Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

onki vapa

Started by niksutin, March 22, 2009, 19:54:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

niksutin

No niin mestarit...Olen ostamassa onki vapaa ja nyt pitäs tietää pari asiaa.Ajattelin ostaa onkitukku Trianasta. niin kumpi on parempi semmonen ontto kärki vai spagetti kärki? Ja vapa pitää olla 5m. Sitte vielä et mikä vapa ois hyvä? Hinta haarukkaa en osaa sanoa.

niksutin

niin saisko vastauksia.

haukka_1

Itse ainakin jos pitäisi ostaa nyt 5 metrin vapa ostaisin koko toimisen vavan, joka siis joustaa lähes koko matkalta ja on myös jäykkä. Mallista en osaa sanoa nyt mitään kun en tiedä, että mitä uutuuksi tälle kaudelle on tullut. Mutta jos soitat, taikka menet käymään paikan päällä ja hieman kokeilemassa vapaa kädessä niin silloin sen yleensä sopivimman löytää.

jhaapanen

Itse olen ainakin sitä mieltä ettei kannata kovinkaan kallista onkea ostaa tuohon mittaan, eli siis 5m vavaksi, en näe mitään hyötyä maksaa ongesta 50€ kun hongkongin saman mittanen toimii ihan kilpailuiluissakin, ja saa 5€ hintaan. Pidempiin onkiin kannattaa omasta mielestäni panostaa enemmän.
Itse olen honkkarin vitosella väsytellyt viime kesänäkin useita kirrejä, joten hyvin kestää

Survari

Tänä kesänä olisin alottamassa kilpaonginnan joten tarviaisin apua vavan valintaan. Joten minkälainen vapa ois paras? kokonaan hiilikuitua vai joku sekotus? Miten pitkä ois sellanen yleis vapa jolla pärjäis ettei tarviis ostaa montaa eri mittasta vapaa. ja mikä jäykkyys, kärkitoiminen vai kokotoiminen