Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Millä/miten uitatte leechejä?

Started by easy, December 08, 2007, 14:18:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

easy

miten te uitatte/milläsyvyydellä uitatte teidän leechejä ja redtageja ja kuulapäitä tarvitsen vähän vinkkejä koska olen kalastanut vain pintureilla ja
toiseen onkeen oon laittonut uppoavan siiman  niin kertokaa millä syvyydellä saa kirrejä hyvin ??,,,,,,ja kertokaa mikä perho on ottikone istutus
lammella. :-o :?

[Vision]

Nuo ottiperhot ovat usein aika paikkakohtaisia, mutta esim. liitsit, musta,punanen, oranssi ja valkonen. Omaksi luottokoneeksi istarilammilla on tullut tuo cats whiskers, valkonen siipi ja pyrstö ja runko helmiäis valkosesta cactus chenillestä.
Kirreä tulee melkein miltä syvyydeltä vain, riippuen vuodenajasta. Näitä kannattaaa tarkemmin katsella ERÄ-lehden numerosta 7-2004.
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

easy

mistä toi löytyy toi erä lehti? :?

[Vision]

Vaikka paikallisesta kirjastosta  :wink:
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

easy

ootko varma että toi vanha erä lehti löytyy espoon kirjastost ku en jaaksais turhaa sinne mennä.

[Vision]

No mistä minä tiedän. KAnnattaa myös katella siviulta perhokalastajat.net tai perhorasia.fi. Kyllä sitä tietoa netistä löytyy kun jaksat etsiä.

(Kalevala)

Progamer

Tuosta liitsien uitosta sen verran että ite pyrin heittämään viistoon ylävirtaan ja sieltä annan vapaasti ajelehtia virran mukana ja välillä teen siimasta pieniä nykäyksiä. Toinen erittäine tehokas keino olis varmaan upposiimoilla kalastaminen, kaikki montut pääsis hyvin ronkkimaan.

[Vision]

No siinäpä on kaksi hyvää vaihto ehtoa.
Itse heitän aina viisiosti alavirtaan ja pienin nyppäyksin uitan perhoa kunnes se on oman rannan puolella.

(Kalevala)

Kalastaja_!

Olen edellisen kanssa samoilla linjoilla mutta pitääkin kokeilla tuota ylävirta juttua kun menee seuraavan kerran....Ehkä offtopic mutta miten teidän mielestänne liitsin uitto eroaa joella ja järvillä/lammilla....??
Nyt tai ei koskaan......=)

Progamer

Järvellä heitetään vaan niin p*rkeleen pitkälle, annetaan upota ja hitaasti vedetään siimaa sisään samalla nykien. Joella taas voi heittää pelkällä perukkeella tai pitkälläkin siimalla ja kaikkea siitä välistä. Ite kalastan just tuolla poikkivirtaan heittämällä ja aika nopeesti tulee vedettyä siima sisään. Riippuu täysin virtauksesta ja syvyydestä. Eipä sillä liitsillä ole sitä oikeaa kalastustyyliä varmaan olemassakaan, ympäri jokea piiskaa nii eiköhän sieltä jotaki mukaan tartu.

Vikke

Red Tagien uitosta ei paljoa kokemusta.

Leecheistä sentään jotain. Kannattaa pomputella, tavallisesti vain kelata ja tehdä mitä tulee mieleen. :-D Uintisyvyys riippuu siitä, kuinka paljon on syvää paikassa, missä kalastat. Mutta kaikesta huolimatta itse olen uittanut suhkot lähellä pintaa.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze