Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Värisevä morrivapa :)

Started by j_m_t, April 07, 2009, 22:16:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

j_m_t

Morjens,
muistaakseni aikoinaan oli noita venäläisiä pilkkivapoja joka toimi paristoilla.Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta noista ja saisiko niitä mistään ?
Itse haluaisin kokeilla systeemin tehokkuutta kokeilumielessä :D..

--Juha-Matti--

Abborna

hahah  :-D

Kuulostaa hauskalta touhulta!
Semmonehan olis helppo itse tehdä! :D

Mikko_-Procyon-

Quote from: Abborna on April 08, 2009, 09:14:29

Ensimmäinen ajatus on pistää vavankärki kiinni sähköhammasharjaan. Siitähän melkoiset värinät saisi sille morrille.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Abborna

Quote from: Mikko_-Procyon- on April 08, 2009, 10:02:49

Ensimmäinen ajatus on pistää vavankärki kiinni sähköhammasharjaan. Siitähän melkoiset värinät saisi sille morrille.

Samantapaista oli minulla mielessä!

Semmoisia partahöyliä on myös mitkä värisee ja jos nyt oikein haluaa tuunailla niin voi tehdä korkkikahvan sisälle epäkesko moottorin joka sitten lähtee surisemaan napista  :-D :-D

Tosiaan olisi mielenkiintoista kuulla että onko tälläisestä "värinä" vehkeestä ollut mitään hyötyä?  :-)

Torro

On siinä kanssa idea  :-D Pitäis olla ohuet kuitusiimat että välittyis se värinä morriin asti paremmin.
Menee kyllä siihen samaan sarjaan Instant Fishermanin ja Pulju.netin myymän tykkivavan kanssa.... :roll:
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Tornio_River

Quote from: Mikko_-Procyon- on April 08, 2009, 10:02:49

toinen vaihtoehto on hakea niin sanotusta "aikuisten lelukaupasta" jonnin moinen "suristin" josta kaapata  koko suristin moottori :wink:

j_m_t

Huomenta ja hyvää pääsiäistä kaikille!! :-)
Itse kokeilin pientä sähkömoottoria jonka otin vanhasta RC-lennokista ja akkuna oli saman "härpäkkeen" vastaanottimen paketti. Ongelmaksi muodostui moottorin ylikuumenimen sekä aivan järjettömät kierrokset..Potentiometrillä saattais onnistaa mutta ei löytynyt vielä sopivaa. Hyvä idea olisi tosiaan se sähköhammasharja viritelmä, "aikuistrenlelua" vois kans joku (uhka)rohkea kokeilla  :wink: :-D

Tuhe

Omakohtaisesti testasin Veitsiluodon makeavesialtaalla pääsiäisperjantaina kirrepilkkikisassa työkavereilta saatua värinäkoneohjetta. Torstaiiltana piti väenvängällä oy alko ab, hen suunnistaa, mut tarkkoja määriä värinäaineesta, en tullu ottaneeksi. Joten vapaa valintaisesti erivärisiä tuotteita lapoin koriin riittävästi, et värinämoottori paukahtais käyntiin. Neuvona oli et karaoketa pitäis eellisiltana laulaa, ennen kisaa, joten sehän toteutettiin. Siinä hommassa vierähti aamu 6 ja sen jälkeen uinumaan pariksi tunniksi. Herätyskellon pärinään justiin heräsin ja aamupala ei tahtonu oikeen maistua, mut aattelin soveltaa evästystä pienellä olvilla. Siinä pilkkireppua melkein hermostuksissaan pakatessa, tarkka pilkkisilmä hokas, et tonne mahtuis pari litteää värinämoottoriputelia, joten toteutin tilaasian pois päiväjärjestyksestä. Kuski kaarsi auton pihaan ja lähettiin kohti tapahtumapaikkaa. Ajeltiin siinä tovin ja tunsin alkavan puistatuksen, joten sanoin kuskille, et seuraavaan huoltamoon pliis. Omassa päässä terävästi aattelin, et horkka iskee liian aikaisin kisaa, joten ostin patterin olvia, et tärinä ei tule liian aikaisin. Matkalla lievensin ja siirsin tärinää hoohetkeen. Kisapaikalle tullessa huomasin heti yhen työkaverin, joten tarjosin sille pienet, ettei vaan sille tärinä iskis päälle. No tulihan sitä iteki otettua pienet jos toisetkin, joten tärinästä ei ollut tietoakaan koko kisan aikana. Sainhan kumminkin yhen kirren ja toinen pääs irti, mut kuski tahkos koko kisan, eikä nykyäkään, mut hyvä kuski se on siitä huolimatta. Ite pilkin puol tuntii ja loppu meni poristessa, et näinkin voi käydä, kun ei ota tarkasti ohjeita, kun niitä annetaan.  8-)