Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Fasaani

Started by vainaja, August 06, 2008, 14:43:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vainaja

Minkälaista materiaalia fasaanista saa? Löytyykö häkilähöyheniä? Siis mietin vaan että kannatasko ostaa tota fasaanin nahkaa mistpoolista, kun näytti olevan niin halpa.

Yuz

Oman kokemuksen mukaan fasaani ei ehkä ole parhaimmillaan häkilänä. Mahdollista sen käyttö kuitenkin on. Fasaanin sulat/nahka ovat melko "rasvaista", mutta ainakin siipenä olen fasaania putkiperhoissa käyttänyt.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

vainaja

Juuh, kyllä mä luulen, että sen ostan. Oon suunnitellu että rupeen streamereita sitoon, ja tostahan löytyy vaikka mitä.

Perca

Ainakin fasaanin pyrstö on loistavaa kamaa perhonsidontaan, yhden linnun pyrstösulat riittävät vuosiksi säästeliäässä käytössä. Taitaa mulla olla sidontaboksissa yksin siipikin. Sopivat perhoissa vaikka pyrstöksi tai streamerin kyljiksi.

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Murmeli

Luulis, että jotain sopivaa höyhentä löytyy, kun on suh iso nahka. Prismassa maksaa alle kymmenen euroa ja olen katsonut sen vielä tässävaiheessa tarpeettomaksi. Talvisin pyörii muutama koirasfasaani tuossa pihamaalla ja yhden listimen on käynyt monesti mielessä.

Tuhe

:cry: Murmeli ajattele sitä naarasvasaania jonka hellua meinaat teilata. Eiköhän osteta tuo nahka valmiina, jos on tarvis. Tulhee hintoihinsa toi nahkan käsittely jos ampuu ite. Ite asustelen haukiputaalla ja täälläkin jokunen fasaani silloin tällöin näkyy, mut eipä noihin raaaskis kajota.

vainaja

Joo sioinä mistpoolin nahassa ei oo siipiä eikä pyrstöö, mutta herkullisen näkönen se on. Hintaa sillä on 13,60e