Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Morrilla kalastus

Started by HP, April 11, 2009, 12:35:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HP

kävipi niin että isoveli toi minulle morreja mutta ei ole hajuakaan miten niillä kalastetaan  :-( voisiko joku neuvoa?
Kultanen Räsänen !

Murmeli

remainsme

Voit käyttää niitä pystypilkin alla tapsissa tai mormuskavavassa jossa on herkistinkärki... itse suosin herkistinkärkeä ja kahta mormuskaa päällekkäin...

Jake-zxc

Quote from: remainsme on April 11, 2009, 12:59:46
Voit käyttää niitä pystypilkin alla tapsissa tai mormuskavavassa jossa on herkistinkärki... itse suosin herkistinkärkeä ja kahta mormuskaa päällekkäin...

Kahta mormuskaa päälekkäin? Kerrohan toki lisää.  :wink:

tyhjän_pyytäjä

Voiko mormuskoidessa käyttää syöttinä kärpäsen toukkaa?? Onko kellään kokemuksia että toimiiko se? Kun kaikki sanoo että syötiksi pitäis panna survarin toukka mutta en tiedä missä niitä myydään... :|

El Dorado

Quote from: kalajätkä on April 11, 2009, 18:19:33
Voiko mormuskoidessa käyttää syöttinä kärpäsen toukkaa?? Onko kellään kokemuksia että toimiiko se? Kun kaikki sanoo että syötiksi pitäis panna survarin toukka mutta en tiedä missä niitä myydään... :|
Joo, hyvin sopii kärpäsentoukka morriin. Tänäänkin morrilla 6 kalaa.  :lol:

tyhjän_pyytäjä

Joo kiva tietää että kärpäsentuokkakin toimii. Huomenna tarkotus lähteä sitten kokeilemaan lähijärvelle :-)

Ruutti

Quote from: kalajätkä on April 11, 2009, 18:22:57
Joo kiva tietää että kärpäsentuokkakin toimii. Huomenna tarkotus lähteä sitten kokeilemaan lähijärvelle :-)
Kyllähän tuo kärpäsentoukka toimii. Mutta jos kala syö kärpäsentoukkaan niin useimmiten se syö myös tapsiin. Useimmiten mormuskaa käytetään pelkästään kun kala on arkaa/ muuten huonolla syönnillä. Huonolla syönnillä myös surviaisentoukan käyttö useimmiten lisää kalan saantia. Tietenkin tuo mormuskointi tuo "uuden ulottuvuuden" pilkkimiseen. Vähän sama kuin UL välineet heittokalastuksessa.

Nm. tänään +200 kalaa mormuskalla+ surviaisentoukalla ;)

HP

Mormuskalla kävin veitsiluodon altaalla saaliina 1 kirjolohi tahnalla ja 1 hauki tasurilla ja 4 ahventa mormuskalla :)
Kultanen Räsänen !