Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Millä liikut järvellä???

Started by älypää, March 24, 2009, 20:28:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Millä liikut järvellä, kun käyt pilkkimässä???

Kävelen
Menen moottorikelkalla
Menen mönkijällä
Hiihdän
Jollain muulla,millä?

älypää

No millä sinä liikut? Minä ainakin kävelen :-D

SUURkalastaja jyväskyläst

Yleensä kävellen, peilijäitten- tai vähälumisten jäiden aikaan luistimet jalkaan. Niillä on kyllä todella helppo ja nopea liikkua jäällä. :wink:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Rambo-Jonne

Olen yleensä liikkunut kävellen, mutta ostettiin moottorikelkka tuossa sunnuntaina, joten silläkin tulee jatkossa liikuttua. Sitten löytyy viimeistelyä vaille valmis laskettelusuksien päälle rakennettu "potkuri" jolla pitäisi päästä kohtuu liukkaasti liikkumaan..

Naps

Kävelen lähes aina koska siellä missä käyn yleensä pilkillä pärjää ihan hyvin jalan.

Crice

Aina kävellen. Joskus saatan jopa potkukelkankin ottaa.
O_o

Murmeli

Kävelen yleensä. Vähän lumen aikaan menty pyörälläkin ja joskus autolla (en aja ite).

Zinkki

Pyörä on tosiaan erinomainen kulkuneuvo pilkillä. Sillä mennään jos on mahdollista, muuten kävellen.

Qkkeli

Yleensä pääsen pilkkipaikoille ihan kävelemällä, mutta toisinaan joutuu hiihtämään pitempiäkin matkoja. Moottorikelkkaa tulee käytettyä lähinnä turistien kanssa pilkkisafareilla.

Aatami

Kävely on terveellinen tapa liikkua ja sitä enimmikseen jäällä tulee harrastettua. Isoille järville mielellään autolla jos vaan suinkin mahdollista. Muita tapoja ei oikeastaan tule harrastettua.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

KÖSTER

Talvipilkille kävellen, etelän mies ku ei lunta tartte pelätä.
Kesäisin soutuveneellä piikkujärvet ja motorilla isot+meret, jää sieluun egologisempi kalastusjälki :-D

kirjolohikäärme

Kävelleen tulee liikuttua enimmäkseen. Se on helppo tapa liikkua. Pääsee jäällä oikeastaan joka paikkaan.
Toinen on pyöräily. Keväällä, kun suurin osa lumesta on lähtenyt jäältä, niin ei muuta kuin vai n kaira olalle ja menoksi. Mukavan nopea ja kevyt tapa liikkua pitempiäkin matkoja.
Sitten joskus, kun on tosi liukas jää, niin potkurilla tulee mentyä. Silläkin pääsee mukavan nopeasti ja kevyesti menemään.

Kävellen kuitenkin liikun jäällä eniten, joten sitä äänestin.
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Säkkimies

Lumijään aikana Lynxii kelkalla ja nilppujäillä potkurilla .Hiukan pitkät noi matkat , ja moottorikaira,  lumilapiot ym
tavarat , niin helpompi raahata  ja samalla tulee kalatkin juonnettua kotiin. :-D

XxFilthxX

Muuten aina kävellen mutta kun lumet alkaa vähenemään niin sitten otan potkurin käyttöön. Tietysti keväällä olis luistimet melko kova sana.  8-)

pilkkiäijä

Syksyisin heikommilla jäillä kävellen, potkukelkalla tai pyörällä jos ei ole lunta
Keskitalvella jos on paljon lunta niin pakko mennä kävellen, paksummilla jäillä ja isommilla järvillä mennään sitten autolla.
Keväällä Yleensä kävellen, joskus ehkä autolla jos jäät kantavat vielä. Potkukelkkaa harvemmin enään silloin käytetään. Joskus pyörä alla, sillä pääsee myös nopeasti, mutta ongelmana on se kairan kuljettaminen varsinkin jos kalaa joutuu etsimään paljon. Pitää rakentaa siihen kairateline!
Olen kalastelijapoika!

jompsu

Syksyllä ja alkutalvesta kävelen tai menen potkurilla, mutta sitten kun lunta on paljon ja jäätä paljon niin moottorikelkalla ja jälleen taas kun kevät tulee ja lunta ei ole jäänpäällä niin siirryn potkuriin :-)
tä...?

Vikke

Kävellen lähes aina. Joskus harvoin myös autolla.
Kävellen kun menee pitkiäkin matkoja niin hyvin saa liikuntaa.  :-)
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Suurkalastaja1

Jos pilkkipaikka ei ole kovin kaukana, kävelen. Jos sitten pitää lähteä jonnekin kauemmas, pyydän iskältä autokyydin :wink:Kävellen on kyllä mukavampi mennä pilkille, on paljon parempi mieli reissun jälkeen!!
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

simpo

Mä kuljen kävellen tai potkukelkalla. Usein kävelen koska lunta on jäällä parhaina päivinä 10-40 cm. Syksyllä meen kyllä yleensä potkurilla :wink:

Arska_1

Moottorikelkalla tulee mentyä. Sen verran etäällä kumminkin ns. pelipaikat tuossa järvellä, että ei oikein jalan viitsi lähteä kävelemään eikä oikein suksellakaan. Kumminkin yli kilometri tulee matkaa joka suuntaan melkeinpä missä tulee käytyä pilkillä.
Tänään kun kävin niin vähän yllätti kun joku oli autolla käynyt siinä keskellä järveä pilkillä. Tosin hyvähän tuolla nyt on ajaa kun ei lunta enää ole. Ja olihan tuota jäätäkin kairattavaksi..
-Arska_1
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

ToniM

Yleensä kävelen koska on aika paljon lunta. Sillon kun sitä ei ole tai on vähän menen potkurilla tai BERG merkisellä polkuautolla 8-)

mika922

Ohuiden jäiden ja keväällä puikkojäillä aina kävellen. Keskitalvella, kun jäätä on yli 30cm, autolla.
"Tulin, näin ja kalastin", sanoin Juliuis Caesar...vai miten se meni?

Roope-Ankka

Kävellen tai mönkkärillä harvoin mönkiällä mutta ylenesä aina kävellen vois ensi talvena mennä hiihtäe.

sube

Kävellen on aina päästy pilkkimestoille.

marko

Yleensä kävelen, mutta jos oikein paljon lunta niin silloin sukset jalkaan ja menoks  :-)

kala___mies___95

Kävellenhän minä kunto kasvaa ainakin jos kalaa ei tule.
Minä en lähde maailmankiertuematkalle minä lähden kalaan.

Jokuvaiin

Miskala

Kävellen. Eipä paljoa muitakaan mahdollisuuksia. Tosin luistelua on tullut koitettua, tosi kivaa järven jäällä.  :-)

DoupleV

Normaalisti kävellen, iskällä kun oon niin mennään yleensä moottorikelkalla. Viime talvena tuli kokeiltua luistimilla, kun ei ollu vielä lunta jäällä.
"Ja takaisin yläkertaan"

"Liian monta rautaa tulessa"

.Ville

Normaalisti moottorikelkalla.  :-)
<><

Himopilkkijä89

1. kävellen
2. juosten
3. potkukelkalla
4. autolla
5. polkupyörällä

Eli normaalisti liikun kävellen, mutta juostua tulee varsin paljon pilkkikisoissa ja joskus hupipilkilläkin ainakin jos on kylmä. Potkukelkkaa tulee usein käytettyä hupipilkillä lumettomaan aikaan, mutta sillä on kovalla sivu/vastatuulella aika mahdoton edetä mihinkään. Autolla on tullut liikuttua isoilla vesistöillä paksuimpien jäiden aikaan. Polkupyörää olen koittanut karhealla kevätjäällä, ja hyvin toimi.  :-)