Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vähäjoki / Tervola (harjus ja taimen)

Started by kippe, September 23, 2007, 19:57:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kippe

Eli onko tällä palstalla ketään joka ois nyt kesän ja syksyn aika käyny kyseisellä joella,jos on nii oliko siellä miten kalaa liikkeellä???Itse kävin joskus alku kesästä ja olihan siellä kalaa,mut tosin silloin ainaki alamittaista...Eli kyseinen joki sijaitsee Tervolan yläpuolella.Ollu harkinnassa jos nyt viikon päästä sunnuntaina kävis siellä reissun...

edit: otsikkoa muokattu
Perhokalastus voiko sen parempaa ollakkaan??  :)

Sakkeus

Tänä kesänä kerran käynyt.  Muutaman mittaharrin sain Suukosken keitaan alapuolelta. Ylempää Myllykönkäällä vain pikkuista tirrukkaa. Yks halavatunmoinen hauki katko siimat "myllyn putouksen"  kuohuissa! Vain kaksi kertaa olen joella käynyt ja molempina kertoina samamoiset saaliit. Todella mukavan näköinen joki! Pitäis kulkee siellä oikein ajan kanssa.  Ylempänä en ole käynyt...Liekö ne kalat ees pääsee Myllykönkään putouksesta nouseen? :-)
Ei se ota jos ei annakkaan!

kippe

Jaa vai suu koskella eipä ole tullu ikinä siinä kalastettua.Mulla kaveri tiesi siitä Myllykönkäästä sen verran että joskus"vuonna Paavo"siinä heti könkään alapuoloella on jonkin verran syvää ja silloin isoja taimenia.Mut itse käyn vaan siellä Lintupirtillä ja meinasin mennä nyt sunnuntaina sinne jo peräti toisen kerran :-o..........Että sen verran mun reissun jälkeen tietoa että ihan mitta hartsaa sieltä oli tullu...Oliko ne harrit kuin isojat jotka sait Suukoskelta???

Sakkeus

Quote from: kippe on September 25, 2007, 22:18:17
Oliko ne harrit kuin isojat jotka sait Suukoskelta???

Molemmat 37 senttisiä, eli ei mitään jättejä.  Eihän se suukoski mikään unelma paikka ole. Maantie ja asutusta vieressä. Silloin vain piruuttani kävin kokeileen :-)  Sillähan se minäkin sinne myllykönkäälle halajin kun kuulin kans wanhoja taimentarinoita.

Ootko koskaan sivakkajoella käynyt? Sieltä on noussut kans mukavasti harria. Muutama "suurharrikin"! Ei tosin tänä vuonna, mutta -05 ja -06 paremmin! Viimevuonna yllätykseksi iski reilun 1,5 kilon taimenkin! Se oli enemmän kuin sata jänestä! :-o
Ei se ota jos ei annakkaan!

kippe

Eipä ole tullu käytyä,mut nyt vois pian ottaa ohjelmaan jos joku kerta kävis.Onko sulla antaa osviittaa mistä siellä löytyis parhaat harjuspaikat??Kuinka iso on suurharri??Onko mitään linkkiä antaa vaikka yyvveenä??