Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

jesse!!

Started by jompsu, August 06, 2008, 14:30:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jompsu

mitä mieltä ootte jessen vaapusta jonka numero 22.sehän on erä lehden kuha testin kolmin kertainen voittaja.ootteko saanet sillä uistelemalla kuhaa?? :?
tä...?

Lohiverkko

Et maininnut Jessesi kokoa, joten aika vaikea mennä mitään sanomaan. Itseltä ei henkilökohtaista kokemusta ton värisestä Jessestä löydy, koska en juurikaan kuhaa kalastele. Jessestä väri nro.11 löytyy kokemusta sen verran, että ahventa tulee aikas hyvin.. koko tossa Jessestä taitaa olla toi pienin eli 8cm.. Mutta, tässä muutama linkki Jesse -vaaput keskusteluihin..
http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=15683.0
http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=13083.0

EDIT: kirjoitusvirhe
Hauella on terävät hampaat koska kovat kalat ja pellin palaset kuuluvat sen perusravintoon..

jompsu

tä...?

ashrak

Quote from: jompsu on August 06, 2008, 14:30:21
mitä mieltä ootte jessen vaapusta jonka numero 22.sehän on erä lehden kuha testin kolmin kertainen voittaja.ootteko saanet sillä uistelemalla kuhaa?? :?

Itsellä on noita parikin, mutta 14cm mallina. Olleet uitossa aika ahkerasti eikä vielä saalista ole kertynyt. Omat suosikkivärit 25, 18, ja 1 kenties vielä 11. 8cm malliin nappaa ahven vielä hanakasti, ehkä hieman pieni kuhalle, 11cm tai 14cm itse suosisin.

Mr.Pilkkijä

Mulla on Jesset 8cm ja ( olikse nyt 11 tai 12 ) cm jesset. Hyvin on kuhaa vetouistelemalla tullu. pienempi on vatsaltaan valkonen ja selästä kirkkaan keltainen. Isompi on joku ahvenväri. Merellä yleensä..
Always Think Like A Fish.
No Matter How Wierd It Gets. -Storm

Panze

Tuli ostettua yksi kokeilukappale, 11cm syvänne jesse värissä 18 ja ensimmäisellä kokeilukerralla soutuvedossa antoi 5kg hauen, joka jäikin lyhyen n. 1h30min reissun ainokaiseksi. Toisella kokeilu kerralla tuli 2kg hauki, joka sekin jäi n. 2h reissun ainoaksi kalaksi, joten kyllä omista kokemuksista voin suositella  :wink: Kuhia odotellessa...
Give a man a fish and you will feed him for a day. Teach a man to fish and you will feed him for a lifetime.

pohja

kyseisestä väristä ei ole kokemusta.Mutta noin yleisesti jesset on toiminut ainakin itselläni erittäin hyvin niin hauen kuin kuhan uisteluun. :wink:

Panze

Quote from: Panze on October 20, 2008, 00:48:34
Tuli ostettua yksi kokeilukappale, 11cm syvänne jesse värissä 18 ja ensimmäisellä kokeilukerralla soutuvedossa antoi 5kg hauen, joka jäikin lyhyen n. 1h30min reissun ainokaiseksi. Toisella kokeilu kerralla tuli 2kg hauki, joka sekin jäi n. 2h reissun ainoaksi kalaksi, joten kyllä omista kokemuksista voin suositella  :wink: Kuhia odotellessa...

Nyt oon narrannu... :roll:

Tuo 5kg hauki tipahti serkun käsistä takaisin veteen, mutta se nyt ei mitenkään liity Jessen kalastavuuteen  :-)

Meni taas vähän ohi aiheen...
Give a man a fish and you will feed him for a day. Teach a man to fish and you will feed him for a lifetime.

kala-ale

mulla toimii toi 22 todella hyvin. kuhaa tulee hyvin mutta pientä..  :cry:
Mä verkot vetehen vain lasken laulellen ja luodolle käyn onkimaan...

<><                         <º(((((<