Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Stormin vaaput

Started by Ville, May 05, 2002, 20:01:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Puukala

Quote from: Kalamies_Jertzi on June 27, 2004, 01:33:47
Kaveri sai lähiaikoina yli kakskilosen... Mun mielestä se oli thunder crank millä se sen sai. Semmonen pikkasen ahvenen värinen.
Minkä kakskilosen? ahvenen, hauen, kuhan tai jonkun muun?

Kala_Jökke

Quote from: Puukala on June 27, 2004, 15:13:05
Quote from: Kalamies_Jertzi on June 27, 2004, 01:33:47
Kaveri sai lähiaikoina yli kakskilosen... Mun mielestä se oli thunder crank millä se sen sai. Semmonen pikkasen ahvenen värinen.
Minkä kakskilosen? ahvenen, hauen, kuhan tai jonkun muun?

Se siis sai yli kakskilosen hauen... Kun jotkut puhu niistä jigeistä ja sano että on pettynyt, niin olen täysin eri mieltä. Millään ei ole tullut niin paljon haukea. 1-3kilosia on tullut ainakin yli kymmenen alle viikon sisällä. Semmonen hologram väri.
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

ppppppppp

Kertokaa jos tiedätte kauppoja mistä näitä saa HALVALLA. Marketeissa yleensä 5.50kpl ja honkkareissa 4.50 kpl, mutta olen kuullut, että joku on ostanu 2e kpl.

pikekiller97

kokemuksia thundercrankista + mitä kalaa sillä saa

Ammattilainen

Itse en ole kyseisellä vieheellä kalaa saanut, mutta kalakaverini sai sillä pienemmällä 6kg hauen. Silti sen hinnalla saa paljon parempiakin vieheitä mm. suspijigejä.
Kalaan aina kun pääsee !

N.M.F

Itse en tuolla kyseisellä vieheellä ole mitään saanut (kun en ole kuin kerran käyttänyt), mutta normarkin sivuilla lukee että thunderCrank on päässyt erä-lehden kuhavieheiden valioksi joten ei se varmaan mikään hyödyntönkään peli ole :-D

http://www.normark.fi/index.php?page=12&cid=91&pid=368
<>< Fisk! ><>

~N.M.F

Tiedän sen ettet sinä tiedä mitä minä tiedän ;D

Suurkalastaja1

Kuhavieheenä sitä mainostetaan, joten luulisi tehoja löytyvän :?Itse sain sillä isommalla koolla parikiloisen hauen, ennen kuin jäi pohjakivien kristeeksi :roll:
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

wild miguel

sain kyseisel vaapul elämäni ekan kuhan

Suurkalastaja1

Muistuu mieleen kun oltiin kaverin kanssa Valkeisenlammella Kuopiossa kalalla. Tais olla kesä 2007. Kello oli siinä kuuden pintaan aamulla. Kaveri heitti sellasta 8cm oranssi-keltasta Thundercrankkia. Yhtäkkiä uistimen perässä lipu joku kymppikilon karppi! Paskat meinas tulla housuun oli sen verran porsaan näköinen otus! Eikä sen uistimen uroteot siihen jäänyt; muutama päivä myöhemmin sitä seuras samalla lammella parin kilon suutari!

No joo, eihän noi tietty ylös tullu :-(
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Timpe.mp3

Pienempi thundercrank alkaa olemaan jo vakiopeli kirjolohivesillä, jos tarvitaan syvännevaappuja. Todella tehokas peli, suosittelen

Timpe.mp3

Vanha aihe, tiedän. Mutta täytyy silti nostaa, ei ole nimittäin Stormin vaaput ihan turhia oman kokemuksen perusteella.
Itse olen käyttänyt Thundercrankkeja, jotka on todella tehokkaita syvännevaappuja kirrelle, ja alkukesästä kuhalle. Crankit kuuluu nykyään peruskalustoon, lähes mitä vaan olenkaan menossa kalastamaan sen monipuolisuuden takia.

pjk

Haukiboksissa kulkee muutama 11cm Shallow Thunder. Niille alkoi löytyä käyttöä vasta pikku tuunauksen jälkeen (uintilevyn lyhennys, nokkalenkkiä alas, koukut kevyemmäksi, värit). Ennen uintisyvyys oli metrin luokkaa, nyt ehkä puolet siitä. Muutaman kerran ovat tänä kesänä antaneet yksittäisiä kaloja hankalissa tilanteissa, suurin 3 kg, mutta varsinaisia ykköstykkejä ne eivät ole olleet vielä kertaakaan. Pitäisi ehkä uittaa useammin, kun jerkeiltä vain malttaisi...

--pikeye

Timpe

Vähän niinkuin pikeye mainitsikin, niin ei Stormit itsellänikään mitään ykköstykkejä ole olleet, Thundercrankkeja on vedetty perässä kuhaa uistellessa muutamia kertoja, ja on niillä muutama kalakin saatu. Jos kuitenkin vertaa esim. Rapalan samantapaiseen malliin,  Tail Danceriin, niin paremmin ne ovat toimineet, mutta toisaalta, ei ainakaan noita Thundercrankkeja huonoiksi voi sanoa, ne on mielestäni sitä keskikastia.

JuP3

ThunderCrank 6cm: uittoaikaa melko paljon, mutta tulokset surkeita verrattuna saman käyttötarkoituksen (tuplavaappuna) Shad Rapiin ja Risto Rapiin
ThunderCrank 8cm: huomattavasti paremmin suoriutunut hauki- ja kuhavieheenä
ThunderStick 9cm: ei ole vielä kerennyt vedessä paljoa olemaan... Serkku sai Ruunaalta kirren tällasella joten jotain potentiaalia on...
ThunderStick 11cm: omistin joskus ja anto mukavasti haukea matalasta vedestä
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

pyrytintti

Todella hyvä kuha-(ja hauki)vaappu  :-)

pyrytintti

Elikkä kysymys kuuluu:
Onko madflash versio thundercrankista mitenkään parempi (vai onko jopa huonompi) kuin alkuperäinen, kysyn koska ainoa kappale jäi pohjaan ammattikoulun liepeillä päijänteellä (kaverien kanssa kalassa...  :-D)
Ja mitkä väri/värit on hyviä madflashissa kuhalle (ynnä muille?)
Ja enemmän kuin yksi  tai kaksi vastausta, kiitos!  :-)

*emppu*

Tuolla mallilla olen saanut paljon kuhia 3m vedestä. Katselin tuota värikarttaa niin ei sitä väriä enää näköjään
saa millä itse olen niitä kuhia saanut.
Kireitä siimoja.

kuha kalle

Normi ThunderCranck löytyy serkkujen pakeista, joten ei se turha ole. Varmasti yleispelinä hyvä kuhavaappu.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

tumppi245

Itte oon saanu ahvenet 350 ja-370g.
´´Ei oo kalaa suomuihin katsominen´´
Sanoi vanha isäntä joka ei ollut kalaa nähnytkään!

kuha kalle

Vastasin alkuperäiseen kysymykseen.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

pyrytintti