Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Miten popperien uintilevyt??

Started by KalaMies--94, May 03, 2009, 17:15:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KalaMies--94

Miten saisi rakennettua samanlaisen uintilevyn kuin esim.Rapalan Skiter Popissa? Vai uiko se ilmankin?? :-) :-) Kiitos etukäteen kaikille vastanneille... :-D :-D
Ei sitä tiedä, jos ei kokeile.

Catana

Kaikissa poppereissa sitä ei ole. Katsele kuuklella millaisia muut ovat.

perza

Ei ne popperit sitä levyä tarvii. Tai no varmaan se levy johonkin popperiin sopii aj pitääkin olla, muta "normaalin" malliseen popperiin ei tlevyä tarvita.
Levyllä tietysti saadaan ulkonäköä hieman ehkä parannettua ja varmasti se vesikin ehkä pärskyy enemmän kun on enemmän pintalaa ottamaan vettä vastaan. Itse olen muutaman popperin tehnyt ja ihan niin yksinkertaisesti että sahannut normaali vaappu aihiosta pään viistosti poikki.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Thenextone

Kyllä ui varmaan ja pärskyttää ihan viistottunakin. Kuppi nappaa enemmän ilmakuplia mukaan pitemmillä vedoilla. Ite tein joskus haukiperhovehkeillä heitettävän popperin pullonkorkista ja kaiversin sen kupin siihen. Dremellinhän saa kiinni vaikka minkälaisia jyrsintäpäitä, niillä luulis saavan jonkinlaisen montun aikaseks.

Saisko tuollasen kupin värkättyä esim. pienestä läkkärästä tai sitten apteekista tms. pieniä lääkeruiskuja ja siitä sylinteriosasta katkasemalla. Erässähän tekivät jonkun vetoperhon eteen kupin tuollasesta pienestä ruiskusta leikkaamalla.

perza

Levy on varmaankin helpoin tehdä ihan pyöreästä propionaatti uintilevystä. Lämmittää vaan kuumalla vedellä vähän ja taittelee haluamaansa muotoon.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Jarski

Itse revin vanhasta omatekoisesta vaapusta uintilevyn irti ja liimasin kertakäyttölusikan vaapun nokkaan.

Ei kovin kestävä, mutta muutamalla lakkakerroksella kyllä ahvenet kestää...

Toimii ja kalaakin on tullut!

Jii-Fishing

Ei kai tuo levy mitenkään välttämätön ole. Tärkeämpää on minusta se, missä asennossa popperi kelluu..

Miskala

Tee ihan perus poppeti ja poraa siihen kuoppa. Ääntä lähtee kuopasta ja paremmaksi tulee, jos teet vaikka puukolla pienen uran vaapun popin pohjaan.