Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Siikajoki

Started by Jaakko, March 21, 2003, 20:33:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jaakko

Onko kukaan käynyt Siikajoella tai Rantsilan läheisillä vesistöillä.???
Mitä saalista ja millä vieheellä. ???

kaivo

Omat kokemukset Siikajoelta puuttuvat, mutta sen verran oululaisena tiedän että Siikajoesta lähtee hyvin haukea, isojakin... Joella pelittävät varmasti normaalit haukivieheet, ja soutu-uistelukin on mahdollista paikoitellen, Siikajoki kun on varsinkin alajuoksultaan kohtalaisen isokin joki.

pok

onpa joskus tullut käytyä kalalla siikajoessa en rantsilassa vaan revonlahden ja ruukin seutuvilla.saaliiksi sain kirjoja ja joskus tosi kauan sitte jokusen taimenen.kalat sain perhoilla nyt  en muista millaisilla. ;)

Jaakko

Pok:
Missäpäin tuo revonlahti on rantsilasta katsottuna.
Siikajoesta ylä- vai alavirtaan.

pok

:)alavirtaan.  paras paikka taitaa olla pöyryn voimalaitoksen alapuoli. sielä on useampia koskeja .sinne ainakin istuttavat säännöllisesti kirjolohia. ja nykyään ruukin alueelle kans on istuttaneet .

Jaakko

pok:
Tiedätkö sellasta paikkaa, kun Hyttikoski.
Se vissiin taitaa olla vielä rantsilan aluetta. Vielä en ole sinne ehtinyt, mutta tulevana kesänä varmasti käyn siellä perhostelemassa.
Sinne istutetaan kirjolohta ja taimenta.

Kuinkas monta kilometriä alavirtaan rantsilasta, että päästään revonlahdelle.
Suunilleen

pok

jep tiedänpä hyvinkin legentaarinen hyttikosken lava.huh niitä tanssi reissuja.ja asiaan se on rantsilaa.tuohon matkaan rantsilasta taitaa tulla n.50km . jos lähet rantsilasta ajeleen paavolaan siitä ruukkiin ja revonlahdelle ja sitte vielä n.10 km siikajoelle päin.etelän puolta jokea tulee kyltti oik.kalastuskeskus . ;)

Jaakko

pok, käytkö usein tuolla Hyttikoskella kalassa ja mitä olet sieltä saanut.
Tiedätkö muuten millon sinne aina istutetaan kalaa. ???

unjinaz

Hyttikoskessa on myös pienehkö harrikanta, kokoluokka noin 30. Nelikymppisestä ei tarvi vielä haaveilla.. Jussin aikoihin koskesta voi koukkuihin tarttua mm. pullo, kenkä tai maho tanssija..

Kirjot ja tampukat istutellaan eka kerran tuossa kesäkuun alussa, muutaman viikon välein elokuulle asti..
En ole aina eri mieltä. Päinvastoin!

Jaakko

Vaan miten on Lupien laita Hyttikoskella.
Paljonpäivältä ja tarviiko läänikohtaista korttia. Siis ja entäs jos on alle 15 vee.
Mistä luvat voi hankkia Hyttikoskelle.

Onko mitää hyvää perhoa/uistinta millä sieltä saa kalaa.

unjinaz

Jaa-a, luvista ei oo tietoa.
Oon käyny pari vuotta sitten, ja pimiän aikaan tietty. ;)

Soita Rantsilan kuntaan ja kysy..

Harreja sain 8-koukun Nalle Puhilla ja painotetulla Red Tagilla.
Ainoan kirjon valakialla Leechillä.

Jaakko

Onko koski talvella auki.

unjinaz

Talvesta en tiedä, näin kesällä on kyllä..
Ei muuta ku pyytämään. Mustaa ja painavaa, hitaalla uitolla.

napa

Mä asun siikajoesta n. 25km päässä, mutta en oo pahemmin kalastellut siinä kun on lähempänäkin kalapaikkoja.. On kuitenkin sen verran kokemusta, että siinä on sellanen voimalaitos(kohan se on), niin sen alapuolelta saa ongella jättilahnoja, parikiloisiakin. Kirjolohet maistuvat pahalle, ainakin mitä olen itse pyytänyt, siikoja saa syksyllä hyvin ainakin pohjaongella.
Kala ei katko siimaa vaan mies.

Jaakko

, siikoja saa syksyllä hyvin ainakin pohjaongella.
Millä syötillä ???

napa

Valkoista kärvästoukkaa ollaan käytetty

Mayfly

napa:

Minkä kunnan alueelta siikaa saat siikajoesta. ???
''Jokainen taimen on liian arvokas kalastettavaksi vain yhden kerran''. -Lee Wulff-

Perhokalastus tärkein harrastus minulle aina päivänä, jolloin ei muu duuni kutsu.
Perhokalastanut olen -93- vuodesta asti ja homma senku menee parempaan suuntaan.

/May

napa

Siitä kylältä mennään alaspäin jonkinmatkaa. Eli kai se Siikajoen kunta on.

Mayfly

Ei maha enää Rantsilan kunnanpuolella esiintyä siikaa.
Hyttikoskessa vois olla vielä siikaa. Täytyy käydä kokeilee.
''Jokainen taimen on liian arvokas kalastettavaksi vain yhden kerran''. -Lee Wulff-

Perhokalastus tärkein harrastus minulle aina päivänä, jolloin ei muu duuni kutsu.
Perhokalastanut olen -93- vuodesta asti ja homma senku menee parempaan suuntaan.

/May