Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Saako madetta päivällä?

Started by PäSSi, November 18, 2007, 18:16:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PäSSi

Otsikko kertoo kaiken. Eli saako madetta valoisaan aikaan? :?
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

Perca

Vastaus kertoo kaiken: Kyllä saa.

Hei come on, tarkennusta  :x !
- Mereltä/järveltä?
- Nyt/muulloin (milloin) ?
- Koukulla, haralla, ryöstäjällä vai jollain muulla?
- Muuta?

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

PäSSi

No tarkennetaan tarennetaan :-). Siis järveltä tammikuun tienoilla. Koukulla ois tarkotus ja kerrotaan sen verran että järvi on tosi tosi matala (hyvä jos 150cm syvin kohta) ja vesi on sameaa. :wink:
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

Perca

Quote from: Kalagalle2 on November 18, 2007, 18:36:49
No tarkennetaan tarennetaan :-). Siis järveltä tammikuun tienoilla. Koukulla ois tarkotus ja kerrotaan sen verran että järvi on tosi tosi matala (hyvä jos 150cm syvin kohta) ja vesi on sameaa. :wink:

Vaikuttaa selkeämmältä  8-).

Ihan vaan tuli mieleen, kun kalastetaan madekoukuilla (mitä ilmeisimmin passiivinen pyydys), onko sillä mitään väliä mihin vuorokaudenaikaan ne syövät?

Itse olen saanut järveltä (selän syvin kohta 18m, keskisyvyys 4m) koukkumateita sekä aamu- että iltatarkistuskäynneillä.

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Haukihunter

Ryöstäjällä kiinnostaisi koettaa, kun ei viitsisi yössä kököttää eli kysymys kuuluu: Tuleeko päivällä ryöstäjällä madetta?
Niin juu ja jos joku viitsisi linkittää apuja tuohon koukutukseen.
Ahkera angler @ Mikkeli!

perza

enpä ole ikinä itse madetta saanut muuta kun syötti koukulla ja koukut olleet aina parista päivästä viikkoon katsomatta.
Veli sai joskus kesällä Pönttökalastamalla mateen keskellä kirkasta kesä päivää.
isäni on saanut useampia mateita ahvenen pilkinnän yhteydessä mm. kerran kaverinsa kanssa sai 7 madetta ihan keskellä päivää normaaleilla tapsi onki vehkeillä.
:-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

kaivo

Quote from: Haukihunter on November 19, 2007, 15:57:24 Tuleeko päivällä ryöstäjällä madetta?

En harrasta ko. lajia, mutta käsitykseni mukaan aivan kiivaimpana kutuaikana madetta tulee pilkillä myös päivällä.

miigu

Eikös se made liiku aina illalla ja aamulla et silloin on parempi mahdollisuus saada niitä ryöstäjällä mitä keskellä päivää, mut kaipa niitä päivälläkin saa ku ahkeraa reikää vaihtaa ja etsii kaloja.

allu_

Quote from: Haukihunter on November 19, 2007, 15:57:24
Ryöstäjällä kiinnostaisi koettaa, kun ei viitsisi yössä kököttää eli kysymys kuuluu: Tuleeko päivällä ryöstäjällä madetta?
Niin juu ja jos joku viitsisi linkittää apuja tuohon koukutukseen.

Tulee, mutta aika heikosti verrattuna pimeään. Mitä itse olen pilkkinyt madetta, niin heti kun aurinko on kadonnut näkyvistä ja hämärä laskeutunut alkaa mateet aktivoitua. Hetki ennen täydellisen pimeän tuloa on ollut parasta aikaa

VÄLIKATTO{team-reikä}

kyllä aina silloin tällöin sain pilkkikisoissa lappajärveltä 839g mateen 12 päivällä

Tornio_River

jos en nyt ihan väärin muista niin jossain erälehden numerossa (2000 luvulla kuitenkin) porukka pilkki mateita päivällä ja saivatkin,paikkana taisi olla joku
etelä suomen  järvi.

esku

Sain marraskuussa veneestä pilkkien kaksi madetta pystypilkillä silakanpala syöttinä.Oikeistaan mateet tulivat sattumalta kuhapilkinnän yhteydessä ja merestä.