Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Murmelin kotisivut

Started by Murmeli, November 22, 2008, 22:46:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Murmeli

Nyt olen yrittänyt tuhertaa omat sivut, kun ei viitsi kokoajan pistää Huuto.nettiin perhoja yms. myytäväksi.
Tein nuo Freewebsillä, kun en muitakaan ilmaisia kotisivujen teko-ohjelmia tiedä. Saa toki kertoa, mikä olisi toinen vaihtoehto freewebsille.
Kun laitan kaikki fontit ja rivivälit oikein, painan "tallenna" -nappia ja esikatselen sivuja, on fontit menneet miten sattuu ja joissakin kohdissa on välejä ihan turhaan :x. Aluksi laitoin sivujen nimeksi jokitaimen, mutta sitten vaihdoin sen tilalle Murmelin. En vain saanut vaihdettua sitä murmeli -teksitä tuohon osoitteeseen. Sivut ovat vielä kesken! Käykää kattomassa:

http://www.freewebs.com/jokitaimen/

simosalakka

Quote from: Murmeli on November 22, 2008, 22:46:13
Saa toki kertoa, mikä olisi toinen vaihtoehto freewebsille.
Suntuubilla ainakin saa myös tehtyä..

Daiwa

Mahtavat sivut, vaikka keskeneräiset ovat. Toivottavasti homma toimii ja kaikki menee hyvin. Onnea kaupantekoon!
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Tonnimiäs

Hienot sivut kertakaikkisesti.  :-)

Näitä kauppamiehiähän alkaa jo pikkuhiljaa löytymään. Nyt jo perza ja Murmeli... :-)

[TLV]Fisu

Juu oli todella mahtavat sivut ja onnea minukin puolestani toivotaan että kauppa käy hyvin.  :lol:

]one

Hienot sivut ja helkkarin hienot perhot! Nyt vaan mainosta kaikenmaan kalasivuille, niin siitä ne lähtee pisnekset pyörimään.  :wink:
Ethän kuitenkaan ole hotkaisemassa liian isoa palaa kerralla. Tarkoitan sitä, kun sivuille on listattu jo monta eri kategoriaa (kelat, vavat, uistimet, muut...) Minä laittaisin sinuna alkuun pelkästään nuita perhoja myyntiin ja keskittyisin niihin, ja sitten pikkuhiljaa mahdollisesti laajentamaan tuotantoa(?). Mutta kukinhan tekee miten parhaaksi näkee ja se siitä. Onnea vaan minunkin puolesta kauppojen hierontaan.  :-)

P.S. Vaihda nimi takaisin jokitaimeneen. Käy perhosivuille mielestäni paljon paremmin, kuin murmeli.  :wink:

Murmeli

Quote from: ]one on November 23, 2008, 17:28:26
Ethän kuitenkaan ole hotkaisemassa liian isoa palaa kerralla.
En ole, kun ei ole mitä myis. :wink: Perhoja, kun tulee tehtyä, niin nitä sitten onkin enemmän myynnissä. Nuo on tehty oikeastaan vain perhojen myyntipaikaksi, mutta ajattelin, että vois siinä sivussa kaupitella muutakin.

vainaja

Hienot sivut!   :-)
Kannattas ehkä html:änä ruveta vääntään noita sivuja ni saisit vielä nopeemmat ja hienommat.

Murmeli

Quote from: roskakala on November 24, 2008, 07:58:17
Kannattas ehkä html:änä ruveta vääntään noita sivuja ni saisit vielä nopeemmat ja hienommat.
On väännetty jo kahdeksan sivun (kahdeksan eri aihetta) edestä, mutta en osaa laittaa niitä nettiin. Yksi sivusto on tehty Ohtaojasta, josta hirveästi hyötyä ensikertalaiselle Ohtaojalla. Muita sivuja, jotka olis koneella valmiina: kalastus, perhonsidonta, ilotuli (raketit yms. ilotulitus), Pro Tasapainopilkki (mistä lie saatu idea tuohon), Suomen kalat.

Tässä sivut, jotka tein yläasteella: http://oppi.edu.ouka.fi/~jusale00/index.html <--Nuissa ei ole kehumista.

vainaja

Joo mullakin oli joskus valokuvaukseen liittyvät sivut vaan en määkään niitä nettiin saanu. Kannattaa katella kaiken maaliman oppaita ni eiköhän sieltä jotain löyvy. Kavereilta kannattaa kans kysellä kotisivutilaa

unatco

Quote from: Murmeli on November 24, 2008, 14:08:57
Quote from: roskakala on November 24, 2008, 07:58:17
On väännetty jo kahdeksan sivun (kahdeksan eri aihetta) edestä, mutta en osaa laittaa niitä nettiin. Yksi sivusto on tehty Ohtaojasta, josta hirveästi hyötyä ensikertalaiselle Ohtaojalla. Muita sivuja, jotka olis koneella valmiina: kalastus, perhonsidonta, ilotuli (raketit yms. ilotulitus), Pro Tasapainopilkki (mistä lie saatu idea tuohon), Suomen kalat.

Tässä sivut, jotka tein yläasteella: http://oppi.edu.ouka.fi/~jusale00/index.html <--Nuissa ei ole kehumista.

sun tarttee saada joku hostaus paikka niille html tekeleille.. ite en osaa neuvoa, kun oon itsekkin yrittäny saada jostai ilmaista paikkaa mut ei niin ei
ja itelläni kyseessä automaalaamofirman nettisivut. se vaatii vaan sen fyrkan jos hostaa jonnekkin.. esim com ja fi päätteet maksaa.. tosin ei montaakaan euroa vuodessa..
Kalastus ei ole vain harrastus, se on elämä !

vainaja

JOs rupee noita webhotelleja käyttämään ni ei kai siinä mitään ongelmaa oo, mutta jos ilmaseks pitäs nettiin saaha ni on jo vaikeempaa..

Murmeli

Muutama perhokuva lisätty, mutta nehän onkin nähty jo täällä. Mietin tuota harmaanieriää, että pitäiskö laittaa videonpätkää sivuille.

Marska

Ei freewebsin valmis-sivupohjalla saakkaan laitettua itse koodeja. Olisit valinnut sen toisen (siitä on aikaa, kun olen viimeksi rekisteröitynyt sinne, etten muista...), mutta vaihtoehtoisesti kehottaisin hakemaan Arkku.netistä ilmaista sivutilaa. Tilaa on paljon ja ohjelma hyvin yksinkertainen käyttää.
Itselläni ollut jo vuoden omat sivut arkku.netin hostaamana ja mahtavasti on toiminut!
Jos joku haluaa käydä tsiikaamassa, niin Tasku olis se sivusto :wink:

Murmeli

Tuolla ollut jo vähänaikaa morrinvalmistusohje vaihe vaiheelta. Kuvat mukana tietenkin.

Murmeli

Morrimuotin teko vaihe vaiheelta (kuvin) löytyy nyt osoitteesta:

www.freewebs.com/jokitaimen

Murmeli

Perinteisen lusikan teko vaihe vaiheelta (kuvin) löytyy nyt osoitteesta:

Murmeli

Lisäsin Madeharan valmistusohjeen, limoittuneen katiskan puhdistusohjeen ja haavin muokkausohjeen (pusikkoystävällissyys vähän pielessä).

Pari perhokuvaa myös ja muuta sivujen uudelleenjärjestelyä.

Murmeli

Lisäsin tuonne ohjeita, miten niitä morreja maalaillaan.

Murmeli

Värikoukkujenpyörityslaite:

Murmeli

Nyt mulla on yks propleema tämän freewebsin kanssa. Mulla näkyy tuola kuvat -sivulla kaikki  äät ja ööt jotenki väärin. Jos kirjotan vaikka sanan metsä, niin se lukee tuolla näin: metsä Missä vika? Näkykö tuo teillä noin? Tuo ongelma on vain sielä kuvat -sivulla, eikä missään muualla.

Tuossa esimerkki:

http://www.freewebs.com/jokitaimen/apps/photos/photo?photoid=58682060

karib

Quote from: Murmeli on January 05, 2010, 15:10:13
Nyt mulla on yks propleema tämän freewebsin kanssa. Mulla näkyy tuola kuvat -sivulla kaikki  äät ja ööt jotenki väärin. Jos kirjotan vaikka sanan metsä, niin se lukee tuolla näin: metsä Missä vika? Näkykö tuo teillä noin? Tuo ongelma on vain sielä kuvat -sivulla, eikä missään muualla.

Tuossa esimerkki:

http://www.freewebs.com/jokitaimen/apps/photos/photo?photoid=58682060
Tuohon on selkeä vastaus: freewebs ei tue pohjoismaisia aakkosia, joten näkyy kaikilla äät ja ööt oudosti...

Murmeli

Ok. Ihmettelen vaan, kun se jossakin näyttä oikein ja jossakin väärin (siis tuolla mun sivulla). Ei freewebs kyllä olekkaan mikään paras vaihtoehto. Oon ajatellu, että tekisin vaikka kotisivukoneella uudet sivut, ko ne saa suomeksi. Pitää pulittaa vaan joku 60 euroa vuodessa, muttei se oo iso raha.

Murmeli

Lipanvalmistusohje:

Murmeli

Nostokoukun rakentaminen kamerajalustasta ja perhotasarin valmistus tuolla:

http://www.freewebs.com/jokitaimen/