Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mitä useamman vavan luvat maksaa vetouistelussa?

Started by petteri00, July 25, 2009, 19:58:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

petteri00

Siis kiinnostas tietää mikä on maksimi vapa määrä sisävesi järvessä jossa ei ole vaparajoitusta. Ja mitähän esim 6 vavan luvat maksaa vetouistelussa?
tv.petteri00

jarmoankka

Eiköhän ne ole ihan kalastuskuntakohtaisia nuo hinnat. Eli soittoa vaan aiotun alueen kalastuskuntaan tms.
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

PenZa

Jep, lupien hinnat tosiaan vaihtelevat kalastuskunnittain, täällä Savonlinnan viehekalastusalueella supervuosiluvan (rajoittamaton vapojen määrä) hinta on 60€.

Aatami

Puulan uistelulupa maksaa vuodeksi 80 euroa ja vapamäärä rajoittamaton.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

petteri00

Kiitokset vastauksista. Olen kysellyt alueen kalastuskunnalta, mutta ei siellä ole mitään erikoista lupaa millä saisin luvan useampaan vapaan.  Sellasen käytännön kuulin että kalastuskunnan pyydysmerkillä sais vetää yhtä vapaa ja läänikohtaisella viehekalastus luvalla toista .Pitääkö siis ostaa 29 eken läänikohtainen viehekalastus lupa per vapa että sais aina yhden vavan lisää, vai onko kolmas vapa tuolla alueella jo sitten laiton. Anteeksi tyhmät kysymykseni 00 Petteri kun oon. :-D

Tumi81

Quote from: petteri00 on July 25, 2009, 22:42:30
Pitääkö siis ostaa 29 eken läänikohtainen viehekalastus lupa per vapa että sais aina yhden vavan lisää, vai onko kolmas vapa tuolla alueella jo sitten laiton.

Läänikortin kanssa touhu menee niin että vaikka ostaisit kymmenen läänikohtaista viehekorttia niin saat vetää yhtä vapaa. Eli ei ole vetouistelijoita ajateltu tuota lakipykälää mietittäessä. Läänikortilla saat vetää yhtä vapaa, muihin vapoihin pitää olla toisenlaiset luvat.

Aatami

Sanoppas ihan piruuttas kalastuskunnan nimi jossa kalastat, niin katsotaan löytyykö sinne jotain kättä pitempää. Luulen, että jokaiselle alueelle löytyy jokin lupa, jolla saa uistella. Jossain toimii tosiaan sekin käytäntö, että yhtä pyydysmerkkiä kohden saa vetää yhtä vapaa eli mikä estää sinua silloin hankkimasta kuutta pyydysmerkkiä? Tulee halvemmaksi kuin kuusi lääninlupaa :-)

Tumi81

Quote from: Aatami on July 25, 2009, 22:51:37
Sanoppas ihan piruuttas kalastuskunnan nimi jossa kalastat, niin katsotaan löytyykö sinne jotain kättä pitempää. Luulen, että jokaiselle alueelle löytyy jokin lupa, jolla saa uistella. Jossain toimii tosiaan sekin käytäntö, että yhtä pyydysmerkkiä kohden saa vetää yhtä vapaa eli mikä estää sinua silloin hankkimasta kuutta pyydysmerkkiä? Tulee halvemmaksi kuin kuusi lääninlupaa :-)

Ja varsinkin kun kuusi läänilupaa ei oikeuta vetämään kuutta vapaa vaan ainoastaan yhtä...  :roll:

Aatami

No joo se nyt tietysti on itsestäänselvyys. Paitsi jos ei ole lukenut lääninlupaa koskevia sääntöjä  :-)

petteri00

Terve kaikille!

Kyselin tuossa aikaisemmin tyhmänä noista vapa lupien hankkimisista. Löysin kun löysinkin sivuston netistä mistä lupa  ja maksuyhteys löytyi  useamman vavan luvalle kyseiselle järvelle . Paljastan nyt järven nimen niin saatte joilla mielenkiinto on etsiä saman luvan itse. Haluan tässä tuoda esiin asian joka varmaan veroittaa osakaskuntien rahan saantia, sillä luvan etsiminen ei ollutkaan niin helppoa. Ei kyllä mene omaan jakeluun miksi luvat on näin hyvin piiloitettu, tulee mieleen ettei niitä halutakkaan myydä. Tai voihan se lupa löytyä hyvinkin helposti...onnea etsintään!
Järvi on Rapojärvi ja paikkakunta Valkeala.  :mrgreen:

Ruutti

Itse ainakin suht nopiasti löysin netistä nuo luvat... Hakusanoilla "valkeala rapojärvi luvat" tuli vastaukseksi tälläinen linkki -> http://www.proput.fi/kalapaikat/pohjoiskymjarvet.htm   Sieltä sitten tarkemmat ohjeet:  Tuolla luvalla tosin oli max 4 vapaa, mutta eiköhän tuosta puh. numerosta voi kysellä tarkemmin.

6.Valkealan-Utin viehekalastusalue (alueen kartta)

Yhteyshenkilö: Veli-Matti Vilko p. 040-511 3307, (05) 363 3407

Alue: Kartan mukaan lupa-aluetta useissa järvissä mm. Haukkajärvi, Karhulanjärvi, Lappalanjärvi, Rapojärvi ja Tarhajärvi. Kalavettä yhteensä 1674 ha. Alueelta saatu mm. yli 7 kg:n järvilohi.

Saaliskalat: Järvilohi, taimen, kuha

Istutukset: Järvilohi, taimen, kuha

Lupahinnat: 25 euroa vuosi/ 4 vapaa, myös lyhytaikaisia lupia. Luvan voi myös maksaa suoraan tilille 575001-46009 (Saaja Karhulankylän osakaskunta, tietokenttään Valkealan-Utin viehelupa).

Luvat: Valkealan kirjasto p. (05) 863 379

Veneenlaskupaikka: Kunnan laituri Lappalassa, Haukkajärvellä Karhulan kylän yhteinen ranta.

Lahna late

eli luvat voi hakea valkealan kirjastosta vai?

Arska_1

Hmm tähän onkin hyvä valitella asiasta. Elikkäs itse asun täällä Suonenjoen suunnalla ja täällä uistelulupa maksaa 40 tai 50 euroa en muista nyt että kummin. Mutta itseäni se ärsyttää kun vedän uistinta vain 3-5 vavalla (yleensä 3) niin tuntuu aika tyhmältä maksaa noin paljon siihen nähden, että vapoja on noin vähän. Luvalla saa siis vetää niin monella vavalla kun haluaa. Onko sellaisia lupia olemassa missä olisi vapa määrä rajoitettu, vaikka max 5 vapaa? Täällä ei ainakaan tuntuisi sellaista lupaa olevan kun olen tuon luvan käynyt hakemassa.. jotkut varmaan ajattelee, että pienestä nyt niuhotetaan, mutta kyllä se minun tuloillani jonkun verran tuntuu kun pitää tuon luvan lisäksi hankkia vielä valtion kalastuslupa.

Eli siis kysymys kuuluu, että saako tällaisia muutaman vavan lupia jostain? Mielestäni joskus olen kuullut, että saisi vai onko se sitten paikkakohtainen asia?

-Arska_1
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?