Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Finesse voitti erän 0,20 siima testin!

Started by UL_Tommi, May 23, 2002, 14:19:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

UL_Tommi

olipa muuten ihme ku erän 0,20 siimojen testissä rapalan finesse voitti sen!...oiskohan rapala onnistunu kehittää jotain kunnon kamaa vihdoin.

Eihän Rapala mitään p***** tavaraa myyy.
Joten ei se mikään hirmu yllätys ollut, mutta kuitenkin? ???

;D ;D

Anonymous

Joo, ihme sinänsä !  ;D

Rapalat on yleensä ihan hyviä, ja siimatkin varmaan ihan luotettavia !  :P

UL_Tommi

joo siis eihän rapala ihan mitä tahansa myy mutta ne yleensä ei ole ollut mitään menestyksiä nykyään...silleen positiivista että pitkästä aikaa jotain joka menestyisi vaikke erän testeissä.

Hyvä vaan tulee lisää "huippu siimoja"... ;D

Tornio_River

mä oon  muuten monesti miettinyt ,niin kuin tätäkin testiä et miks stroft gtm  ei ole näis testeissä?

Nii-i samaa olen ihmetellyt minäkin ??? ::)

Hooded

Juu. Rapala on vähän samanlainen kuin halti. ;D
Kukin päätelköön mitä tarkoitan.kjäh.

Anyway, haltilla kuitenkin on tapahtunut positiivista kehitystä parina vuotena. Oiskohan rapalakin viimeistellyt pikkusen tuotekehitystään. Hyvä jos niin on...

UL_Tommi

Quotemä oon  muuten monesti miettinyt ,niin kuin tätäkin testiä et miks stroft gtm  ei ole näis testeissä?

meeppä erä-lehden sivuille ja kysy tota kesk. foorumissa,tuiskuset sun muutkin lukevat sitä foorumia niin sun pitäis saada vastaus,jos et saa ni pistä palautteeseen.

Suorama

En ole varma mutta kai ne testit jotenkin sileen järjestetään, jotta esim. erä ilmoitta valmistajille, että nyt olis testin paikka ja valmistajat lähettää tuotteitaan testiin. Tai sitten valmistajat lähettää sokkona tavaraa lehdille ja lehdet kehittelee testejä niiden pohjalta. Joten ei kai kyseisten siimojen valmistajat ole lähettäneet siimojaan testeihin :-/  Luulisin jotta ainakaan kaikki testaajat ei osta itse testattavia tuotteitaan. Ainakin Compuutteri maailmassa on näin, jotta jos olet huippu guru ja teet paljon testejä, valmistajat tai maahan tuojat alkaa lähetellä sulle tuotteitaan testattavaksi....

poro

mulla toi rapalan siima on ainakin toiminut ihan hyvin. ;D

Pasi

Tuossa Erän testissähän sanotttiin, että kutsu lähti kaikille maahantuojille, mutta muutamalta maahantuojalta ei siimoja testiin tullut. Sroftin GTM:ä ei tuota testiä olisi varmaankaan voittanut, koska Tuiskunen testasi siimat uni-solmulla, joka ei Stroftille ole mikään hyvä solmu.

Pelkkä uni-solmun käyttö testissä kyllä suosi toisia siimoja ja toiset siitä kärsivät. Miksiköhän testissä ei käytetty useampaa solmua?

Anonymous

Kyllä Stroft GTM on varmaa joskus ollu testattavana ?  ???

Kai Tuiskunen älyää käyttää muitakin solmuja, jos unisolmu ei jossain siimassa toimi.  ???

Eikös tuota Finesseä ole vihreänäkin? ???

Onko testatulla ja vihreällä paljoa eroa? ???

:D

UL_Tommi

en oo varma onko vihreää,jos on niin tuskin kalastaessa ei huomaa muuta kuin että siima on vihreää,jos vertaa johonkin valkoseen tms. mitä muita värejä siinä nyt onkaan

Antti

Kyllä sitä on vihreänä, jos en nyt aivan  väärin muista ??
?

UL_Tommi

no milläs värillä sitä testattiin?

Anonymous

Kyllä sitä saa vihreänäkin... ::)

Tuskin noilla väreillä on merkitystä..
Mutta onpohan valinnanvaraa !  :P

:UL_Tommi Sitä testattiin kirkkaana, jos oikein muistan.  8)

teemu_l

värit: kirkas ja sammaleenvihreä.

heittokalastukseen tarkotettu, helppo käsitellä,

kiitettiin, vetolujuudesta,hankauskestävyydestä,...ja muuta.

KatchU

on tuo finesse ihan hyvä ollut käytännössäkin. mitenkäs hyvää toi thermic braid on? kokemusta...

-escorvet-

mutta siltiki siima ei oo mitään aivan sikahalpaa, monesti ku kattoo jotai sufix sunergyä tai stroftia nii saattaa saada suuria puolia aivan uskomattomalla metrihinnalla, itellä on sillai että vaihan siimat tosi usein. monta kertaa kesässä nii en raski ostaa mitään "merkki" siimaa koska se kuluu aivan samalla lailla...minun käytöllä ;)

KatchU

Quote from: -escorvet- on June 22, 2004, 13:37:15
mutta siltiki siima ei oo mitään aivan sikahalpaa, monesti ku kattoo jotai sufix sunergyä tai stroftia nii saattaa saada suuria puolia aivan uskomattomalla metrihinnalla, itellä on sillai että vaihan siimat tosi usein. monta kertaa kesässä nii en raski ostaa mitään "merkki" siimaa koska se kuluu aivan samalla lailla...minun käytöllä ;)

miksi niitä pitäisi monesti vuodessa vaihtaa. joka vuosi tai joka toinen on yleensä ihan hyvä. osta kerralla laatu siimaa niin ei tarvii vaihtaa niin usein.  ei noihin testeihin kannata luottaa kuin jumalaan...

Kala_Jökke

Itselläni on melkein aina kelassani, joka on shiman solctace 4000 rg, finessen siimaa. Hyvin on toiminu, mutta lähiaikoina on alkanut siima temppuilla. Lienee sitten vähän haurasta.
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

-escorvet-

no oon kokeillu jokaista merkki siimaa,mutta joka ikinen siima "kuluu", varmaan johtunee siitä että kalastan joka päivä jotai 4-8tuntia täydellä teholla ;)