Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Uintilevyt

Started by Merimetso, April 07, 2009, 09:57:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Merimetso

Siis en halua ostaa samilta uintilevyjä vaan haluaisin tietää onko kukaan ostanut esimerkiksi nilsun tai rapalan uintilevyjä?

Viimesessä viestissä sanoin että tulen tekemään 500-1000 vaappua että samfishingin läpillä tulee kalliiks :-D

- Merimetso

Aatami

Hintaa tulee joka tapauksessa vaikka mistä tilaisit. Muovilevyä ostamalla saattaisi tulla halvimmaksi, mutta hirveä työmäärä, kun alat siitä uintilevyjä vääntämään. Oletko ihan varma, että aloittelijana väännät heti 500-1000 vaappua. Ei välttämättä kannata tuollaisia kuulutella ääneen. Joku voi tulla vinoilemaan.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Mikko_-Procyon-

Itse olen sitä mieltä, että Samfishingiltä saa selvästi huokeimmalla hinnalla ne leukalaput. JOs pidät sitä isona kulueränä, niin kerros ihmeessä mistä saat halpoja koukkuja. Kun itse olen tehnyt jonkun 100-200 vaapun erän, niin se lasku laadukkaista koukuista on se kaikkein mykistävin vaihe. 500-1000 vaapun kohdalla saat varautua sellaiseen 600-2400e laskuun koukkujen kohdalla, riippuen laadusta. Tai voit päästä halvemmallakin, jos pistät jotain sekundatikkua sinne alle kiinni. Asiakkaille se vaan ei ole merkki laadusta ja samalla signaali tekijän asenteesta. Suosittelen kilpailemaan laadulla näitä rapaloita yms vastaan, koska hinnassa kisailuun ei ole mitään mahdollisuuksia.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Merimetso

laadusta tulee hintaa ja pieni hinta myy siis kumpi kannattaa?

-Merimetso

Mikko_-Procyon-

Halpa hinta houkuttaa alkuun, mutta jos sen sivutuotteena saa sekundavaapun maineen, niin se ei ole pidemmän kehityksen kannalta kovin fiksua.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Tonnimiäs

Quote from: Merimetso on April 07, 2009, 21:03:58
laadusta tulee hintaa

Ei ole asia aina näin. Samfishingin 10snt/kpl satulalevyt eivät ole yhtään sen huonompia kuin Rialinnassa myytävät Merimetson satulat, jotka maksavat 50snt/kpl. Näissä Merimetson satuloissa nimi tuo lisähintaa, aivan niinkuin merkkivaatteissa. Koukkujen kohdalla asia on kyllä näin, että laadusta tulee hintaa (ja nimi tuo lisähintaa).

pieni hinta myy

Turpalätkien kohdalla tämä saattaa pitää paikkansa. Truutin levyjäkin ostaa todella monet, vaikka ovat kalliimpia kuin Samfishingin vastaavat. Koukkujen kohdalla tuo väite ei todellakaan pidä paikkaansa. Jokainen hiemankin asiasta jotain ymmärtävä osaa ostaa hyvät ja laadukkaat koukut vaappuihinsa. Ne maksaa, mutta laadusta täytyy olla valmis maksamaan. Minunkin vaappuihini jokainen koukku maksaa 50snt, eli äkkiä niille kertyy hintaa. Laadukkaita koukkuja ne ovat, eihän niistä muuten kannattaisi mitään maksaa. Hyvienkin koukkujen hinnat vaihtelevat suuresti, joidenkin hinnat suorastaan yliammuttuja.

siis kumpi kannattaa?

Koukkuihin kannattaa panostaa, turpalätkillä ei ole asiassa niin suurta merkitystä, kalan kiinni pysyminen ei ole siitä kiinni.

Turismo

Hommasin rialinnasta tälläsiä levyjä, joita suunnittelin uusiin lohi/taimen vaappuihin. Onko kellään kokemusta miten ton lapun malli vaikuttaa uintiin? Aikasemmin oon käyttäny samfisun pyöreereunasta joka on iha ok. Eli miten vaikuttaa toi levyn etureunan malli(jos joku on jaksanu testailla)? Sais samantien suunnilleen sen uinnin mitä haluu lappuja vaihtelematta. Pikkase huono kuva mut selvän saa.