Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Avokela aloittelijalle

Started by Vieras, May 07, 2008, 19:56:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vieras

Hei. Olen kalastanut pienen ikäni abun umpikelalla. Nyt kela kiertää perheessä pikkuveljelle ja olisi tarkoitus ostaa uusi avokela, mutta olen kokematon avokelan valinnassa joten kaipaisin suosituksia. Kumpi olisi helpompi aloittelijan käsiin etu- vai takajarrullinen? Olisiko tälläinen hyvä kela  http://www.erakontio.fi/kauppa/product_info.php?cPath=106_32_112&products_id=442   ? Kaipaisin pikaisia vastauksia.

Aatami

Tuo on ihan hyvä kela jos ihan peruskelaa haetaan. Eikä välttämättä kannata heti panostaa kalleimpaa haspeliin, vaan tuollaisella on hyvä hakea ensimmäistä tuntumaa.
Pyörittele silti käsissäsi vielä tuo kela ja mieti istuuko se juuri sinun käteesi. Vaikuttaa aika kookkaalta haspelilta. Jos paljon aiot kalastaa, niin ehkä tuosta yksi pienempi olisi parempi koko.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Vieras

Vaihtoehtojakin saa ehdoittaa hintahaarukassa 0-70e. Mieluiten linkin kanssa, jotta minun olisi helpompi hamottaa vaihtoehtoja. Eli olisiko tuollainen kela mihin menee 100metriä siimaa parempi?

Aatami

Se vähän riippuu minkälaista kalastusta aiot sillä harjoittaa? Jos ihan perus hauki+muut-kelaa haet, niin tuo on varmasti hyvä.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Höntsy

ei mitään järkeä aloittelijalle avokelaa semmoselle mikä ei ole ammattilainen mutta tietää kalastuksesta paljon  sille avokela.
l

Lohiverkko

Quote from: Höntsy on August 04, 2008, 20:32:42
ei mitään järkeä aloittelijalle avokelaa semmoselle mikä ei ole ammattilainen mutta tietää kalastuksesta paljon  sille avokela.

öö... Multa meni nyt "vähän" ohi.. Välimerkit vois laittaa paikalleen.. Oletko kenties itse "ammattilainen" ja tiedät pommin varmasti, että olet oikeassa? Itse aloitin Abun Cardinalilla ja hyvin onnistuin. Avokelalla siis aloitin.. Isä kertoi miten homma hoituu, ja hoituihan se.. Eli myös aloittelija voi käyttää avokelaa siinä missä muutkin.
Hauella on terävät hampaat koska kovat kalat ja pellin palaset kuuluvat sen perusravintoon..

raxpax

Quote from: Lohiverkko on August 04, 2008, 21:00:07
Quote from: Höntsy on August 04, 2008, 20:32:42

öö... Multa meni nyt "vähän" ohi.. Välimerkit vois laittaa paikalleen.. Oletko kenties itse "ammattilainen" ja tiedät pommin varmasti, että oelt oikeassa? Itse aloitin Abun Cardinalilla ja hyvin onnistuin. Avokelalla siis aloitin.. Isä kertoin miten homma hoituu, ja hoituihan se.. Eli myös aloittelija voi käyttää avokelaa siinä missä muutkin.
En oikeen saanu selvää mitä tuo oelt tarkoittaa? Osaatko itse kirjoittaa?

Pikachu älä lyö Pikachua!

[KRP]LaPe

kyllä mielestäni tuo on ihan hyvä kela aloittelijalle. sen avokelalla heittämisen oppii nopeasti. ainakin minä opin  :-)