Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

"Paras olut, kepu, bisse..?" – keskustelua oluista ja alkoholinkäytöstä

Started by Progamer, February 27, 2007, 14:10:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikä maistuu hikisen kalastuksen jälkeen?

Karhu
Koff
Lapin Kulta
Olvi
Karjala
Carlsberg
Heineken
Legenda
Sandels
Lidlin "olut"
Fosters
Joku muu, mikä?

Migelis

Quote from: leijonanmieli on June 09, 2008, 16:22:09
Quote from: Nismox on June 09, 2008, 08:41:43
Ristus, Kaivo puhuu taas täyttä asiaa. Vois tässä heittää kyssärin, ihan sama tupakista. Tekeekö se ukosta/akasta "kovemman" kun ne dokaa ja pössyttää vai onko se porukan paine nykyään noin järkyttävän kova.
Itse aikoinaan nuorena miehenä toimin hetken Raumalla nuorten selviämisasemalla, sielläkin toki näki näitä 8-16-v nuoria mitkä oli vetänyt ittensä viittä vaille vainaaksi viinan kanssa, mutta se oli harvinaista. Nykyään ku kattelee menoa niin taitaa olla 12-vuotta se ikä millon aletaan veteleen niitä perseitä olalle.
Ei mene viikonloppua tuolla kylällä kun joku poika/likka paikallisen marketin edessä nykii hihasta ja kyselee että, "hakisitko pullon" "saat vitosen hakupalkkaa".
Herätkä nyt "pennut", elämässä on oikeesti muutakin kuin sitä kurjuutta ja ankeutta mikä ajaa juomaan. Ja ihan oikeasti voitte uskoa että, tiedän mistä kirjootan=)

-Nismox-

Siis kaveri porukan paine? en usko että sillä niinkään on tekemistä asian kanssa vaan pitää katsoa nykyajan vanhempia, kun puolellakaa ei oo aikaa antaa lapsille. Lapset tarvitsee vanhempia ja tietynlaista kuria mitä nykyään ei paljoa ole. Harvemmissa perheissä nykyään edes syödään päivällistä säännöllisesti koko perheen voimin....Kotiintulo ajoista ei ole tietoakaan, jollon luonnollisesti sitä vetäydytään kadulle missä on jotain keneltä saa huomiota. ei lapsia syyttäminen vaan kasvatusta ja vanhempia..

Ihan nyt teki vain mieli kommentoida tätä aihetta, kun täällä on joskus ollut tämmöistä keskustelua.
Eli voin kertoa ihan suoraan olen 16v enkä ole kertaakaan juonut pullollista, tölkkiä, mukia tai lasia alkoholia saatika ollut sitten kännissä.
Osa syy siihen on se, että vanhempani ovat pitäneet todella tiukkaa kuria alkoholin käytöstä. On tullut hyvin selväksi, että alle 18-vuotiaalle ei alkoholia tarjoilla. Ei edes perheen kesken.
Välillä tuntuu, että tympii ja tekisi mieli kokeilla. Mutta toisaalta kun miettii niin eihän tästä tiukkuudesta ole ollut mitään muuta kuin hyötyä, sillä ihan hyvin voi jäädä elämäntavaksi tämä örveltämättömyys.

Kavereita saa myös muutenkin ja kaverit kyllä hyväksyvät vaikka koskaan en ole juonutkaan, enkä ota vaikka tarjotaan. Toiseksi kun miettii minkälaisia rahasummia tuo veisi. Jotkut kerskuvat, että kaikki kesätyörahat (1000e) ovat menneet alkoholiin. Itse mietin, että viime kesäisistä 1072e jäljellä on vielä yli 800e ( nuo rahat ovat menneet mm. uusiin luistimiin, jääkiekkomailaan ja mopon bensaan).
Olisikohan tuota rahaa noin paljoa jäljellä jos sitä olisi käytetty alkoholiin?
Itse olen myös välttynyt niiltä riskeiltä missä alkoholin vaikutuksen alaisena voi joutua. Jokapäivähän saa lehdistä lukea mitä humalaiset ovat tehneet ja kuinka alaikäiset ovat bileistä tullessaan sammuneet lumihankeen ja kuolleet.

Myös vanhempi luottavat minuun todella hyvin kun en hölmöile alkoholin kanssa mikä on taas itselleni hyvä, koska se antaa itselleni tiettyjä vapauksia.
Erittäin surullista katsoa ja kuunnella, kun täällä Muuramessa jo 7. luokkalaiset aloittelevat tuon dokaamisen. Kertoo aika paljon nykypäivän vanhempien kasvatuksesta ja kiinnostuksesta lapsiaan kohtaa.
Ei tuo valistus väytä tehoavan, ei sitten millään.
Lisäksi vielä muistutuksena se, että alkoholin nauttiminen alle 18-vuotiaana ei ole sallittua.
Mutta kun, joka päivänä joka helvetin lakiakin pitää pohjasakkanuorisonkin rikkoa, että on kova jätkä!!

Anteeksi jos tämä Offtopic jotakin vaivaa aivan kamalasti.

--Migelis

Aatami

Oli niin asiallinen offtopic, että tämä saa ilman muuta jäädäkkin. Erittäin hieno asenne. Nostan hattua. Itse toimin vähän aikalailla samoin. Tosin omasta vapaasta tahdosta enkä juonnut ennen kuin olin 18-vuotta. Ei alkoholin käyttöä tule koskaan ihannoida, koska joillekkin se tulee elämänsä aikana olemaan vielä ongelma. Jos ei tunne rajojaan, niin ei kannata edes aloittaa juomista.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri