Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Punatamminen perhovapaputki !

Started by Pete, December 06, 2007, 18:34:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pete

Kaverin kanssa suunniteltiin tällainen pari vuotta sitten ja nyt se tuli valmiiksi. Punatamminen, 6-kulmainen, sisälle menee 9´ kaksiosainen vapa, pohjassa sisällä pehmuste samoin kannen alla. Remmi on nahkaa.
Kommenttejakin otetaan vastaan.

[Vision]

on kyllä nätti. Hankalaakin tommosen tekeminen?? Vois ite kait tehä koivusta tai vast.
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

Hemulisoturi

Missä tuossa kannen alla se pehmuste on? En mä ainakaan tuossa kannessa mitään nää.. onko se sitten jossain muussa kohtaa.

Mutta hieno on!

Torro

Hienoa jälkeä kyllä. Ei olisi itselle tullut mieleen tuollaista työstää....sitä se teettää kun ei omista mielikuvitusta :-)
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Pete

Quote from: Hemulisoturi on December 06, 2007, 18:44:57
Missä tuossa kannen alla se pehmuste on? En mä ainakaan tuossa kannessa mitään nää.. onko se sitten jossain muussa kohtaa.

Mutta hieno on!
No voi voi, jäi pois kuvasta. Kerron ettei jää ketään vaivaamaan niin se on huopainen 6-kulmainen pala, joka on kannen sisällä ettei vapa pääse kolisemaan kantta vasten. Samanlainen on putken pohjalla.

vaaputtaja

Elä Pete aina jaksa kettuilla. Hieno on kyllä tuo putki

Hemulisoturi

Quote from: vaaputtaja on December 06, 2007, 22:45:47
Elä Pete aina jaksa kettuilla. Hieno on kyllä tuo putki
Mua ei ainakaan pieni v*ttuilu häiritse laisinkaan.  :lol:
Jotkut kyllä voi säikähtää ja vetää herneen nenään.

vaaputtaja

Niin siis en minä siitä palkokasveja vedä nenään. Pieni piruilu on mukavaa, kunhan se pysyy hyvän maun rajoissa. Vaan ei minun mielestä silti joka asiasta kannata piruilla, vaikka ei pahaa tarkoitakkaan.

Pete

Quote from: vaaputtaja on December 07, 2007, 18:32:33
Niin siis en minä siitä palkokasveja vedä nenään. Pieni piruilu on mukavaa, kunhan se pysyy hyvän maun rajoissa. Vaan ei minun mielestä silti joka asiasta kannata piruilla, vaikka ei pahaa tarkoitakkaan.
Ei kai tässä kukaan piruilemaan ole alkanutkaan. Kyllä kai sen erottaa koska se alkaa ?

Kuha-Eki

Kyllä tuonne kehtaa pistää vavan! Todella tyylikäs!
Koukuttaako?

Tosimies

Jumalaut ku o hieno!
Kyllä tuollaisen kehtaa koskenvarrelle kantaa  :-)
Paljonkohan meni rahaa materiaaleihin`?

Juseli

Pete

Quote from: Tosimies on December 07, 2007, 19:08:00
Kyllä tuollaisen kehtaa koskenvarrelle kantaa.
Paljonkohan meni rahaa materiaaleihin ?

Ostettiin sellainen 400cm pitkä ja 10cm paksu punatammilankku ja se oli suoristumassa/kuivamassa siellä noin vuoden. Hiomavermeet, liimaa ja lakka ym. tarvikkeet oli jo ennaltakäsin. Työtä kyllä oli, että sen sai niistä liuskoista kasattua, kun kaikki oli leikattu kulmaan ja siitä piti saada se 6-kulmainen muoto.
Rahallista arvoa on vaikea sanoa, työmäärää ei edes lasketa... :roll:

PS. Sitä puuta muuten jäi vielä pariinkin putkeen, tai useampaan lyhyempään..... :-D

M@ra

En ole kyllä hienompaa vapaputkea kuuna nähnyt.
-M@ra

Torro

Ei tarvitse hävetä leirinuotiolla! :lol:

Sir.Milo

Quote from: El'ToroRosso on December 14, 2007, 23:00:18
Ei tarvitse hävetä leirinuotiolla! :lol:

Ainut vaan, etten itse ainakaan raaskeisi viedä tuota leirinuotiolle. Sehän likastuu, naarmuttuu tai joku luulee sitä polttopuuksi (nuotiolla sattuu ja tapahtuu).
Eihän tuon kanssa voi, kuin kävellä julkisillapaikoilla kuten lentoterminaalissa tai juna-asemalla lesomassa.

Ps. nättiä jälkeä olet saanut aikaiseksi.

Pete

Miksi tarvitsisi sen kanssa mennä lesomaan johonkin. No, saat lainaksi jos haluat sen ottaa lentokentälle, tai vaikka sänkyyn viereen. Kunhat et kastele sitä....

kirjolohikäärme

On kyllä todella hieno! :-o

Hyvää jälkeä! :wink:
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Mikko_-Procyon-

Miten painava tuosta putkesta tuli? Mitä liimaa laitoit (lähinnä kosteuskesto kiinnostaa itseä). Tuli mieleen, että jos useampaa vapaa kuljettaisi mukana, niin tekisi sellaisen vapalaukun, jossa olisi superloonissa/sametissa tai missä vain sopivat syvennykset jokaista vapakappaletta ja kelaa varten. Vähän kuin joissain elokuvissa on aseen piiput ja tukit sellaisissa kuopissa :)
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

haukka_1

Quote from: Mikko_-Procyon- on January 23, 2008, 23:30:07
Miten painava tuosta putkesta tuli? Mitä liimaa laitoit (lähinnä kosteuskesto kiinnostaa itseä). Tuli mieleen, että jos useampaa vapaa kuljettaisi mukana, niin tekisi sellaisen vapalaukun, jossa olisi superloonissa/sametissa tai missä vain sopivat syvennykset jokaista vapakappaletta ja kelaa varten. Vähän kuin joissain elokuvissa on aseen piiput ja tukit sellaisissa kuopissa :)
Eikä pelkästään elokuvissa, sellaisia laukkuja saa kyllä aseille (on muuten hyviä jos matkustaa paljon). No meni vähän ohi aiheen. Niin kyllä tuo on todella hienon näköinen. On se hyvä että toiset sentään osaa.

perho.fi

Torro

HAH HAH!!! Myisitkö itse jos tuon Peten mainitseman työmäärän jälkeen saisit valmiiksi?? :roll:
Quote from: Pete on December 07, 2007, 19:20:19
Rahallista arvoa on vaikea sanoa, työmäärää ei edes lasketa... :roll:

Pete

Quote from: perho.fi on July 10, 2008, 14:30:46
Myyppä.

Laita tarjous YV:llä. Lähtöhinta on kolminumeroinen, ja keskimmäinen numero on 3. Näitä putkia on tulossa lisää tuossa syksymmällä, yksi samanlainen ja kaksi kolmiosaiselle tarkoitettua.
Hinta on niissä kyllä pudonnut paljon, koska nyt tiedetään hieman miten kulmat/viisteet, sovitukset, liimaukset ja lakkaukset pitää tehdä.