Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Millä kalastatte koskessa

Started by Paraskalastaja, June 16, 2008, 22:26:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitä näistä on eniten tullut käytettyä koskessa

Lippaa
26 (40%)
Vaappua
16 (24.6%)
Lusikkaa
3 (4.6%)
Perhoa
16 (24.6%)
Jigiä
2 (3.1%)
Jotain muuta, mitä?
2 (3.1%)

Total Members Voted: 56

Paraskalastaja

Siis millä tykkäätte kalastaa koskessa.
Itselläni varmaan löytyy lippa, koska olen lippamiehiä :-D
-Paraskalastaja

Piksu

Jaa että millä...
Lipalla,perholla eniten,jos niillä ei tuu niin saatta lusikkakin tai vaappukin lentää... :-P

Vikke

Olisi kannattanut pistää, että voi valita useammankin vaihtoehdon. Sillä itsekkin yleensä kalastan perholla ja lipalla, tosin riippuen koskesta.

Perustelut ovat ne, että nuolla on vain yleensä tullut. Ja niitä käytän sen takia paljon. :-)
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Tuhe

Riippuu mitä kalaa koskessa majailee. Kyllä itse liitsiä tarjoilen koska siihen ottaa hauet, ahvenet,kirret ja taimenet aika hanakasti.

Yuz

Lipoilla, vaapuilla ja joskus lusikalla ja jigillä.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

markus91

Vaappu,lippa ja lusikka-usitin.

Murmeli

Minä kalastan koskessa vaapulla, perholla, lipalla ja lusikalla. Vaapulla ja peholla saalis on varma ja lippoja käytän jos muuhun ei ota. Monesti olen joutunut lippoja käyttämään ja saalista on tullut. Lusikoita heittelen syvemmissä koskissa, missä pohjaan jäämisen vaara on pieni.

SUURkalastaja jyväskyläst

Quote from: Ruttonalle on June 16, 2008, 22:54:07
Quote from: Yuz on June 16, 2008, 22:49:28
Lipoilla, vaapuilla ja joskus lusikalla ja jigillä.

Kuin myös...
Hieman turhahko aihe ehkä...
Jep meikä kanssa.
Ehkä yksi parhaista uistimista koskeen on Salmo Hornet. Ei tunnu menettävän syötävän herkullista uintiaan edes kovimmissa koskissa. :-)
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Torro

Perhoa vaan joka ojaan....en ole edes kokeillut kalastaa vieheellä koskella
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Daiwa

Vastatin että lusikka, koska entiten kalastelen tuossa meidän lähellä olevassa koskessa, jossa on paljon haukea. Sitten jos menen pienemmille koskille tai affenta pyytämään käytän yleensä lippaa ja vaappua käytän lähes aina vetouistelussa. Perhostan nykyään aika vähän, kun ei oo oikeen kaikkia välineitä siihen hommaan (aina saa läpimärkänä koskesta kömpiä). Perhostelen silloin, kun on vesi matalalla ja harrit syö iltasin.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Kalastaja.94

Perhoilla ja pikku vaapuilla.
-Tonttu

Hemulisoturi

Koskessa kalastan eniten varmaan perholla tai virvelillä heitettävillä liitseillä.
Myös vaappua ja lippaa tulee uitettua. Lusikkaa harvemmin.

magnum

UppoPerho

Yleensä itse käytän mahdollisimman pieniä lippoja, kun en viä omista perhoa... :-P
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Pete

Perhokalastan 95%:sti. Jossain isommilla joen niskoilla saattaa joku lusikkauistin lentää siiman jatkona virvelillä.

nikoy

meppsin lippa ja ylempänä pätkä siimaa jossa perho.. toimiva yhdistelmä!

Akatora^

Itte käytän eniten lippoja, mutta koskella jossa kalastan niin on istutus kirree nii tänä vuonna oon saanu kaks ja kummatkin lusikalla. Vaappuja ei tuu paljoo käytettyy, koska niillä en hirveästi kalaa oo saanu. Seki syynä et ne harvemmin vedes on. :-)
Kumpi oli ensin: ruoho vai kala?

vainaja

Eniten lippoja. Toisena tulee pienet räsäset ja joskus on tullu countdownejaki käytettyä.

HuntaKilla

Lipoilla kalastelen eniten koskilla. :-) Jos olisi perhostusvälineet, niin käyttäisin luultavasti enemmän perhoa. :roll:

Kalastelen myös pienillä vaapuilla koskilla. Rippilahjaksi sain perhokalastusvälineet ja heiton oppimiseen on mennyt aikaa, mutta kyllä se sen verran luonnistuu, että pystyy koskilla kalastamaan. Mitään ei tosin ole vielä tullut, vaan perhot hävinny aina siiman päästä. :-D
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

pilkkiäijä

Vastasin että vaappua, koska tulee koskilla aika vähän kalasteltua ja vaappua olen varmaankin tottunut käyttämään sielä eniten.
Heti perässä tulee lipat, varsinkin matalissa koskissa. Vähän syvemmissä sitten tulee käytettyä paljon jigiä.
Perhoa olen käyttänyt vesikohon ja tapsin jatkeena jonkun verran, mutta sekin jäänyt aika vähäiselle.
Olen kalastelijapoika!

marko

Kalastan ehkä eniten lipalla, mutta joskus perholla.

sube

Lipalla tulee eniten kalastettua ja sillä on eniten saatukkin saalista.

UppoPerho

Quote from: Kalan-Narraaja on June 18, 2008, 11:29:59
Yleensä itse käytän mahdollisimman pieniä lippoja, kun en viä omista perhoa... :-P
Nyt kun perho on tullut ostettua niin sillä kalastelen koskissa enemmän kuin virvelillä, mutta jos nakkelen virvelillä niin siiman päässä on kiinni vaappu tai pieni lippa.

UppoPerho

Quote from: HuntaKilla on August 15, 2008, 22:15:32
Koskilla kalastelen lähinnä pienillä vaapuilla ja lipoilla, kun ei tuo perhokalastuskaan oikein luonnistu vielä. :-P
Ei mullakaan toi perhokalastus oikeen "täydellisesti" luista vielä.. :wink: Mutta kyllä siitä jotakin tulee.

Harjoitus tekee mestarin! :wink: :wink:

HuntaKilla

Quote from: Kalan-Narraaja on August 15, 2008, 22:17:31
Quote from: HuntaKilla on August 15, 2008, 22:15:32
Koskilla kalastelen lähinnä pienillä vaapuilla ja lipoilla, kun ei tuo perhokalastuskaan oikein luonnistu vielä. :-P
Ei mullakaan toi perhokalastus oikeen "täydellisesti" luista vielä.. :wink: Mutta kyllä siitä jotakin tulee.

Harjoitus tekee mestarin! :wink: :wink:

Näin on. ;) Aikansa se "oikean" tyylin löytäminen kestää. Tosin ei ole enään kuin neljä perhoa yhdeksästä, kun siima on aina jääny puihin tai pensaisiin kiinni. :-D
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.