Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Abun low profile hyrräkela

Started by Twisted, May 09, 2008, 20:18:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twisted

Olen tähän mennessä käyttänyt aina haspelikelaa ja ajattelin vihdoin kokeilla myös hyrräkelaa. Kaupassa törmäsin low profile malleihin joista innostuin samantien. Honkkarissa kokeilin Abun Revo S mallia ja jotain vanhempaa poistunutta mallia 1003lp, joka oli melko onnettoman tuntuinen tuon Revon vierellä, mutta oli hintaakin alta puolet.

Onko kenellääkään kokemusta Abun ProMax mallista? Tämä olisi sopivassa hintaluokassa ja jos tuntuma on kutakuinkin yhtähyvä kuin tuossa Revo S mallissa niin se sopii kyllä minun tarpeisiini. Kokemukset myös SilverMaxista kelpaa.

Kumpaa suosittelisitte mieluummin heittokalastukseen hyrräkelan kanssa, firewireä tai jotain punottua siimaa?

RedRave

Itseä kiinnostaisi kuulla tuosta Abun Silver Max-kelasta kokemuksia/tietoa. Tuollaista huokeampaa heittohyrrää olen ajatellut hankkivani jossain vaiheessa jahka alennus-/poistomyynnit alkaa.

Lisäksi jos joku voisi selittää miten tuo välitysuhde määräytyy, ja mikä kela on nopea ja mikä hidas välityksiltään. Esim. tuo Silver Max on välityssuhteeltaan 6,2:1, joten kuinka "nopea" kela on kyseessä?
"Ikäviä ihmisiä nuo turkulaiset, eivät antaneet Paulin taikakaulimen puhua."
Eero Tauru: TPS - SaiPa pelin tiimellyksessä.

Punssi

Abun pyöreärunkoisissa keloissa tuo 5,3 taitaa olla yleisin välitys-suhde. Seuraava taitaa olla 6,3 mitä mainostetaan jo High speed välityksenä, mutta varmasti esim. jerkkaukseen mainio välitys. Vanhemissa keloissa on suuressa osassa muistaakseni 4,2 ja olen joitain uusia keloja nähnyt 7,1 välitykselläkin. Näistä matalarunkoisista en sano mitään. Varmaan pääasiassa makuasia kuinka kovaa tykkää kelata.

haukikaappari

Quote from: RedRave on August 06, 2008, 20:18:18
Itseä kiinnostaisi kuulla tuosta Abun Silver Max-kelasta kokemuksia/tietoa. Tuollaista huokeampaa heittohyrrää olen ajatellut hankkivani jossain vaiheessa jahka alennus-/poistomyynnit alkaa.
Ite oon kans aatellu ostaa Rialinnasta Silver Maxin

Lisäksi jos joku voisi selittää miten tuo välitysuhde määräytyy, ja mikä kela on nopea ja mikä hidas välityksiltään. Esim. tuo Silver Max on välityssuhteeltaan 6,2:1, joten kuinka "nopea" kela on kyseessä?

Melko nopia. N. 55cm ainakin voin luvata per kammen kierros