä

Nyt harmittaa, että iso ahven irtosi pilkistä kun  joutu yrittään vetää sitä niin kovaa 4 tuuman avantoon eikä sitten ikinä tullu jään alusta korkeammalle  :-( Koukkuun jäi vaan nahkan riekaleita. Muuten tuli ihan hyvä reissu.
Olen kalastelijapoika!

][_äski

Toissapäivänä porkkalan niemessä siika ongella n. 12tuntia eikä ainuttakaan siikaa! (ensimmäinen kunnon siianonginta reissu). No, keli oli ainakin mitä mahtavin!

El Dorado

Viimeksi se että kokoajan nykki, mutta en saanut niitä ylös.
Pilkin kuusamon Varmalla ja siinä terävä koukku, mutta ei siltikään.

kalasa

Maajuokkue karsinta.
Tulos olisi riittänyt helposti maajoukkuepaikkaan, mutta seulaan onnistuin tuomaan kiisken (ainakin 3g), siitä seurasi hylkäys. Meinas hieman v*tuttaa
enhä minä..

KKim

Se että viimeksi pilkillä tuli nollareissu.
Rahalla saa ja hevosella pääsee

Murmeli

Eilen kävin pilkillä papinjärvellä ja kaikki suurimmat ahvenet pääsi karkuun. Sitteko vaihdoin pilkin, niin pitikin lähteä jo pois.

KalaAnte

Olin pilkillä Eräjärvellä ja kaveri kisko isohkoa ahventa ja minä aina yritin jostain niitä löytää jopa 2metrin päästä kaverista !! mutta ei mitään muutaku 2 lahnaa 4 tunnin aikana! :|
Suomen kalat on ihan tylsiä ku vertaa esim. Punaiseenmereen missä kaloilta löytyy G-piste evästä.

Kaivo

Quote from: KalaAnte on April 03, 2008, 14:31:15
Olin pilkillä Eräjärvellä ja kaveri kisko isohkoa ahventa ja minä aina yritin jostain niitä löytää jopa 2metrin päästä kaverista !! mutta ei mitään muutaku 2 lahnaa 4 tunnin aikana! :|

Moneen kertaan on nähty, että kalaa saavan kaverin vierelle kairaaminen ei yleensä auta omaa kalantuloa: parvi hyörii ottiavannolla niiden mielenkiinnon herättäneen pilkin ympärillä. Parempi onkin vain katsoa millä pilkkimallilla, uittotavalla ja miltä syvyydeltä kaveri vetää kalaa, ja pyrkiä tekemään itse samalla tavalla jossain kauempana (samalla ottisyvyydellä). Toisin sanoen, kannattaa etsiä oma kalatihentymä jota harventaa.

-- Kaivo

Vikke

Aika yleinen pettymys, ei syönyt hyvin. :roll:
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

kiiski kanttori

mulla on 4 team eskoo oli tuottanu aina tulosta tuotti kyllä tuolloinkin kaikki jäi pohjaan

Parka

Viimeisin tai viimeiset pettymykset ovat siinä kun ei ole muita nuoria kuin kaverit näkynyt jäällä. Kaikki uudet tuttavuudet päälle 40-vuotiaita vanhoja kalamiehiä, vanhimmat lähemmäs 80 vuoden ikäisiä.
Parka

sami552

Hyvä tasuri taas koristaa hauen leukapieliä.  :-(
Aaro kerho, puhtailla koukuilla.

KalaAnte

Suomen kalat on ihan tylsiä ku vertaa esim. Punaiseenmereen missä kaloilta löytyy G-piste evästä.

JereJ

Viime kesänä mökillä. Hauki kävi kiinni proffaan (jossa ruohokoukut). Lähti vetämään sivulle päin ja irroitti melkein heti. Kerkesin kelaamaan uistimen vavan kärkeen uudelleen heittääkseni ja se pirulainen ui siihen laiturin viereen ja lähti ku salama pois  :x

SUURkalastaja jyväskyläst

Se tietysti, kun meni munat pataan.
N.Tunti sitten olin heittelees.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Shag1

Eipä oo pahoja pettymyksiä ollu, mut viime vuotinen tenon reissu oli sitä. Tultiin mestoille illalla ja 4 päivää oli kalastusaikaa siitä eteenpäin. Päätettiin levätä se ilta ja aloittaa ensi aamuna aikaisinn ja virkeinä suurlohia varten. No aamulla 6-7 aikoihin herätessä oli ilma kirkas ja intoa kalalle oli. Kuultiin suursaallista läheisellä koskella ja päätettiin siirtyä sinne pikimmiten. Kopaistiin lähiranta ja nähtiin soutumiehen kantavan n.10kg lohta veneestään kohti mökkiä. Johan se sai meidät innostumaan. Lisäksi tuli kalamiehiä vastaan jotka sanoivat edellisen illan aikana olleen todella paljon tapahtumia. No päästiin koskelle ja n.6 tuntia yrittämistä.. Tyhjää.. tyhjää tyhjää... ja lisää tyhjää... Samaa jatkui seuraava päivä. Kuunneltiin miten muut olivat saaneet tulo päivänämme yhteensä yli 10 lohta illan ja yön aikana samalta koskelta jota kalastimme tyhjään. 3 päivänä alkoi tapahtua. Kaloja oli tullut paikalle ja eräs mies olikin onnistunut saamaan 10kg lohen koskelta. Kaloja hyppi koskessa sekä kosken alla tunnin parin välein. No innokkaina heitimme pikkuveljeni kanssa sinä päivänä yhteensä n. 30 tuntia samaa koskea, saamatta tärppiäkään. Illalla eräs mies koskella huudahti kova äänisesti kun olin itse kosken alla. Kaverin perhoa oli käynyt tempaisemassa luultavasti kosken vallannut yli 15kg lohi joka ilmoitti olemassa olostaan hyppimällä ahkerasti siellä. Mies kertoi siimojen karanneen käsistä äkkinäisen ja voimakkaan repäisyn takia. Loppu olikin selvää siima löystyi ja kala jäi tyytyväisenä jatkamaan hyppimistä. 4 päivä jatkui samana kalat hyppivät mutta emme tärppiäkään saaneet.
Luultavasti minun historian surkein reissu mitä olen tehnyt. 4 täysinäistä päivää aikaa saada lohta paikassa missä niitä on, mutta ei kun ei. Tahtoivat pysyä joessa.  :-D Tosin tänä vuonna pistetään panokset uusiksi ja tuurilla sekä saadulla kokemuksella toivottavasti tartutan edes yhden lohen.  :-P

Hemulisoturi

Sai joku kunnon hauki tänään komistuksen suupieleensä. Tuli käytyä matsi iskukoukkuilla ihan kunnon lampihaukea vastaan. Hauki vei voiton, kuinkas muutenkaan.

allu_

Quote from: Hemulisoturi on April 20, 2008, 22:18:38
Sai joku kunnon hauki tänään komistuksen suupieleensä. Tuli käytyä matsi iskukoukkuilla ihan kunnon lampihaukea vastaan. Hauki vei voiton, kuinkas muutenkaan.

Katkesko sulla kalastajanlanka kesken väsytyksen?

Hemulisoturi

iso <><

Kevään eka reissu ja vapa poikki heti ekan heiton jälkeen. Heitin ja huomasin että siimassa on solmu parin metrin päässä vieheestä no päätin pisttää siiman kuntoo vapa pientä kiveä vasten ja repusta puukkoa kaivamaan. Kun käänyin puukon kanssa niin astuin vavan päälle :-o poikkihan se meni saman tien. Että semmosta tänään. Mutta onneksi oli kaksi vapaa mukana :-P
Anna miehelle kala mies on tyytyväinen lopunpäivää.
Opeta mies kalastamaan hän on tyytyväinen lopun elämäänsä.

Shag1

No.. Lohi ei tuu ottamalla.. niihä sitä kai sanotaan. Sitä pitää ootella ja omistaa sille aikaa. Onpa noitakin jotka on vetäny monia vuosia putkeen tyhjään (ainakin näin olen kuullut) mutta aina ne "koukutetut" ihmiset jaksaa mennä lohen perässä takasin tonne lappiin itikoitten purtavaksi, jos vaikka ne lohetkin puris joskus.  :-)

Vikke

Tänään jäi kaksi uistinta pohjaan, kummatkin olivat ruohosuojattuja. Ruohikossa hyppi kolme eri kokoista haukea, suurin n. 3kg ja pienemmät n. 1kg. Yritin ruohikkoon ja ruohikon läheisyyteen heitellä, ja jäivät pohjaan, vaikka ruohosuojattuja olivatkin. Ilmeisesti jäivät vaan niin kovaa kiinni ruohoon tai johonkin kiveen. Tietenkin myös se harmittaa, kun ne hauet eivät lopulta tulleet ylös. :-(

Pohjaan jäivät Minnow Spoon, ja hyvin vanha ruotsalainen lusikkauistin, jonka koko nimi ei yhtäkkiä tule mieleen.
"Suurta saalista