Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Lakan ja maalien säilytys

Started by niksutin, January 17, 2010, 19:59:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

niksutin

Noniin konkarit!

En tiedä onko turha aihe mut ajattelin kysästä.
Eli missä purkissa lakka ja maali säilyy parhaiten?
Kaikki vinkit ja niksit otetaan vastaan.

Meetvursti

Mulla on lakka jaettu sillei, että Cab-uistinlakka purkista kahteen pienempään lasipurkkiin missä on myyty parsoja  :-) Toisessa lasipurkissa enemmä ohennetta, toinen noin 80lakkaa ja 20%ohennetta.
Iso purkki on sulettuna minigrip-pussiin ja alussa oli nuo pienemmätkin, mutta vaappuja alkoi valmistua semmosella sykkeellä että pussit lenti pienemmistä veke ja ihan hyvin tuntuu säilyvän..
Maalit on omissa maalipurkeissaan(CAB) 'ylläri'..

Eli vastaus on lasipurkki.  :-D

tkj

Tänä kesänä tuli otettua käyttöön hillopurkkeja missä on paksu kumitiiviste välissä, olen ainakin ite vahvassa uskossa et lakka säylyy talven yli.

KALIKKA

hillo purkeissahan tuo lakka pönöttää.miulla on kannen ja purkin väliin laitettu vielä muovi,kun
ajan myötä capin lakka syö sen alkuperäsen tiivisteen rikki ja rupee fuskaamaan.
viime keväänä laitoin viimesen lakkauksen jälkeen uudet muovit korkkien väliin ja teippasin korkin reunat
tiivisti kiinni,sekä käänsin purnukat ylös alasin(varmistus ettei vuoda mistään).syksyllä alottellessa väkräämistä
purkeissa oli ihan ehtaa tavaraa, ei olu havaittavissa kohmettumista 6kk  jälkeen.
vanha propi lakka purkki ollu samallatavalla sulettuna useita vuosia,niin ihan vetreen näköstä tuo on vieläkin.
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

Hagge

Maalit on ohennettu lukkosulapulloihin, Cab lakka on ihan alkuperäisessä purkissa ja probi lasisessa kukkupurkissa.

szczupak

Mulla on kaikki alkuperäisessä purkissa (Cab-lakka ja Deka-maalit).
Mistä näitä sinttejä oikeen tulee?

Kipster

Itsellä on Probilakat lasipurkeissa. Samaten probista tehty liima. Cabin lakka alkuperäsessä purnukassa ja maalit myös alkuperäisissä purkeissaan.