Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Putkiperhot

Started by fiskemanne 2004, September 09, 2007, 23:24:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fiskemanne 2004

Mistä saisi tilattua putkiperhoja? Kun en itse löytänyt kuin tuon www.perhopaja.com ja siellä kun on tuo valikoima aika vähäinen.

Eetu_

Kurkkaapas tuotekuvaston alareuna.

Jan--

Katseleppa esim kalamies.comin, kalastus.comin perhorasia.fi, perhokalastajat.net myyntipalstoja, siellä oon nähny monenkin myyvän putkiperhoja..
~Jan~

kimmo88

en oo varma myikö eumer suoraa valmiita perhoja... mut sieltä saa ainaki putkiperho tarvikkeet www.eumer.com

Pete

Montako tarvitset ja minkälaisia, värisiä, kokoisia ja millaiseen käyttöön ?
Parisen sataa olisi valmiina eri väreissä ja eri kokoisina.

Kipster

Vanha aihe kyllä, mutta olisi aloittelijakysymys putkiperhon koukutuksesta.

Eli minkälainen koukku putkiperhoon käy? Tilasin yhden putkiperhon, mutta siinä ei ole koukkua enkä osaa/tiedä koukutuksesta taikka sopivasta koukusta juurikaan mitään.

Kuhastelija

Quote from: Kipster on June 12, 2008, 12:30:39
Vanha aihe kyllä, mutta olisi aloittelijakysymys putkiperhon koukutuksesta.

Eli minkälainen koukku putkiperhoon käy? Tilasin yhden putkiperhon, mutta siinä ei ole koukkua enkä osaa/tiedä koukutuksesta taikka sopivasta koukusta juurikaan mitään.
No itse olen heitellyt putkea virpalla painoa apuna käyttäen ja koukku on ollut pienikokoinen kolmihaara, mutta olen nähnyt käytettävän kaks- ja yks haarakoukkujakin. Koukun koko riippuu vähän tietysti perhonkin koosta, mutta yleisin itse käyttämänä on väliltä #7-10

Kipster

Tuo on 40mm perho.  :-D Entäs sitten kiinnitys? Voiko sen sutasta vaan jotenki siihe et se on ja pysyy :D Epäilen kyllä.

saury

Itse käytän (Eumerin suositusten mukaan) yleensä #6 kaksihaarakoukkua. Koukku kiinnitetään seuravasti:

Työnnät siiman putken (kuvassa osoitettu nuolella) läpi, sidot koukkuun ja lopuksi tinttaat koukun putken sisään. Helppoa.

Kipster

Eli se olikin noin yksinkertaista kiitos paljon vastauksestasi, tuo auttoi :)