Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Pintavaappu /skitterpop?

Started by kalapuikko, January 05, 2009, 15:59:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalapuikko

tässä  tuli maxilta joku suomalainen kalastusohjelma  niin sillä oli jotain pinta vaappuja ja haukee tuli mahottomasti    kokemuksia pintavaapuista onkone niin tehokkaita mitä siinä  ohjelmassa näytti että se olisi tosi ärhäkkä kalastusmuoto ?

sen nimi oli joku skitterpop  ?   en tiedä onko tästä aihe jo olemassa mutta en ainakaan löytänyt

kokettaja

itse ainakin olen vetänyt skitterpop pintavaapuilla runsaasti haukia mökiltäni. :-)

Daiwa

Mulla on oranttivalkoinen skitterpop (en löytänyt netistä kuvaa, enkä viitti tähän ottaakkaan) ja sillä on tullut ihan hyvin haukea matalista vähävirtaisista koskista. Toinen paikka, mistä oon pyytänyt on 40-100cm syvyydet rantakaislikoiden reunustat. Hyvä viehe se on!
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Abborna

Itse olen havainnut hyväksi tälläisen muodon:

Kun ahvenruoho saavuttaa kesällä täyden mittansa näkyen jo paikka paikoin pinnassa olen tyynellä ja aurinkoisella ilmalla mennyt hissukseen siihen ahvenruohikon viereen ja heitellyt siitä pieniä kelluvia vaappuja ruohikon pintaan ja ns "pärskyttämällä" nykinyt vaappua kohti venettä ruohikon yli..

Yleensä parin nykäisyn jälkeen alkaa show  :-D

Tähän tietty tippinä se että jos omistat kelluvia vaappuja joista on turpalevy mennyt rikki syytä tai toisesta etkä ole tästä syystä niitä enää käyttänyt ovat ne oivia välineitä tässä touhussa  :wink:

kalapuikko

kiitoksia vastauksista  se nuitten perusteella pitää keväällä  lähteä rahatupon kanssa viehekauppaan  :wink:

korppa

milläs porukka on uittanu näitä poppereita haspelilla vai hyrrällä ? ja jos käytätte näitte kans peruketta ni minkä moista

Kipster

Ihan haspelilla täällä, normi haukiperukkeella. ja kalaa tullu myös muutamia.

Acke

Vetouistelemalla viime kesänä tuli pari haukea skitterpopilla.

juurdis

Tää on mun lempiuistin skitter walkin kaa <3 kesäkuumalla ja tyynellä ku näitä käyttää nii johan tulee haukia.. Mun oma enkka on 4kg hauki  :wink:

Zinkki

Jostain syystä en ole ikinä saanut tärppiäkään pintavaapuilla huolimatta lukuisista yrityksistä. Normaaleilla tullut kuitenkin jotan ihan pintaa pitkin uittamalla. Jopa pintaa pitkin pompotettuun Minnow Spooniin on tullut haukien toimesta vihaisia kopautteluja (Paikka on niin rehevä ettei pinnan alla kulje yhtään mikään missä on koukut)

Ai niin. Kerrai sain nirhalla ahvenen kun koitin kotilaiturin vieressä sen uittoa 8-)

ykköne1

ettiskelen tuota skitter poppia joka paikasta mutta ei meinaa löytyä, ei kai se auta ku tilata netistä puolet kalliimmalla ois va nii hyvä paikka tuolle vieheelle. alle puolimetriä syvää kaislikkoa joka puolella ja aivan pieni virtaus

sube

Quote from: ykköne1 on July 04, 2010, 14:56:36
ettiskelen tuota skitter poppia joka paikasta mutta ei meinaa löytyä, ei kai se auta ku tilata netistä puolet kalliimmalla ois va nii hyvä paikka tuolle vieheelle. alle puolimetriä syvää kaislikkoa joka puolella ja aivan pieni virtaus
Motoneteissä oon törmäilly noihin ja jos ei muualla, niin ainakin Woblerissa Helsingissä löytyy.

pilkkijä 96

Mahtaisko skittereitä löytyä tampereen kalatusvälineestä? :? 8-)
kalassa aina kun ehtii !

D-Vitamiini

Quote from: pilkkijä 96 on July 07, 2010, 20:18:52
Mahtaisko skittereitä löytyä tampereen kalatusvälineestä? :? 8-)
No käy itse katsomassa mutta aika varmasti löytyy.
Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.