Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Inarijärvi

Started by topsteri, June 08, 2009, 09:10:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

topsteri

Eli,tein uuden topicin inarijärvestä,kun muut ovat niin vanhoja,eikä sieltä tämän vuoden tilanteeseen oikein vastausta saa,jos jotakuta tämä aihe häiritsee,niin moderaattorit tämän poistakoon.

Asiaan:
Olen menossa Kesäkuun loppupuolella Inarijärvelle,minulla on mökki vuokrattuna Nangunniemestä,ja minulla ollisi muutama kysymys,elikkäs,mistähän saa viehekalastus,ja uistelu lupia,Suutari-sepolta?,toisekseen,joko kala syö järvellä,harjus,taimen,rautu? Kukaan saanut vielä kalaa,ajankohta reissulle on kyllä hieman aikainen mutta...Verkkolupa on neljälle verkolle,eli onko järvellä hyvä pyytää verkolla?
Entäpä,mitkähän ovat hyviä vieheitä,väri/merkki. Ja onko kukaan koskaan käynyt Nangunniemellä kalastamassa,onko tyhjä paikka? Käytössäni on vene,eli uistelua tulen harrastamaaan,mutta pärjääkö ilman takilaa/syvääjää,reissuni on nelipäiväinen.

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille.

kalastan_kaikkea

Eiköhän sieltä saa kalaa ilman syvääjiäkin. Itsellä ei tuolta eteläpäästä järveä ole kokemusta, kun olen aina ollut järven pohjoispäässä.

mikarim

Lupa-asioista ja vähän muustakin kannattaa katsoa Villi Pohjola-sivulta, osoite http://www.villipohjola.fi/list.asp?Section=3129
Käsittääkseni itse Inarinjärvelle on eri lupa kuin ympäröiville lukuisille pikkujärville ja joille. Itse olen myös suuntaamassa loppukesästä Inarille, luultavasti elokuussa. Tarkoitus olisi kiertää Saariselän maisemissa Luttojoella ja Suomujoella viikko.

Hauzi

Onhan sieltä jo huhujen mukaan jotain taimenia ylös asti saatu. Ei ole kyllä tietoa mikä se ottipeli olis kun itekkin nyt juhannuksena vasta pääsee ekan reissun tekemään. Sittenpä tuo helpottaa ku pääsee paikanpäälle ja näkee minkä verran on vesi lämmennyt. Jotain violetteja kapuloita varmaan kannattaa kokeilla näin alkukesästä.

MadMax

kylmät on viel vedet inarilla,ei ole oikein harjuskaan syönnillä viel ollu.taimenia ovat saanu muutaman ainaki pohjoispäässä.kannattaa kokeilla vanhaa kunnon jatkoperä ambulanssi rapalaa ja toinen on siniselkänen mut muuten hopee vaappu
hauki ei ole kala

radvo

Olisiko kenelläkään tietoa pintaveden lämpötilasta tällähetkellä, ja tietysti viimeaikaiset saaliit kiinnostaa myös ?