Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vaappujen kuivuminen lakkauksen jälkeen

Started by vaapunveistelijä, June 18, 2009, 18:56:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vaapunveistelijä

Meinasin näin kesän kunniaksi ottaa purkillisen CAB -lakkaa mökille mukaan. Jos ei ole sateista niin ajattelin lakata siellä aihioita. Tuli vain mieleen, että onko hyönteisistä vaaraa kuivuvalle vaapulle? Pitääkö vaapun haju hyttyset poissa vai liisteröityvätkö ne lakkaan/vaappuun kiinni.  :wink:

Turismo

Ei lakan haju ainakaan kaikkia ötököitä karkota. Mulla ainakin pari kertaa on joku pieni kärpänen istahtanu vasta lakatun vaapun pintaan. Kerran huomasin ja sain sen siististi pois mutta toisella kertaa vaapun kuivuttua jäi jalat törröttämään vaapun kylkeen.

eza1992

Olen samaa mieltä Turismon kanssa, eli ei karkota ainakaan kaikkia "ötiäisiä". Esimerkiksi pari päivää sitten, jonkin sortin banaanikärpänen tms. päätti istahtaa pari sekuntia sitten lakatun vaapun päälle. Lähti se sit lakan kuivuttua rapsuttamalla pois, mutta aika ilkeen näköiset rosot jäi pintaan :-D

Jake-zxc

Mulla nuista kaikista hyttysistä ja kärpäsistä varsinkin on riesaa kun navetassa on oma verstas (ovi on kumminkin lehmien ja vaappujen välissä  :wink:).
Jäi päiväksi lakapurkki auki niin eiköhän se ollut täynnä kärpäsiä. Suunnitteilla on jo tegdä sellanen ''kuivatus kaappi'' johon ripustan vaaput kuivumaan.   :roll:

vaapunveistelijä

Itseltäni löytyi vanha kasvienkuivatuskoppi, joka on tehty pienisilmäisestä tyllistä. Uskoisin, että käy aika hyvin.