Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Miten saisi pitkälläsiimalla kuhaa?

Started by seppo, April 04, 2009, 09:17:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

seppo

Mitä kannattaa käyttää syöttinä?Pitääkö syötin olla elävä?Mihin se lasketaan?Mihin aikaan se lasketaan vuorokaudesta?Mihin aikaan sitä vudessa käytetään?Monta koukkua on sopiva? (haulla en oikeen löytänyt vastauksia) :?
Tiedätkö milloin kala syö??
" tietenkin silloin kun sillä on nälkä "

Torro

Kalasyötillä niitä saa, älä laita kuitenkaan koko kalaa vaan kalanpala/pyrstö yms. syötiksi
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Rambo-Jonne

Voisitko Rosso perustella vähän, että miksi ei kokonaista kalaa? Kun hauelle tuntuu kokonainen ja ELÄVÄ syötti olla aivan ylivoimainen.. Miksi ei kuhalle? Muistaakseni olen eräästä 2000 -luvun Nyt Nappaa lehdestä lukenut jutun kuhan täkyonginnasta ja siinä käytettiin kokonaista syöttikalaa, ja vieläpä elävää. Miehet saivat isoja kuhia (n. 3kg) sillä systeemillä.

Torro

Täkyonginta ja pitkäsiima on eri asia. En minä varmaksi sano että se noin on mutta se pari kertaa kun olen ollut mukana nostamassa pitkää siimaan niin vain kalan paloissa on ollut kuhaa, parit kokonaiset särjetkin oli mutta ei yhtään kuhaa niihin.
Jokatapauksessa jos elävän kalan laitat pitkäänsiimaan niin ei se kovin montaa tuntia ole hengissä. Ari Paatajakin käyttää mieluummin norssin suikaletta syöttinä kuin koko kalaa kun ei se kuha mikään raadon syöjä ole.
Niinkuin sanoit, elävä syötti on parempi täkyonginnassa mutta pitkässä siimassa ei oikein syötit pysy elossa. Kuhalle eikä oikeastaan ahvenellekaan niin hyvin kelpaa kuollut syötti mutta sitten taas kalanpala/suikale voi olla ylivoimainen ahvenen pohjaonginnassa. Ilmeisesti kynnys napata siihen palaan on pienempi kuin kokonaiseen raatoon
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Rambo-Jonne

Jep, kiitos tiedosta. Lisään vielä että kyllä ainakin ahven elää helposti vuorokauden yli koukussa, jos se on laitettu nätisti selkäevän juuresta. Mutta kyllähän tuossa kalanpalassa on ainakin se etu, että ei tarvitse yhtä paljoa syöttikaloja, ja voi ostaa vaikka silakkafilettä jos ei muuta löydy.

Miskala

Elävä pikkukala ja vuorokauden ajan järvessä. Pari kertaa vasta ite kokeillut, mutta kuhia tullut ainakin viis..