Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Milloin ongelle??

Started by jänö3, July 01, 2008, 20:22:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jänö3

Milloin olisi paras aika lähteä ongelle?? Eli milloin kaloja tulee parhaiten. :-D

marko

No, ei sitä osaa oikein sanoa, milloin kala syö parhaiten.
Joskus kala syö keskellä päivää, joskus aamulla ja joskus illalla.

Minun mielestäni kuitenkin ehkä paras aika onkia on aamu ja ilta.
Jos katsotaan ilmanlaadusta, niin ehkä vähän sateinen ja tuulinen keli.

xyu

Riippuu pitkälti kalalajista, jota tavoitellaan. Osaisko Jänö sanoa, että mikä kala olisi tavoitteena?

jänö3

Eiköhän se ole toi ahven :-D

Kalatin

Särkeä nyt tulee melkein ihan milloin vain, mutta iltapäivällä olen saanut suurimmat saaliit eli siinä klo 13-17 välillä. Varsinkin aurinkoisena iltapäivänä. Aamullakin tulee varmaan hyvin, mutta kun ei jaksa oikein herätä klo 10 aikasemmin :-D.

[KRP]LaPe

iso ahven syö auringon laskun aikaan ainakin mulla.  :-) eilen kävin viimeksi kokeilemassa nii siihen aikaan nousi paljon isoa ahventa.  :wink:

Daiwa

Quote from: LaPe on July 05, 2008, 14:53:49
iso ahven syö auringon laskun aikaan ainakin mulla.  :-) eilen kävin viimeksi kokeilemassa nii siihen aikaan nousi paljon isoa ahventa.  :wink:
Oon muuten huomannu saman! Muutama iso ahven tulee aina, kun käy kokeilemassa isolla madolla auringonlaskun aikaan.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

UppoPerho

No ei sitä voi oikeen sanoa sitä aikaa, mutta käyn yleensä illalla.. :roll:
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Crice

Aamusta siinä 10-11 aikaan tulee mulla joskus kalaa ihan kokoajan. Ehkä paras aika olisi mielestäni siinä illasta auringonlaskun jälkeen kun hyttysparvi iskee kimppuun niin silloin olen paljon kalaa saanut.
O_o

[KRP]LaPe

itse en ainakaan ole saanut päivällä paljoa kalaa. illalla on paras syönti,eikä yölläkään hullummin kala syö  :wink:

kalamies]

Enmä siitä ajasta mitn tiiä mut kaverin kanssa lähettii eilen ongelle klo:9 maissa. Soudeltiin yhelle saarelle minkä kaveri tunti hyväksi matoonki paikaksi. Kun saavuttiin perille ja iskettiin onget veteen, aluksi tuli heikosti jotain pientä, mutta sitten kaveril tuli sellanen 200g. Ei se tuuri siihen loppunu niitä tuli sitten aina uudestaan ja uudestaan. Sitten oli taas hiljainen vaihe jolloin ei tullut kalan kalaa. Yhtäkkiä kaverilla tärppäsi, kupua se ei kovin syvälle vienyt ja nöyrästi tuli pintaan, mutta sitku se nykäs veden alle ni todettiin vaan että se on aika saatanan iso kala. Vapa hipo jo veden pintaa ja siimakin oli varmasti tiukilla. Kaveri pyys minua ottaa haavin ja sit ujutin kalan siihe haavii. Hitusen aikaa me sitä kalaa tuijotettiin kunnes jatkettiin. Sit vaan tyssäsi syönti kokonaan ja lähdettiin punnitsemaan sitä. Puntari oli harmittavasti rikki joten päättelimme painon. Pituutta tällä vonkaleella saattoi olla päälle 40cm ja painoakin oli varmasti vain hiukan vajaa 1kg.

-Kalamies]

HuntaKilla

Aikasin aamusta, illalla ja yöllä on kyllä kala syönyt parhaiten. Ei päivälläkään se syönti mitään huonoa ole ollut. :)
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

McFisherman

Aina ongelle jos vaan mahdollista, kellosta viis veisaan. Kesäisin aamulla klo 6 toisinaan aloitetaan klo 21 ja ollaan aamuun. Ongella joskus jopa tammikuun 11 päivä. Kilpailuissa 29 joulukuuta 2007.

[MPPK]Antonio(Fin)

aikasin aamulla ja silloin illalla kun aurinko laskee
"Enemmän osaamista, Enemmän saalista"

Murmeli

Aamu, päivä, ilta. Siinä parhaat onkimis ajankohdat. Kannattaa kokeilla kaikkia, sillä monesti kala syö aamusta iltaan (vain laji saattaa vaihtua välillä).